Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Część programów przestała działać - nie mają dostępu do folderów

27 Wrz 2014 00:56 1251 7
  • Poziom 10  
    Witam!
    Kilka słów na temat komputera:
    Windows 7 Ultimate 64-bit SP1
    Intel Core i5 3470 3,2GHz ; 8GB RAM ; SSD OCZ 120GB (systemowy)

    Dziś po uruchomieniu komputera zauważyłem, że spora część programów przestała się uruchamiać, wywalając przy tym dziwne komunikaty. Część z nich wskazuje na to, jakby przestały mieć dostęp do swoich niektórych folderów w systemie. Dla przykładu:

    Przy uruchomieniu Dropbox:
    Część programów przestała działać - nie mają dostępu do folderów

    Przy próbie użycia programu ABBY ScreenShot Reader:
    Część programów przestała działać - nie mają dostępu do folderów

    Część programów przestała działać - nie mają dostępu do folderów

    Przy próbie otworzenia jakiegokolwiek zdjęcia poprzez systemową przeglądarkę:
    Część programów przestała działać - nie mają dostępu do folderów

    Przy próbie uruchomienia programów graficznych Photoshop i Lightroom:
    Część programów przestała działać - nie mają dostępu do folderów

    Część programów przestała działać - nie mają dostępu do folderów

    Część programów przestała działać - nie mają dostępu do folderów

    Przy próbie deinstalacji AVG:
    Część programów przestała działać - nie mają dostępu do folderów

    Przy próbie zapisu obrazu z painta:
    Część programów przestała działać - nie mają dostępu do folderów
    Oprócz panita, plików nie chce zapisywać również Mozilla (niezależnie na jakiej partycji i na jakim dysku).

    Oto jakie kroki podjąłem:
    1. Skanowałem komputer skanerami antywirusowymi (o ile udało się je uruchomić), nawet użyłem ComboFixa, który znalazł i usunął wirusy (link do raportu). Po użyciu ComboFix, przy użyciu innego dysku z systemem, skanowałem dysk programami DrWeb i Malwarebytes, które nie znalazły wirusów.

    2. chkdsk partycji systemowej i defrag

    3. Próbowałem użyć sfc /scannow, ale wystąpił problem:
    Część programów przestała działać - nie mają dostępu do folderów
    Pliku CBS.txt też nie mogę otworzyć (ani modyfikować zabezpieczeń w właściwościach) bo:
    Część programów przestała działać - nie mają dostępu do folderów

    4. Porządkowałem system używając programów: Ccleaner, Wise Disk Cleaner, Wise Registry Cleaner

    5. Próbowałem podpinać dysk różnymi kablami na różnych gniazdach.

    6. Aby sprawdzić, czy problem nie tkwi w sprzęcie (dysk, ram, płyta?), zainstalowałem system (ten sam) na osobnym dysku i odpaliłem z niego komputer. Wszystko działało poprawnie, opisywane problemy nie występowały w ogóle.

    7. Sprawdzałem pamięć Memtest-em oraz dysk HDTune-m. Brak błędów.

    8. Resetowałem uprawnienia w systemie za pomocą polecenia:
    Cytat:
    secedit /configure /cfg %windir%\inf\defltbase.inf /db defltbase.sdb /verbose


    9. Próbowałem zainstalować stare sterowniki płyty głównej z płytki CD. Pomijając fakt, że autoodtwarzanie nie działa, próba uruchomienia kreatora instalacji z płytki (DVDSetup.exe) kończy się zatrzymaniem pracy programu.


    Wszystko bez skutku!
    Zwróciła jednak moją uwagę jedna rzecz. Przy dwóch komunikatach, występuje dziwna sprawa ze ścieżką dostępu "C:\Users\Pawel\AppData\Local":
    Część programów przestała działać - nie mają dostępu do folderów
    Część programów przestała działać - nie mają dostępu do folderów
    Dlaczego tam jest "♀okal" a nie "Lokal"? Sprawdzałem lokalizację na dysku i jest tam prawidłowo "Lokal". Dlaczego programy podają inną nazwę folderu? Czym to może być spowodowane i czy może mieć to związek z występowaniem problemów na moim komputerze?

    Pewnie reinstal systemu załatwiłby sprawę, ale wolałbym tego uniknąć z uwagi na długi czas, który poświęciłem na konfigurację wielu programów i przygotowaniu środowiska pracy.
    Jeśli ktoś ma jakiś pomysł na to, w jaki sposób mógłbym rozwiącać problem, będę bardzo bardzo wdzięczny!

    Pozdrawiam serdecznie!
  • Poziom 15  
    Przeskanuj komputer programami antywirusowymi, na początek Kasperski (KAV) bootowany z USB lub CD, potem Norton Internet Security 90dni trial , trzeba pobrać aktualizacje i zrobić skan pełny - wszystko do pobrania z netu. Potem możesz sprawdzać na okoliczność innego oprogramowania szkodliwego.
  • Spec od komputerów
    Masz jakies punkty przywracania systemu?
  • Poziom 10  
    Nie mam, chociaż jakieś 2 tygodnie temu napewno był taki utworzony. Nie wiem dlaczego, ale znikneły.

    A jeśli chodzi o skanowanie, to komputer był skanowany przez AVG, Combofix, Malwarebytes i Dr Web z liveCD
  • Pomocny post
    Spec od komputerów
    Na probe utworz nowe konto z uprawnieniami administratora i sprawdz czy tam tez wystepuje ten sam problem.
  • Poziom 35  
    We własciwościach systemu zmień sciezki dostępowe do %TMP% i %TEMP% zarówno dla użytkownika jak i systemu. Oczywiście ścieżki muszą wskazywać na istniejącą lokalizację.

    Ja zawsze dla „tempów” tworzę inną lokalizację niż domyślna bo to mi ułatwia trzymanie porządku w systemie. Dla windowsa ścieżka zawsze wygląda tak: C:\temp\System (dodatkowo zamapowane za pomocą junction.exe jako C:\Windows\Temp) a dla użytkowników c:\Temp\Nazwa_użytkownika.
  • Poziom 10  
    Kolobos napisał:
    Na probe utworz nowe konto z uprawnieniami administratora i sprawdz czy tam tez wystepuje ten sam problem.


    Wielkie dzięki! Na nowym koncie wszystko działa wyśmienicie.
    Spróbuję skopiować dane aplikacji i użytkownika na nowe konto. Jeśli się uda, to odpuszcze sobię próby naprawy starego konta i będę pracował na nowym.