Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Relpol przekaźniki
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Fiat Brava - Brak klaksonu

27 Wrz 2014 06:27 2043 5
  • Poziom 8  
    Witam po zakupie fiata okazało się że nie działa klakson...
    Sprawdziłem już syrenę podłączając ją na krótko - sprawna
    zobaczyłem czy nie spalił się bezpiecznik - sprawny
    zmierzyłem napięcie na przewodach idących do syreny podczas wciskania klaksonu - brak napięcia

    Wstępnie obstawiam na przekaźnik bądź przycisk klaksonu w kierownicy
    moje pytania są następujące:
    Jak nie rozbierając kierownicy sprawdzić czy przycisk zamyka układ? Czy jeżeli pociągnę sobie masę i przytknę miernik do bezpiecznika od klaksonu to powinienem uzyskać napięcie 12V? Co by diagnozowało że przycisk w kierownicy nie zamyka układu?

    Oraz jak sprawdzić przekaźnik? Nie wiem gdzie on się znajduje i który to... Jedyne co mi wpadło do głowy to wyjąć bezpiecznik od klaksonu i jakiś inny o tym samym nominale natężenia i na krótko pociągnąć napięcie z innego gniazda bezpiecznika włączając element za który odpowiada ten inny bezpiecznik w celu uzyskania napięcia do gniazda bezpiecznika od klaksonu oczekuje że jeżeli przekaźnik jest dobry to napięcie z innego gniazda pobudzi przekaźnik który w rezultacie wysteruje się podając napięcie na klakson kiedy wcisnę przycisk klaksonu bo wyczytałem że w kierownicy włącznik zamyka minus a nie plus więc sam plus z innego gniazda nie wysteruje przekaźnika

    Proszę o wyrozumiałość ponieważ jestem totalnym amatorem w dziedzinie elektryki i chciałbym uzyskać pomoc co do naprawy klaksonu. Wracając do kierownicy to jest w niej poduszka i czytałem coś nie coś że może być później błąd poduszki powietrznej dlatego też wole nie rozbierać jej jeżeli da się zdiagnozować czy włącznik klaksonu jest sprawny bez konieczności jej demontażu

    Proszę o wszelkie metody oraz rady sprawdzenia włącznika oraz przekaźnika.
  • Relpol przekaźniki
  • Pomocny post
    Poziom 22  
    Taśma pod kierownicą zwykle pierwsza pada. Kontrolka poduszki Ci się nie świeci?

    morton20 napisał:
    Jedyne co mi wpadło do głowy to wyjąć bezpiecznik od klaksonu i jakiś inny o tym samym nominale natężenia i na krótko pociągnąć napięcie z innego gniazda bezpiecznika włączając element za który odpowiada ten inny bezpiecznik w celu uzyskania napięcia do gniazda bezpiecznika od klaksonu oczekuje że jeżeli przekaźnik jest dobry to napięcie z innego gniazda pobudzi przekaźnik który w rezultacie wysteruje się podając napięcie na klakson kiedy wcisnę przycisk klaksonu bo wyczytałem że w kierownicy włącznik zamyka minus a nie plus więc sam plus z innego gniazda nie wysteruje przekaźnika


    Bezpiecznik jest już za przekaźnikiem, więc podając napięcie na bezpiecznik zatrąbisz, ale nie sprawdzisz tym sposobem przekaźnika.
    Przekaźniki są od tyłu tego panelu z bezpiecznikami, ale jak wspomniałem na wstępie obstawiam taśmę.
  • Relpol przekaźniki
  • Poziom 43  
    Sprwadzisz to odszukując przewód od klaksonu pod kierownicą.
  • Poziom 8  
    Co sprawdzę odszukując przewód pod kierownicą ? Z tego linku są opisy skrzynek bezpieczników od opla przed i po lifcie a nie od fiata brava :(
    Czyli przekaznik odnajdę po kablu od bezpiecznika klaksonu? Jak działa dokładnie przekaźnik tzn. Potrzebuje napięcie żeby się przesterował więc jak to jest mase ma na stałe podaną gdzieś z ramy samochodu a wciskając przycisk klaksonu zamykam obwód plusa który poda napięcie + na przekaznik? A co do kontrolki poduszki powietrznej to po odpaleniu silnika wszystkie kontrolki gasną
  • Poziom 8  
    Problemem okazał się przekaźnik klaksonu ;) Po wymianie wszystko pięknie działa :) temat uważam za zamknięty:)