Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Relpol przekaźniki
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Zamiana impulsu 1s 12V na -12V

26 Wrz 2014 01:13 1338 12
  • Poziom 6  
    Witam,

    czy jest jakiś prosty sposób by zamienić +12V na -12V?
    Te +12V jest to impuls na 1s, a potrzebuje by był -12V.

    Pozdrawiam
  • Relpol przekaźniki
  • Poziom 12  
    Potrzeba by trochę więcej informacji. Jaki prąd na 1s. Może przekaźnik i kondensator?
    Naładowany 12V kondensator przełączamy na 1s. plusem do masy, a wtedy minus kondensatora da nam -12V względem masy.
  • Poziom 6  
    Nie wiem ile tam jest.
    Ale powiem tak: +12V wychodzi z sterownika centralnego zamka (sygnał otwierania/zamykania), a pompa w samochodzie (2 kable otwieranie i zamykanie) reaguje na -12V i wystarczy, że przyłożę nawet samą masę do jednego kabla i reaguje (w jednym robi się wtedy -12V, a w drugim 0V i potem na odwrót - zależy od stanu zamka).
  • Relpol przekaźniki
  • Poziom 12  
    To potrzebujesz -12V? czy masę?
    Nie bardzo to jasno opisałeś.
  • Poziom 6  
    Wydaje mi się, że sama masa też powinna wystarczyć, wg tego co próbowałem.
    Tylko mam właśnie 12V na wyjściu. Da radę z tym przekaźnikiem (albo czymś innym, czy inaczej jeszcze) jakoś tak zrobić, że gdy dostanie 12V, to na którymś wyjściu przekaźnika wtedy dostanie na tą chwilę minus/masę?
  • Poziom 12  
    1. Oczywiście, przekaźnik podłączamy cewką między masę a pojawiające się +12V.
    2. Przez styk NO (otwartym gdy przekaźnik jest niezasilany) przekaźnika przepuszczamy masę i na wyjściu tego styku otrzymamy powyższą masę, jak przekaźnik zadziała.
  • Specjalista - urządzenia lampowe
    gerpardik napisał:
    Wydaje mi się, że sama masa też powinna wystarczyć, wg tego co próbowałem.
    Tylko mam właśnie 12V na wyjściu. Da radę z tym przekaźnikiem (albo czymś innym, czy inaczej jeszcze) jakoś tak zrobić, że gdy dostanie 12V, to na którymś wyjściu przekaźnika wtedy dostanie na tą chwilę minus/masę?


    Starczy zapewne tranzystor + oporek.
  • Poziom 12  
    jdubowski napisał:
    Starczy zapewne tranzystor + oporek.

    Oczywiście, natomiast przypominam, że nie znamy wartości prądu. Poza tym z pewnością koledze będzie łatwiej z przekaźnikiem, bo widzi co się dzieje.
  • Poziom 6  
    Działa z przekaźnikami samochodowymi 12V.
    Tylko muszę uważać, bo jak zamknę kluczykiem to potem nie mogę pilota użyć (bo ten sterownik jest taki, że nie można użyć 2 razy pod rząd tego samoego guzika, tylko na zmianę cały czas musi być), tylko znów kluczykiem, bo inaczej zrobi zwarcie :D (bo z centralki pójdzie napięcie i na kablach się zamieni pozycjami napięcie). Po prostu kluczyk zawsze musi być użyty 2 razy pod rząd, nigdy raz, ale teraz to go raczej nie będę używał :)
    Jak coś jest bezpiecznik podpięty i on strzela jakby co :)

    Dzięki za pomoc.
  • Poziom 12  
    Najlepiej gdybyś wrzucił jakiś rysunek/schemacik, wiele by wyjaśnił. Nie jest dobrym rozwiązaniem, gdy trzeba pamiętać aby czegoś kiedyś nie naciskać, albo naciskać 2x itd. Pewnie da się rozwiązać ten problem, ale trzeba tu więcej informacji na ten temat.
  • Poziom 39  
    Chłopie , konkrety: co za sterownik zamka, jakie to auto? Nie wyważaj otwartych drzwi i żaden "minus "12V nie jest potrzebny.
    Prawdopodobnie nie potrzebujesz napięcia ujemnego, tylko zamiane polaryzacji, czyli do tych dwóch wejść na przemian podajesz -i+, a do zmiany + i-.
    Moduł centralnego zamka zapewne posiada dwa przekaźniki z wyprowadzonymi stykami COMM/NO/NC. Wpisz w wyszukiwarkę sterowanie zamkiem pneumatycznym.
  • Poziom 35  
    andrzej lukaszewicz napisał:
    Prawdopodobnie nie potrzebujesz napięcia ujemnego, tylko zamiane polaryzacji, czyli do tych dwóch wejść na przemian podajesz -i+, a do zmiany + i-.

    Chodzi mi po głowie Mostek H.
  • Poziom 6  
    Sterownik Gepard. Seat cordoba 99r kombi.
    Sterownik już działa z przekaźnikami. Bez nich nie działał, bo szło zwarcie, bo jak nie było z centralki napięcia, to była wtedy na kablu masa (na obydwu kablach od sterowania z centralki). Na przekaźniku jest na chwilę napięcie 12V, jak włączę pilotem i potem nic nie ma, po prostu styk się odłącza i po paru sekundach zamienia się napięcie na kablach od pompki.

    Fakt napięcie ujemne już nie jest potrzebne, bo się okazało, że przez przypadek do wyższego potencjału przykładałem i jest tam 12V.

    Centralka działa tak, że nie pozwala dwa razy pod rząd użyć tego samego guzika pilota. Jakby pozwalała, to jakbym np. na otwartym zamku użył otwarcia, to by poszło zwarcie, bo do kabla od otwarcia z pompki, który jest pod napięciem, by znów poszedł impuls 1s pod napięciem.
    Dlatego muszę używać kluczyka 2 razy pod rząd, nie raz, żeby napięcie było na odpowiednich kablach.
    Myślałem, że może by jakoś sygnał dawał do centralki przy otwieraniu kluczykiem, żeby myślała, że pilot został użyty, ale nie wiem czy da radę takie coś zrobić, albo czy w ogóle dobrze myślę. Może by to działało normalnie z jakimś nowszym sterownikiem, ale ten akurat mi leżał w garażu nieużywany i postanowiłem go podpiąć.