Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Renault Laguna 2 FL - Brak mocy, duże spalanie, obciążenie silnika 93%

Swinxx 25 Sep 2014 11:57 5133 12
  • #1
    Swinxx
    Level 8  
    Witam.

    Niedawno zakupiłem nowy samochód jak w tytule Renault Laguna 2 FL silnik 1.9 DCI.

    Jaki mam z nim problem. Otóż silnik do ok 2000 obrotów jest słaby, wyraźnie brakuje mu mocy, powyżej zaczyna przyśpieszać, ale żadna rewelacja. Spalanie po mieście oscyluje się w granicach 9 litrów. Po podpięciu obecnie jeszcze ELM 327 kalkulowane obciążenie silnika pracującego na luzie wynosi 93% i to mnie najbardziej dziwi i podejrzewam, że to powoduje duże spalanie i może ma wpływ na brak mocy. Podczas jazdy obciążenie wzrasta do 96%. Żona posiada taki sam samochód i taki sam silnik. W drugim samochodzie obciążenie silnika na postoju waha się w granicach 18 - 21%. W jaki sposób ECU silnika oblicza obciążenie silnika i z jakich elementów (czujników) korzysta. Na chwilę obecną sprawdziłem przepływomierz jest w 100% sprawny, elektrozawór turbiny działa, gruszka do regulacji geometrii turbiny sprawna. Za pomoc serdecznie dziękuje. Na chwilę obecną nie wiem od czego zacząć, gdzie szukać przyczyny. Za kilka dni będę posiadać interface CLIP co trochę ułatwi diagnozę.
  • #2
    wartata
    Level 15  
    Czyść EGR lub go zaślep
  • #3
    Swinxx
    Level 8  
    Temat nadal aktualny.
    Czyszczenie EGR nie pomogło. Zaślepienie też nie. Obecnie obciążenie silnika nadal jest bardzo wysokie (93%) gdy silnik pracuje na "luzie". Podczas jazdy obciążenie silnika wzrasta nawet do 100%. W jaki sposób (które parametry i czujniki) ECU oblicza obciążenie silnika. Podejrzewam, że tu należy szukać przyczyny wysokiego spalania i mniejszej mocy silnika.
  • #4
    aleksandra250
    Level 12  
    Jakie położenie pedału gazu widzi komp?
  • #5
    Swinxx
    Level 8  
    Na wyłączonym silniki, i na załączonym kiedy nie naciskam pedału gazu wyświetla 0%, po naciśnięciu do końca 100%
  • #6
    Swinxx
    Level 8  
    Wykonałem wypalanie filtru cząstek stałych w trybie serwisowym. Nie pomogło. Obciążenie nadal na wysokim poziomie. Mam pytanie, czy nieszczelność w układzie dolotowym np: pęknięty intercoller, mogą mieć wpływ na szacunkowe obciążenie silnika, lub przesunięty o jeden ząbek rozrząd ?
  • #7
    wartata
    Level 15  
    Swinxx wrote:
    przesunięty o jeden ząbek rozrząd ?
    tak, sprawdzić
  • #8
    Don de Leon
    Level 24  
    przesunięty o jeden ząbek rozrząd

    A tam czasem na podstawie przepływomierza nie liczy obciążenia, jaki masz przepływ? Rozrząd do poprawki jak amen w pacierzu.
  • #9
    Swinxx
    Level 8  
    Kolejne informacje.
    Rozrząd sprawdziłem jest prawidłowo założony i ustawiony. Natomiast znalazłem na urządzeniu diagnostycznym, że czujnik temperatury paliwa pokazuje -41 °C Czyli w końcu jakiś mały postęp. Mam jedynie problem z jego zlokalizowaniem, czy ktoś wie gdzie można go znaleźć ? Myślałem że będzie w pobliżu listwy wtryskowej ale nie ma go tam.
  • #10
    Alfred_92
    Level 33  
    Czujnik temperatury paliwa jest w pompie wysokiego ciśnienia.
  • #11
    Swinxx
    Level 8  
    Jest możliwość jego wymiany, czy jest to element nie wymienialny i należało by wymienić całą pompę wysokiego ciśnienia ?
  • #12
    Alfred_92
    Level 33  
    Da się, to ten z zieloną wtyczką. Tylko nie wiem jak wygląda sprawa z dostępnością nowego czujnika.
  • #13
    Swinxx
    Level 8  
    Witam, po dłuższej przerwie.

    Częściowo problem rozwiązany. Przyczyną braku mocy był dziurawy intercooler, i co mnie zdziwiło elektrozawór sterowania zmienną geometrią sprężarki. Dziwne, ponieważ jeszcze kilkanaście dni temu działał. Po wymianie tych elementów auto zaczęło palić poniżej 6 litrów w cyklu mieszanym. Moc wzrosła, spalanie spadło, jednak dalej to nie jest to co powinno być i dalej słychać syk powietrza podczas przyspieszania. Jak znajdę trochę czasu to poszukam co jest przyczyną, podejrzewam jeszcze gdzieś nieszczelność w układzie dolotowym. Obecnie pozostał jeszcze problem z dużym obciążeniem silnika dalej rzędu 94% na biegu jałowym silnika. Przez to komputer pokazuje znacznie wyższe spalanie niż jest w rzeczywistości. Do przykładu:
    ostatnio spalił 5,7litra (z kalkulatora tankowanie od pełna, do pełna, dystans 400km) a komputer pokazał spalanie na poziomie 7,9litra. to samo jeśli chodzi o ilość spalonego paliwa, w ogóle się nie zgadzała. Podejrzewam, że stoi za tym kalkulowane duże obciążenie silnika. Ma ktoś jakiś pomysł, jak do tego podejść. Niestety do dziś nie dowiedziałem się jak ECU oblicza sobie obciążenie silnika.
    Pozdrawiam