Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

VOLO VP12 czy PRORACING OBD2?

a_marysiewicz 25 Wrz 2014 10:07 2043 8
  • #1 25 Wrz 2014 10:07
    a_marysiewicz
    Poziom 9  

    Witam,
    zastanawiam się nad tuning chipami tudzież chiptuningami:-)!
    Znalazłem dwie firmy, których produkty: po pierwsze są w rozsądnych cenach, po drugie podłączmy pod gniazdo obd. (nie podaje linków kto będzie chciał ten znajdzie tuningobd[dot]com lub voloperformance[dot]com)
    Ich producenci wskazują przyrost mocy 30% mocy "wyjściowej" dla OBD2 od proracing lub ok 15-20% dla volo<-- jest to obliczane na kalkulatorku na ich stronie (w zależności od rożnych paramentów - turbosprężarka, przerobiony wydech czy dolot - to w sumie już poprawia osiągi...)
    Urządzenia mają podobno zmieniać wartości w mapach wtrysku!
    Wydaje się to rozsądniejsze rozwiązanie niż urządzenia podłączane pod przepływomierz itp...
    I teraz tak, chip proracingu jest podłączany za pomocą wtyczki i można go odpiąć szybko i bezboleśnie a volo nie. Mimo wszystko skłaniałbym się do volo bo oni są ze stanów a proracing z Polski.. ale może jestem tylko uprzedzony do polskiej myśli technicznej!

    ----------------
    Acha! autko służbowe Kia Rio II 1.5 CRDi 110KM 2005rok

    0 8
  • #2 27 Wrz 2014 17:44
    olejopalacz2
    Poziom 23  

    pojedz do kogoś kto robi to profesionalnie
    np dyno.pl

    0
  • #3 10 Paź 2014 09:15
    a_marysiewicz
    Poziom 9  

    Dzięki za radę, ale nie chcę nic mieszać w mapie. Remaping jest fajny ale dla wyczynowych pojazdów;-)... To ma być urządzenie typu "plug and play", po odłączeniu którego wszystko wraca do stanu wyjściowego i nie ma śladu po tym, że było coś kombinowane.

    0
  • #4 10 Paź 2014 20:55
    olejopalacz2
    Poziom 23  

    Niema problemu, zawsze możesz wgrać ori soft.
    Boxy sa dla naiwniaków

    0
  • #5 13 Paź 2014 08:52
    a_marysiewicz
    Poziom 9  

    Ok, ale ciągłe wrzucanie nowej mapy to znowu oryginalnego softu jest uciążliwe, czasochłonne i co najważniejsze generuje każdorazowo koszty!
    Za każdy taki wrzut nowej mapki czy nazad oryginalnej 'fachowcy' sobie liczą (400-1000złotych polskich monet;-))
    Przy chipie koszt jest jednorazowy...
    Możesz rozwinąć myśl że chipy są dla naiwniaków?
    P.S.
    Pamiętaj że myślę o chipach pod OBD a nie o powerbox'ach (rezystorach z potencjometrem..)

    0
  • #6 18 Paź 2014 23:43
    tzok
    Moderator Samochody

    Opis na stronie tuningobd to dla mnie jakiś pseudo-techniczny bełkot. Złącze OBD jest złączem diagnostycznym, służy do odczytu danych diagnostycznych i inicjowania testów wbudowanych w oprogramowanie sterownika silnika. Niektóre sterowniki mają możliwość modyfikowania zawartość pamięci Flash poprzez złącze OBD. Jak można sądzić z opisu, to rzeczone urządzenie nie modyfikuje zawartości pamięci Flash a jedynie kopię tych danych trzymaną w pamięci operacyjnej sterownika. Teoretycznie jest to możliwe, ale tylko w niektórych sterownikach i soft w urządzeniu musi być napisany pod konkretne auto. W opisie twierdzą jednak, że sterownik silnika rzekomo czyta mapy z pamięci urządzenia, co wymagałoby poważnych modyfikacji oprogramowania tego sterownika i byłoby mało sensowne (procesor czyta dane ze swojej pamięci, zmuszenie go by czytał je przez sieć CAN z jakiejś zewnętrznej pamięci wydaje mi się absurdalnym pomysłem, skoro i tak modyfikujemy zawartość pamięci operacyjnej to łatwiej po prostu podmienić te mapy).

    -1
  • #7 18 Paź 2014 23:51
    olejopalacz2
    Poziom 23  

    Wszystko jest oki. Mysle ze warto kupic i sprobowac

    0
  • #8 21 Paź 2014 13:44
    a_marysiewicz
    Poziom 9  

    tzok napisał:
    ...Niektóre sterowniki mają możliwość modyfikowania zawartość pamięci Flash poprzez złącze OBD... Jak można sądzić z opisu, to rzeczone urządzenie nie modyfikuje zawartości pamięci Flash a jedynie kopię tych danych trzymaną w pamięci operacyjnej sterownika. Teoretycznie jest to możliwe...

    Ok, więc jest to możliwe i sądząc po komentarzach z aukcji proracingu (tuningobd to jak widać ich strona) czy "testimonialach" ze strony voloperformance chyba im sie to udało osiągnąć...
    Nie wnikam jak, bo pewnie jest to ich patent, ale mają jakieś osiągnięcia...
    Tak jak pisałem nie chce powerboxów z rezystorem, chcę coś właśnie tak zaawansowanego technologicznie...

    Dodano po 2 [minuty]:

    olejopalacz2 napisał:
    Wszystko jest oki. Mysle ze warto kupic i sprobowac

    Hej olejopalacz2, czy wypróbowałeś któreś z tych urządzeń?

    0
  • #9 13 Cze 2015 15:51
    saabserwis
    Poziom 1  

    Witam. Osobiscie posiadam toyote avensis 2.2 d-cat 177km i posiadam od stycznia tegoz boxa obd z firmy proracing, jestem zadowolony przyrost jest widoczny tak okolo 30% i momentu i km. Pracuje w niemczech a tutaj bez wpisu w dowod rej nic nie mozemy zrobic. Polecam ten towar jezeli nie chcecie grzebac w sofcie ecu.

    0