Witam po zakupie fiata okazało się że nie działa klakson...
Sprawdziłem już syrenę podłączając ją na krótko - sprawna
zobaczyłem czy nie spalił się bezpiecznik - sprawny
zmierzyłem napięcie na przewodach idących do syreny podczas wciskania klaksonu - brak napięcia
Wstępnie obstawiam na przekaźnik bądź przycisk klaksonu w kierownicy
moje pytania są następujące:
Jak nie rozbierając kierownicy sprawdzić czy przycisk zamyka układ? Czy jeżeli pociągnę sobie masę i przytknę miernik do bezpiecznika od klaksonu to powinienem uzyskać napięcie 12V? Co by diagnozowało że przycisk w kierownicy nie zamyka układu?
Oraz jak sprawdzić przekaźnik? Nie wiem gdzie on się znajduje i który to... Jedyne co mi wpadło do głowy to wyjąć bezpiecznik od klaksonu i jakiś inny o tym samym nominale natężenia i na krótko pociągnąć napięcie z innego gniazda bezpiecznika włączając element za który odpowiada ten inny bezpiecznik w celu uzyskania napięcia do gniazda bezpiecznika od klaksonu oczekuje że jeżeli przekaźnik jest dobry to napięcie z innego gniazda pobudzi przekaźnik który w rezultacie wysteruje się podając napięcie na klakson kiedy wcisnę przycisk klaksonu bo wyczytałem że w kierownicy włącznik zamyka minus a nie plus więc sam plus z innego gniazda nie wysteruje przekaźnika
Proszę o wyrozumiałość ponieważ jestem totalnym amatorem w dziedzinie elektryki i chciałbym uzyskać pomoc co do naprawy klaksonu. Wracając do kierownicy to jest w niej poduszka i czytałem coś nie coś że może być później błąd poduszki powietrznej dlatego też wole nie rozbierać jej jeżeli da się zdiagnozować czy włącznik klaksonu jest sprawny bez konieczności jej demontażu
Proszę o wszelkie metody oraz rady sprawdzenia włącznika oraz przekaźnika.
Sprawdziłem już syrenę podłączając ją na krótko - sprawna
zobaczyłem czy nie spalił się bezpiecznik - sprawny
zmierzyłem napięcie na przewodach idących do syreny podczas wciskania klaksonu - brak napięcia
Wstępnie obstawiam na przekaźnik bądź przycisk klaksonu w kierownicy
moje pytania są następujące:
Jak nie rozbierając kierownicy sprawdzić czy przycisk zamyka układ? Czy jeżeli pociągnę sobie masę i przytknę miernik do bezpiecznika od klaksonu to powinienem uzyskać napięcie 12V? Co by diagnozowało że przycisk w kierownicy nie zamyka układu?
Oraz jak sprawdzić przekaźnik? Nie wiem gdzie on się znajduje i który to... Jedyne co mi wpadło do głowy to wyjąć bezpiecznik od klaksonu i jakiś inny o tym samym nominale natężenia i na krótko pociągnąć napięcie z innego gniazda bezpiecznika włączając element za który odpowiada ten inny bezpiecznik w celu uzyskania napięcia do gniazda bezpiecznika od klaksonu oczekuje że jeżeli przekaźnik jest dobry to napięcie z innego gniazda pobudzi przekaźnik który w rezultacie wysteruje się podając napięcie na klakson kiedy wcisnę przycisk klaksonu bo wyczytałem że w kierownicy włącznik zamyka minus a nie plus więc sam plus z innego gniazda nie wysteruje przekaźnika
Proszę o wyrozumiałość ponieważ jestem totalnym amatorem w dziedzinie elektryki i chciałbym uzyskać pomoc co do naprawy klaksonu. Wracając do kierownicy to jest w niej poduszka i czytałem coś nie coś że może być później błąd poduszki powietrznej dlatego też wole nie rozbierać jej jeżeli da się zdiagnozować czy włącznik klaksonu jest sprawny bez konieczności jej demontażu
Proszę o wszelkie metody oraz rady sprawdzenia włącznika oraz przekaźnika.