Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Ford Maverick 2.3 - Gaśnie na benz. i LPG podczas odpuszczenia gazu

26 Wrz 2014 21:36 2655 5
  • Poziom 24  
    Witam szanownych forumowiczów!

    Od jakiegoś czasu mam problem z autem:

    Ford Maverick 2.3 Duratec HE, rok 2004

    Auto zostało przerobione na zasilanie LPG. Problem polega na tym że gdy dojeżdżam do skrzyżowania czy po prostu muszę się zatrzymać obroty opadają tak nisko że silnik gaśnie, problem nie występuje na zimnym silników ponieważ dawka jest wzbogacona i obroty są wyższe. Jednak gdy silnik rozgrzeje się do poziomu gdy obroty oscylują poniżej 1000 obr./min. pojawia się wyżej wspomniany problem. Nieco lepiej jest gdy silnik już jest dobrze dogrzany, jednak obroty wydaje się że przez chwilę spadają za nisko, jednak cały osprzęt czuwający nad pracą silnika rekompensuje parametry i auto raczej nie gaśnie choć zdarza się.

    Do tej pory wyczyściłem przepustnicę, ponieważ zawierała znaczącą ilość nalotu, przypuszczam że z odmy, gdyż wężyk jest połączony z pokrywą zaworów i wchodzi w wąż dolotowy powietrza tuż przed przepustnicą. Po za tym po wymontowaniu przepustnicy było wyraźnie czuć jak się przylepia przy minimalnym odchyleniu.
    Sprawdziłem również diagnostykę po przez kabel LM327, po za błędem, który pojawił się dopiero po instalacji LPG nie było żadnych błędów, jedyny jaki pojawia się to informacja o ubogiej dawce, jednak komunikat pojawia się i znika, z tego co wyczytałem w instrukcji auta wynika to z algorytmu kompensacji parametrów paliwa i pojawia się wtedy gdy paliwo jest gorszej jakości. Na miarę swoich możliwości przy pomocy programu Forscan sprawdziłem też czy czujnik otwarcia przepustnicy nie podaje dziwnych wartości jednak nie zauważyłem aby w przebiegu wykresu zauważalne były jakieś anomalia.

    Na tym etapie chciał bym skupić się jednak na kwestii obrotów silnika, ponieważ przy opadaniu nie powinny spadać tak nisko a żeby silnik gasł.

    Czekam na potencjalne sugestię co mogę jeszcze sprawdzić, wiem że nie wszystko jestem w stanie samodzielnie zrobić, mimo to spróbować swoich sił z waszym wsparciem chcę :)
  • Poziom 2  
    Kolego miałem to samo. Okazało się że przepustnica była źle ustawiona. Teraz na kompie pokazuje 18% otwarcia i nie gaśnie. WYCZYŚCIŁEM RÓWNIEŻ PRZEPŁYWOMIERZ płynem do czyszczenia gaźników. A teraz mam pytanie do ciebie czy reguluje się zawory bo u mnie bardzo je słychać.
  • Poziom 24  
    Kolego jeżeli masz ten sam silnik z wiedzy jaką posiadam to reguluje się, polecam ASO ponieważ to auto ma łańcuch rozrządu i wymaga dobrego wyposażenia warsztatowego z informacji jakie uzyskałem od mechaników trzeba podnieść wałki rozrządu więc tym bardziej to przemawia za ASO w razie czego łatwiej jest reklamować usługę.

    Z tego co znalazłem dla tego silnika:

    Zawory ssące: 0,22-0,28 mm
    Zawory wydechowe: 0,27-0,33 mm

    Jeżeli dobrze rozumiem to wymienia się popychacze w celu regulacji. Piszę to w oparciu o manuala jakiego posiadam. Niestety tutaj za wiele nie podpowiem ponieważ moja wiedza na temat silników nie jest na tyle szeroka. Być może w ASO coś więcej dowiesz się kolego.

    A co do regulacji przepustnicy robiłeś to gdzieś u jakiegoś mechanika? Od jakiegoś czasu kontroluje ciśnienie w kolektorze ssącym i wychodzi mi na poziomie ok 27-30 kPa na biegu jałowym, aczkolwiek potrafi spać kiedy silnik zaczyna wydawać specyficzny dźwięk plum. Jutro sprawdzę procentowe otwarcie przepustnicy. Choć to nie klapka się otwiera tylko obok klapki jest kanał i silniczek który ustawia poziom otwarcia kanału. Czyściłem ten element przepustnicę również stąd też dokładnie wiem jak to wygląda.

    Pozdrawiam
  • Poziom 2  
    Kolego dziękuje za zawory. Jeżeli chodzi o przepustnicę, mam uszkodzoną przepustnicę na wzór (uszkodzony kołnierz). Zmierzyłem suwmiarka wysokość klapki przepustnicy do krawędzi obudowy. Uzyskany wymiar przeniosłem do swojej, wtedy okazało się że się nie domyka. Śruba regulacyjna była nie do ruszenia więc podpiłowałem śrubę pilnikiem aby uzyskać wymiar nominalny do wzoru. Całość wyczyściłem płynem do czyszczenia gaźników.
  • Poziom 24  
    U mnie nie ma problemu z domykaniem, wcześniej mógł być problem z przyklejaniem się ze względu na dużą ilość nagaru ale wyczyściłem to wszystko i jest nieco lepiej, natomiast poziom otwarcia przepustnicy u mnie wynosi 16,5%, zauważyłem że silnik na biegu jałowym pracuje na poziomie 680 obr./min. wydaje mi się że to nieco mało na silnik benzynowy. Najgorzej nadal jest w momencie gdy zbliżam się do skrzyżowania i wybijam bieg do hamowania, wtedy właśnie obroty spadają do bardzo niskiego pułapu i zdarzy się że auto zgaśnie.
  • Poziom 2  
    Kolego a co podłączenie do kompa. Zapomniałem napisać że zaślepiłem zawór EGR.
    Więc może zasysa spaliny wtedy kiedy nie powinien.

    Dodano po 5 [minuty]:

    Z tymi obrotami miałem to samo też gasł zrobiłem co napisałem wcześniej. Zaślepiłem kanały zaworu EGR cienka nierdzewną blaszką. Blaszkę dałem zrobić w warsztacie który wykonuje uszczelki według wzoru.