Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Ursus C330 - Powietrze spod korka wlewu oleju

26 Wrz 2014 20:41 7299 13
  • Poziom 7  
    Witam. Jakieś trzy miesiące temu przeprowadzony został remont generalny C330. Jednak niepokoi mnie fakt, że spod korka wlewu oleju wydostaje się powietrze pod ciśnieniem. Gołym okiem nie da się tego dostrzec, nie wygląda to na spaliny, lecz ma zapach troszeczkę zbliżony do spalin, jednak owe powietrze jest zimne. Wydostaje się ono zaraz po odpaleniu silnika. Na pokrywie nie ma żadnego oleju. Mechanik powiedział że jest to ciśnienie które wytwarza wał, czy jakoś tak, jednak nie jestem do końca przekonany więc chciałbym się was doradzić czy tak powinno być czy coś jest nie tak. Co chodzi o remont to zostały wymienione tłoki, tuleje, pierścienie(zestaw Mahle), został zrobiony szlif wału, głowica zregenerowana(planowanie, gniazda, zawory, prowadnice). Silnik przepracował ok 20 mtg. Nie wykonywał ciężkich prac(poza podorywką 0,5 ha pola podorywaczem z 3 skibami, 3 biegiem, przy małych obrotach. Obciążenie to nie było odczuwalne, traktor się nie przegrzał i co chwile były przerwy).
  • Poziom 27  
    Dmuchać może, byle nie spalinami.
  • Poziom 7  
    Aha. Czyli można powiedzieć że silnik jest ok. Jeżeli były by to spaliny to chyba było by widać prawda? Przed remontem wyraźnie było widać jak spaliny się wydostają i pokrywa była zalana olejem, a tu nie widać że coś leci tylko ja przyłożę rękę to czuje podmuch powietrza.
  • Poziom 29  
    Czyli prawidłowo. Tak ma być, do tego jest odma.
  • Poziom 7  
    Jeszcze chciał bym dodać, że kilka dni temu zmieniłem odpowietrznik i jak go dzisiaj zdjąłem to czuć taką lekką spalonką, tak jak przy poprzednim odpowietrzniku. Więc się zastanawiam czy to na pewno nie są spaliny. No ale z silnika chyba nie powinno lecieć świeże i czyste powietrze prawda? Jeszcze mam jedno pytanie, dotyczące filtra powietrza. Gdy silnik pracuje to słychać jak filtr zaciąga powietrze, takie fukanie. Oleju jest tyle ile trzeba, został wlany nowy. Jednak w innych ciapkach nie słychać tego tak głośno o ile w ogóle słychać. Przyczyną może być stary filtr powietrza, który nie wiadomo czy był kiedyś wymieniany? Dodam, że przed remontem było tak samo.
  • Poziom 29  
    Przegląd filtra powietrza to nie tylko wymiana oleju w misce olejowej.
  • Poziom 7  
    Chyba najlepszym rozwiązaniem będzie kupno nowego filtra, ponieważ ten ma pewnie sporo lat.
  • Poziom 29  
    Dla mnie to nie rozwiązanie.
    Rozbierz stary filtr oceń w jakim jest stanie, umyj wszystkie elementy. Porównaj z katalogiem czy jest kompletny. Można kupić same kasety filtrujące jeśli wymagają wymiany.
    Kupisz nowy filtr, a jutro przeczytamy, że na nowym też głośno pracuje.
  • Poziom 21  
    Kaset nowych z metalowymi sitkami już raczej nie kupi, chyba przez neta jedynie ja szukałem kupić z 3 lata temu i w swojej okolicy nie znalazłem. Są tylko nędzne chińskie podróbki, z tworzywa które szybko załażą brudem, brud nie osiada na dnie i jest jeszcze gorzej, nowy filtr nie jest zbyt drogi, zastanów się czy warto dać 50 zł na nowe kasety czy kupić nowy filtr, jeżeli bardzo wali z odmy spalinami, co gorsza olejem, to pierścienie do wymiany, piszesz ,że po remoncie, poczekaj aż silnik się dotrze, jakie 50 mth i zobaczysz, czy mu przejdzie. :D
  • Poziom 7  
    Jednak kupie cały nowy filtr. Nie wiem ile ten może mieć lat, ale to był pierwszy remont, więc wątpię, że ktoś zmieniał kiedyś filtr. A co do przedmuchów to oleju nie ma ani kropli, jedynie co to te powietrze. Chyba, że są to spaliny, chociaż nie mają takiego intensywnego zapachu tak jak z tłumika.
  • Poziom 21  
    To się tym nie przejmuj, tylko uważaj jak go docierasz. :D U mnie też tak fuka, i się tym w ogóle nie przejmuję. Wymień filtr na nowy to nie majątek. :D
    Wyreguluj dla pewności luz zaworowy, teraz i jak się silnik dotrze.
  • Poziom 7  
    Rzeczywiście nowy filtr to nie majątek, a jest to przecież bardzo ważny element. Jeżeli będzie dalej fukał to trudno. Jasiek skoro powiadasz, że nie ma co się tym przejmować to już nic nie będę kombinował, a te luzy zaworowe to przy najbliższej okazji zawołam mechanika i niech to dobrze sprawdzi.
  • Poziom 29  
    Najbardziej chciałem zwrócić uwagę, że czy to będzie stary czy nowy filtr to i tak trzeba go myć. Samo kupno nowego to tylko odwleczenie czasu do pierwszego przeglądu. W starym filtrze jeśli nie jest popękany to jedynie kasety są do wymiany i jest tak samo 100% sprawny jak nowy. Filtr się nie zużywa, trzeba tylko go regularnie serwisować.
    Jeśli nie da się kupić nowych kaset ze stalową siatką to co będzie włożone w nowy filtr? I Jaka jest w tedy sensowność zakupu?
    A jaki typ filtra jest zamontowany obecnie, nowy czy stary?
  • Poziom 7  
    Jest to stary typ filtra. Da się tylko wymienić ten wkład co jest nad olejem. Siatka u góry nie jest rozbieralna.