Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Opel Astra H 1,7CDTI - Dziwne działanie hamulców

25 Wrz 2014 15:58 2454 5
  • Poziom 33  
    Witam
    Opel Astra H 1,7CDTI, rok 2006, na testach hamulce wychodzą w normie, mechanicy twierdzą że jest OK, ale nie jestem zadowolony z ich działania.
    1) wciśnięty ze średnią siłą hamulec wchodzi po kilku/kilkunastu sekundach do podłogi
    2) na suchej nawierzchni nie da się zblokować kół ani nie zadziała ABS
    3) na wilgotnym asfalcie ABS działa
    4) płynu nie ubywa
    5) tarcze i klocki przód w dobrym stanie, tył nowy
    Wymusiłem zmianę pompy hamulcowej na nową przy mocnym oporze mechanika, poprawa nieznaczna.
    Najbardziej przeszkadza to w jeździe w korkach, wciskamy lekko hamulec, popuszczamy, za chwilę trzeba znowu wcisnąć i po kilku cyklach mamy pedał w pobliżu podłogi.
    Oglądane przez wielu mechaników którzy twierdzą że szukam dziury w całym, ale kiedyś mało nie zaparkowałem w bagażniku auta jadącego z przodu.
    Piotr
  • Poziom 20  
    Zabrzmi to absurdalnie ale kiedyś w jednej Astrze, co prawda F przerabialiśmy podobny przypadek,tez pompa wymieniona, wszystko przejrzane a pomogło dopiero zdjęcie przednich klocków, wciśniecia do końca tłoczków i ponowne podpompowanie. Wiem, jak to brzmi ale zadziałało
  • Poziom 29  
    Wygląda na zapowietrzoną pompę ABS.
    Samodzielne odpowietrzenie jest w tym aucie proste nie będzie.
  • Poziom 16  
    Mialem tak jak Ty w VW golfie, moze nie bylo tak drastycznie ze pedal schodzil do samej podlogi ale jak go pozadnie nacisnalem to sobie tak bardzo powoli opadal. Czytalem i jest duzo tematow w necie ze auta z ABSem tak poprostu maja a wymiana pompy w wiekszosci przypadkow nic nie daje. Mnie denerwowalo tez to ze mimo klocki jeszcze byly i tarcze to skutecznosc byla niska i tak np jadac powiedzmy kolo 40km zaciagalem reczny a auto sobie jedzie dalej (podciaganie na linkach nic nie dawalo) Wkuzylem sie i kupilem caly zestaw czyli klocki, tarcze, plyn. Tarcze kupilem Polskie Mikody mimo roznych opini a do tego klocki Textar, zalozylem ten zestaw i wziąłem sie za plyn, okazalo sie ze potem odpowietrzenie pompy abs to nie jest prosta sprawa ale jest w vagu taka procedura, po jej uruchomieniu pompa ABS sie na moment wlacza itd. W kazdym razie powtorzylem to kilka razy dla pewnosci i po tej operacji moj problem ustal a pedal jest wysoko i jak sie go wciska to czuc ze uklad jest b.sztywny a wtedy byl gumiasty. Byc moze byla to wina kiepskiego juz plynu a moze bylo powietze w pompie ABS nie wiem. Skutecznosc na tym zestawie rewelacja, tarcze sa proste a klocki ladnie i rowno je scieraja no i ciekawostka hamulec reczny, myslalem ze takie cos jest nie do osiagniecia na hamulcach tarczowych zeby jadac te 40 na godzine zaciagnac i uslyszec pisk kół, a waskich opon nie mam bo 225.
  • Poziom 32  
    Sprawdź czy nie puchną przewody hamulcowe przy mocnym wciśnięciu pedału.
  • Poziom 33  
    Witam
    Dzięki za cenne uwagi, tarcze i klocki na tył mam z Delphi, przód nie pamiętam ale chyba Lucas.
    Dobrze wiedzieć że da się odpowietrzyć pompę ABS jeśli jej to dolega, bo namawiali mnie do kupna nowej :(.
    Co do teorii z rozszerzającymi się przewodami hamulcowymi, to już ktoś mi o tym mówił, ale żaden mechanik nie złapał tropu, mnie się to wydaje prawdopodobne.
    Najbardziej mnie cieszy że znacie takie problemy, bo wszyscy mówią że wydziwiam, a ja na codzień zmieniam auto na służbowe i wyraźnie widzę różnice w reakcji.
    Pozdrawiam