Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Multimetr FlukeMultimetr Fluke
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

scootworks 50 - słabe ładowanie

26 Wrz 2014 21:56 1605 10
  • Poziom 10  
    Witam problem polega na zbyt niskim ładowaniu w skuterze 3,5 v na wolnych obrotach a max dochodzi do 9 v przy przegazowaniu . Regulator napięcia 4 pinowy. Światła przednie są zasilane prosto ze statora a cała reszta napięciem po regulatorze.Wydaje mi się ze zbyt małe napięcie dochodzi ze statora do regulatora.
    Napięcia wejściowe na regulatorze to 18 v i 23 v na wolnych obrotach na wyjściu 3,5v
    jakie powinny być napięcia wyjściowe ze statora ?? Nie zaglądałem do magneta tak że stan cewek nie znany może jakieś czyszczenie pomoże .
  • Multimetr FlukeMultimetr Fluke
  • Poziom 39  
    Aku jest kompletnie zdechnięte i należy zacząć od jego wymiany.
  • Poziom 10  
    Aku to ja mam 35 Ah pod siedzeniem wystarcza na kilka miesięcy jazdy bez ładowania ;) . Tylko że chce mieć sprawne ładowanie skoro kiedyś działało a teraz ledwo co .
  • Multimetr FlukeMultimetr Fluke
  • Poziom 39  
    W takim razie jak wytłumaczysz napięcie od 3.5 V do 9 V?
  • Poziom 10  
    Odłączam akumulator i mierze . Kiedyś było ponad 14 V . Teraz jak zdejmę klemy z aku to tylne światło słabo świeci wcześniej tak się nie działo . Jak zdejmowałem klemy to ładowanie było ok i światło świeciło normalnie . Zaniepokoiło mnie to ze aku pada i trzeba go naładować gdzie zawsze trzymał z 1,5 roku , no to miernik i mierze a tu 3,5 jak pogazuje to max 9 . Napięcia statora nie dają mi spokoju wydają mi się za niskie bo w granicy 20 V na wolnych obrotach , nie mierzyłem tylko w czasie przegazowania. Może mi ktoś przedstawić jakiś schemat regulatora który przyjmuje 2 napięcia AC i jakie wartości powinny wynosić aby otrzymac 14 V DC .Ewentualnie sposób wyeliminowania usterki statora aby być pewnym ze jest sprawny
  • Poziom 39  
    Jak zamierzasz mierzyć napięcie ładowania bez akumulatora? Jak chcesz prawidłowo zmierzyć mocno odkształcone napięcie, wyprostowane jednopołówkowo przez regulator działający nieprawidłowo w wyniku niekompletnego układu pracy?
    ravandil987 napisał:
    Teraz jak zdejmę klemy z aku to tylne światło słabo świeci wcześniej tak się nie działo . Jak zdejmowałem klemy to ładowanie było ok i światło świeciło normalnie .

    Tu zapewne mamy już rozwiązanie problemu ładowania. W chińskich skuterach często padają wyłączniki światła STOP tylnego hamulca, jak i również w mniejszym stopniu wyłączniki światła STOP przedniego hamulca (w typowych "kolibrach", gdzie nie stosuje się wyłącznika typu mikroswitch). Światło stop świeci cały czas i rozładowuje akumulator zamiast go ładować (wydajność ładowania jest mniejsza niż moc żarówki 21W). Potrafisz odróżnić światło pozycyjne od światła hamulca lub moc żarówki pozycyjnej od mocy żarówki STOP? W chinolach w większości tylne światło pozycyjne jest zasilane z alternatora.
    Jak chcesz mierzyć napięcie ładowania, to niestety nie na takim akumulatorze, tylko na zalecanym 5-7 Ah, w pełni sprawnym i w stanie pełnego naładowania. Tylko że pomiar napięcia ładowania w skuterach 50 cm³ należy uznać jako pomiar kontrolny.
    Jedyny sposób rzeczywistego sprawdzenia czy występuje ładowanie akumulatora jest pomiar prądu ładowania włączając amperomierz w miejscu bezpiecznika, jednak to dotyczy wyłącznie skuterów 50 cm³ z ładowaniem jednofazowym. W motocyklach z ładowaniem alternatorem "dwufazowym" lub trójfazowym ze względu na duże prądy (do 30 A) pomiar można wykonać wyłącznie miernikiem cęgowym mierzącym prąd stały, ale w praktyce alternatory są tak mocne w stosunku do akumulatora, że wystarcza sam pomiar napięcia ładowania. Wartość "+" lub "-" określa kierunek przepływu prądu i jednocześnie informuje o ładowaniu lub rozładowywaniu akumulatora.
  • Poziom 10  
    Wiem co mierzę jestem elektronikiem , Uprawnienie sep do 20 kV . Stop mi działa prawidłowo . I ładowanie było na tym aku co mam ponad 13 V , a teraz ledwo co . Z braku czasu nie wyjmę na chwilę obecną statora tak że chce uzyskać konkretne info czemu regulator dostaje 2 napięcia i jakiej one powinny być wartości . Jaki max prąd ładowania jest w chińczyku 2t to zrobię pomiar prądu ładowania aku i pomiar rezystancji izolacji strzele na obwodzie ładowania bo może gdzieś się przetarły przewody choć wątpię bo na zwarciu by się regulator wypalił a widzę że działa ino licho tak jakby mu napięcia wejściowego brakowało .
  • Poziom 39  
    Czy mam przedstawić materiały "instruktażowe" abyś zrozumiał o czym ja mówię?
    http://www.motelek.net/schema/spannung/funktionsschema.png ogólny schemat działania układu ładowania w skuterach 50 cm³ wraz z pełnym schematem regulatora napięcia.
    http://www.motelek.net/andere/scooter/Minarelli/cpi_12v95w.png wyniki pomiarów wydajności alternatora z chińskiego 2T, szczególnie ważna jest tabelka na dole która przedstawia wydajność ładowania przy obciążeniu oświetleniem o mocy 70 W.
    ravandil987 napisał:
    chce uzyskać konkretne info czemu regulator dostaje 2 napięcia i jakiej one powinny być wartości

    Alternator z uzwojeniem z odczepem jest po to, aby uzyskać lepsze ładowanie akumulatora przy obrotach niższych niż obrotach świecenia oświetlenia z pełną mocą. Na odczepie masz zasilanie oświetlenia, ograniczanego do 12-14 VAC RMS, a na końcu uzwojenia masz ładowanie, napięcie szczytowe dodatniej połówki o kilka woltów wyższe od napięcia na żarówkach.
    ravandil987 napisał:
    pomiar rezystancji izolacji strzele na obwodzie ładowania

    Pierwsze słyszę aby ktoś to robił w pojazdach. Chyba wiesz że obwodów z elektroniką nie można mierzyć?
  • Poziom 10  
    Widzę że się uczepiliście mojego aku. Jest ful naładowany a napięcie jakie było takie jest czyli dalej słabe .

    Dodano po 27 [minuty]:

    Mam stator i regulator na podmiankę zobaczymy czy coś się zmieni .
  • Poziom 42  
    ravandil987 napisał:
    Wiem co mierzę jestem elektronikiem , Uprawnienie sep do 20 kV .

    Kto ci dął te uprawnienia? To chyba jakaś pomyłka. Z reszta po co one przy skuterze???
    A o elektronice to pojęcia nie masz.
    ravandil987 napisał:
    Widzę że się uczepiliście mojego aku.
    To przykład braku twojego pojęcia i niechęci do nauczenia się czegokolwiek.
    Kolega BANANvanDYK dał ci namiary na schematy regulatorów. Obejrzałeś? Zrozumiałeś elektroniku? Na pewno nie bo się dziwisz, że wszyscy czepiają sie aku.