Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Czujniki ciśnienia i temperatury do przemysłowych opon

exti 25 Wrz 2014 19:56 2721 4
  • Czujniki ciśnienia i temperatury do przemysłowych oponSystemy monitorowania ciśnienia w oponach (TPMS) są już dosyć powszechne w samochodach osobowych i ciężarówkach. Inaczej sprawa wygląda w przypadku przemysłowych opon (tzw. opon pełnych) stosowanych m.in. w ładowarkach, koparkach i podnośnikach widłowych. Są one wykonywane z litej gumy, która z racji dużych obciążeń, na jakie są wystawiane te maszyny może rozgrzewać się do temperatur przekraczających nawet 65°C. To wystarcza do roztopienia gumy, co destabilizuje całe koło, a w skrajnych przypadkach może doprowadzić do pęknięcia opony.

    Instytut Technologii Transportowych i Automatycznych (ITA) na Uniwersytecie Leibniza w Hanowerze uruchomił projekt badawczy mający na celu zaradzenie temu problemowi. Wspólnie z firmą Continental naukowcy pracują nad sensorami mierzącymi ciśnienie oraz temperaturę wewnątrz opony i wysyłającymi te dane drogą radiową.

    Jeśli chodzi o technologię czujników, obecnie rozważane są czujniki piezoelektryczne i tensometry. Cała elektronika wewnątrz opony będzie zasilana falami elektromagnetycznymi z czujników RFID. Zespół z ITA myślał także nad zastosowaniem rozwiązań pozyskiwania energii, lecz to doprowadziłoby do większej złożoności czujników, a zatem do zwiększenia ich kosztów i zawodności.

    Celem projektu jest opracowanie na tyle ekonomicznego systemu, aby dało się przekonać potencjalnych klientów, że jego cena jest mniej dotkliwa niż ryzyko wypadku. Rezultatów prac można się spodziewać za niecałe dwa lata.

    Źródło:
    http://www.electronics-eetimes.com/en/tire-se...oblem.html?cmp_id=7&news_id=222922481&vID=209

  • #2 25 Wrz 2014 20:54
    Grzegorz_madera
    Poziom 30  

    Najpierw przekonają debili z komisji europejskiej, że potrzebują pieniędzy na sfinansowanie badań, opracują technologię i opatentują produkt. Później przekonają tych samych debili, żeby wprowadzili przepis, że każda opona ma być wyposażona w czujnik, a użytkownicy będą za to niepotrzebnie płacić. A wszystko to w imię modnego teraz bezpieczeństwa ludzi.

  • #3 26 Wrz 2014 17:19
    SQLmaster
    Poziom 24  

    exti napisał:
    Inaczej sprawa wygląda w przypadku przemysłowych opon (tzw. opon pełnych) stosowanych m.in. w ładowarkach, koparkach i podnośnikach widłowych. Są one wykonywane z litej gumy, która z racji dużych obciążeń, na jakie są wystawiane te maszyny może rozgrzewać się do temperatur przekraczających nawet 65°C. To wystarcza do roztopienia gumy, co destabilizuje całe koło, a w skrajnych przypadkach może doprowadzić do pęknięcia opony.


    Ależ to musi być dynamiczna eksplozja opony (pełnej).

  • #4 29 Wrz 2014 08:13
    tatanka
    Poziom 20  

    Grzegorz_madera napisał:
    Najpierw przekonają debili z komisji europejskiej, że potrzebują pieniędzy na sfinansowanie badań, opracują technologię i opatentują produkt. Później przekonają tych samych debili, żeby wprowadzili przepis, że każda opona ma być wyposażona w czujnik, a użytkownicy będą za to niepotrzebnie płacić. A wszystko to w imię modnego teraz bezpieczeństwa ludzi.


    Nie trzeba być debilem. Jak byś miał dostać do kieszeni 100 000 e nie podpisał byś :?:

    Tak jest ze wszystkim.

  • #5 30 Wrz 2014 18:23
    elektryk_pl
    Poziom 14  

    Chciałem się odnieść do poruszonego w kilku postach debilizmu; otóż:
    sprzęt przemysłowy, czyli: wózki widłowe, a ładowarki, a k.... szczególnie debiloodporne mają być. Po co montuje się np. cujnik w fotelu kierowcy potwierdzający jego obecność w fotelu? A po to żeby nie sterować np. widłami z ziemi czyli z poza wózka stojąc na podłożu obok, bo to za którymś razem niebezpieczne może być. sprzęt ma być debiloodporny zwłaszcza przemysłowy.