Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Opel Astra 1.8 16v - szarpie podczas dłuższej jazdy autostradą....

27 Wrz 2014 11:00 3765 31
  • Poziom 9  
    JA:
    Jestem posiadaczem astry II 1.8 16v. Problem jest uwidacznia się podczas jazdy autostradą gdy utrzymuje się jedną prędkość w pozostałych przypadkach nie widać problemu. Najlepiej powiem od początku. Jadąc nad morze wyjeżdżam z okolic Krakowa. Jazda do Łodzi nie sprawia problemu. Dopiero jak wjeżdżam na autostradę pojawia się lekkie szarpanie autem szczególnie to daje się odczuć przy wzniesieniach. W maju miałem ten sam problem. Znajomy mechanik nie wie co jest grane gdyż jeżdżąc po okolicy nie odczuwamy tego. Świece nowe, auto ma zamontowana instalację gazową BRC, ma też tempomat. Miał ktoś podobny problem? Umieściłem to w tym forum, bo nie mam pojęcia co jest winne.

    RAFCIO363 ODPISAŁ:
    Szarpie na obu paliwach?

    JA:
    Tak, na gazie i na benzynie to samo. Jeszcze jedno tym razem zapalił mi się check od układu elektronicznego sterowania silnikiem- w instrukcji opisane jest jako emisja spalin(symbol samochodu ze śmigłem)

  • Specjalista AGD
    A nie prościej było by podłączyć pod komputer ?
    Przecież błędy pomimo iż juz nie wystepują zapisują się w pamięci..

    Mi to wygląda na uszkodzenie czujnika położenia wału, ale to równie dobrze może być dziesiątki innych przyczyn..
    Napewno nie należy szukac przyczyny w układzie paliwa :)
  • Poziom 9  
    Podpięcie pod komputer nic nie daje, sąsiad który robi z autami już mi to sprawdzał. Niestety jest to model "MR98" czyli jak mi to sąsiad powiedział auta po 2000r. zapisywały błędy mimo że usterka ustała. Może pójdę tą drogą i podjadę do kogoś dysponującym lepszym sprzętem i zobaczę co powie. A może ktoś mi powiedzieć co oznacza to "MR'98"?
    Pozdrawiam
  • Poziom 9  
    Udało się szczęśliwie powrócić na południe. Ale auto teraz zaczęło szarpać gdy jest zimny silnik. Dzięki temu po dzisiejszej wizycie sąsiada z komputerem widać już światełko w tunelu do rozwiązania problemu. Na chwilę odłączyliśmy kable od komputera auta by sprawdzić styki. Nie chciał odpalić, musiałem dłużej zakręcić. Po odpaleniu wyskoczył błąd czujnika temperatury cieczy chłodzącej i to w pierwszej kolejności wymienimy. Wyszło też podejrzenie czy w tym aucie sprawny jest katalizator- 2 sonda kiepsko się zachowuje. Ale o dalszym rozwoju sytuacji będę informował w poście na bieżąco. Mam nadzieje że komuś się te informacje przydadzą. Pozdrawiam
  • Poziom 9  
    Witam
    Jak na razie wymieniony został czujnik temperatury płynu chłodzącego. Poprawiło się ale niestety jeszcze coś innego jest wadliwe. Do wyboru mamy pierwszą sondę lub cewki zapłonowe. Ma ktoś pomysł jak znaleźć wadliwy element?
    Pozdrawiam
  • Poziom 9  
    Kolejnym etapem naprawy będzie wymiana pierwszej sondy(odczyty z komputera mówią że coś się z nimi dzieje tylko szkoda że efekty można zaobserwować dopiero na dłuższej trasie) i obserwacja co się będzie działo. Ale to dopiero po świętach....
  • Poziom 40  
    Opiszę "przygodę" jaką miałem z takim silnikiem w vectrze.
    Przyjeżdża klient vectrą 1,8 16 V z następującą usterką - między 2000 a 2500 rpm silnik przerywa zarówno na benzynie jak i na gazie. Gostek mówi że odwiedził kilka warsztatów i ASO, wszyscy stawiają na komputer. Dodatkowo powymieniane świece, przewody lub cewki. Samochód robiłem dwa albo trzy dni, przejechałem ponad 300 km na próby....i znalazłem przyczynę. Części około 80 zł, robota 600 zł.
    Ponieważ są Święta może trochę zabawy - co mogło być przyczyną i dlaczego ?
  • Poziom 30  
    Aleksander_01 napisał:
    znalazłem przyczynę. Części około 80 zł, robota 600 zł.
    Ponieważ są Święta może trochę zabawy - co mogło być przyczyną i dlaczego ?

    Kombikutywatorek się zablindował i trzeba było wszystko sztamajzą roztrajbować !
  • Poziom 40  
    bruns napisał:
    Aleksander_01 napisał:
    znalazłem przyczynę. Części około 80 zł, robota 600 zł.
    Ponieważ są Święta może trochę zabawy - co mogło być przyczyną i dlaczego ?

    Kombikutywatorek się zablindował i trzeba było wszystko sztamajzą roztrajbować !


    O nie, to holajza ryksztosowała. Jesteś blisko.
  • Poziom 9  
    Takie odpowiedzi to nie obraźcie się ale sobie darujcie. W moim przypadku auto na krótkich trasach jeździ bez najmniejszego problemu. Problem zaczyna się na trasie typu Kraków- Gdańsk. Więc proszę czytajcie od początku i proszę bez złośliwości jak poprzednicy napisali. Bo podstawą do wymiany są odczyty na komputerze i reakcja sond na zmianę obrotów silnika
  • Poziom 40  
    29andrzej napisał:
    Takie odpowiedzi to nie obraźcie się ale sobie darujcie. W moim przypadku auto na krótkich trasach jeździ bez najmniejszego problemu. Problem zaczyna się na trasie typu Kraków- Gdańsk. Więc proszę czytajcie od początku i proszę bez złośliwości jak poprzednicy napisali. Bo podstawą do wymiany są odczyty na komputerze i reakcja sond na zmianę obrotów silnika


    Nikt się tu nie wygłupia. Napisałem ten post ponieważ usterka bardzo przypomina moją. W moim przypadku winne były świece zapłonowe Denso z czterema pazurkami, żeby było śmieszniej dobrane wg katalogu Autodaty. Dopiero w jakimś mądrym czasopiśmie wyczytałem że w tych silnikach nie wolno stosować innych świec jak tylko jednoelektrodowe. Kupiłem świece GM i problem zniknął jak za dotknięciem czarodziejskiej różdżki.
  • Poziom 9  
    Kolego trafiłeś z tym sterownikiem:) Żaden mechanik nie potrafił powiedzieć co jest grane z autem więc na dłuższy czas odpuściłem sobie, postanowiłem poczekać aż zacznie się coś więcej dziać. U mnie pojawił się problem z trzema podzespołami:
    sondą
    przepływomierzem
    przepustnicą
    Wszystko minęło po wymianie sterownika. Od elektronika samochodowego zajmującego się sterownikami dowiedziałem się że ogólnie silniki 1,8 mają problemy ze sterownikami. Nieważne czy to te słabsze czy mocniejsze jednostki. Średni okres poprawnego działania to mniej więcej 200tyś km i z tego co mi powiedział dużo robi właśnie tych sterowników- jakieś trefne one są. Ma już nawet dostęp do nowych oryginalnych jednostek. Koszt takiej imprezy to w granicach 1300zł. Mam nadzieję że to komuś pomoże.
    Pozdrawiam
  • Poziom 41  
    Nie są trefne tylko ich umiejscowienie jest niewłaściwe. Za blisko silnika są i bardzo się grzeją.
  • Poziom 9  
    To co kolega proponuje? Czy oddalenie go od silnika np. na uchwycie i osłonięcie ekranem termicznym pomoże?
  • Poziom 9  
    Witam po dłuższej przerwie.
    Niedawno zawoziłem dziecko nad morze i wymiana komputera nic nie zmieniła. Podczas jazdy zauważyłem że najbardziej zauważalne szarpanie odczuwałem przy prędkości 130km/h (jadąc 120 lub 140 to nie było to tak odczuwalne), być może to zbieg okoliczności. Byłem w warsztacie w którym zmieniali mi kompa ale kompletnie mnie olali tzn otrzymałem odpowiedź iż może auto może nie lubi jeździć nad morze lub w trasy a jak spytałem jakie parametry auta monitorować by znaleźć przyczynę , nie pomogli, nic mi nie doradzili. Posiadam interfejs ELM327. Proszę Was o pomoc w doborze oprogramowania lub interfejsu by wreszcie znaleźć przyczynę . Dodam iż żadna kontrolka się nie zapaliła:( Jeśli ktoś ma jakieś pytania po prostu zapytaj.

    Pozdrawiam
  • Poziom 17  
    Ciekawy jestem świec i cewki. Źle dobrane świece, bądź uszkodzona cewka mogą powodować zakłócenia np. na potencjometrze przepustnicy.
  • Poziom 39  
    "Dziwne zachowanie sond" może wskazywać na skład mieszanki. Ciekawe czy usterka wystąpi jeśli pojedziesz na benzynie od zimnego startu przez te kilkaset km ciurkiem i jak wtedy bedzie wyglądało zachowanie sond.
  • Poziom 9  
    A jest oprogramowanie pod androida lub Windowsa które mogłobym wykorzystać z moim interfejsem?
  • Poziom 43  
    Nie wiem jaki dla nich byłeś, ale ja bym taki warsztat obsmarował gdzie popadnie, tak żeby samochody innych klientów "nie chciały jechać do tego warsztatu". "Mechanikom" (właściwie partaczom - wymieniaczom, w innych specjalnościach swoją drogą nie lepiej) dawno się w d... poprzewracało. porządnych ze świeczką szukać. No chyba że nie dałeś im pracować tylko przyjeżdżałeś z diagnozą forumową, to wtedy się nie dziwię.

    Do rzeczy - rozumiem, że szarpanie występuje pod obciążeniem silnika trwającym jakiś czas (jazda na wzniesieniu, jazda autostrada z dużą prędkością)? Jeśli wskazania sondy są dziwne, to do weryfikacji dawkowanie paliwa i powietrza, czyli:
    1. Sprawdzić zapisane błędy.
    2. Przejechać z 200 km na samej benzynie i sprawdzić czy coś się poprawiło - jeśli tak - gaz do regulacji/konserwacji.
    3. Jak bez zmian to zebrać live data podczas jazdy - może znajdzie się na forum ktoś ogarnięty kto wie jak dla tego silnika powinny wyglądać.
  • Poziom 9  
    Nic z tych rzeczy. Po prostu pojechałem do warsztatu i powiedziałem że jak jechałem nad morze to podczas dłuższej jazdy autem czuć takie delikatne szarpanie. Najbardziej odczuwałem przy prędkości 130km/h(ta prędkością jechałem wracając). Przy120 nie było to tak nagminne ( jadąc nad morze?) Chciałem by powiedział jakie parametry obserwować, pokazali zero zainteresowania. Nawet nie zaproponował sprawdzenia błędów. Tak jak napisałem wcześniej dowiedziałem się że być może moje auto nie lubi jeździć nad morze. Wspomnę że jechałem na trasie Kraków - Gdańsk.

    Jeśli mógłbym prosić o nazwę programu który byście mi polecili do diagnostyki?
  • Poziom 41  
    Np Op-Com ale nie z "tym czymś" udającym interfejs.
  • Poziom 9  
    To mam wielką prośbę. Proszę o propozycje interfejsu w przystępnej cenie.
    Z góry dzięki
  • Poziom 9  
    Sterownik silnika już wymieniałem, był problem z wtyczkami. Lecz problem nie znikł i nie wiadomo co jest grane gdyż auto nadal szarpie ale tylko na długich trasach np Kraków-Gdańsk.
    Tak mam zamontowany w samochodzie instalację gazową. Jak poruszam się nim po okolicy to auto zachowuje się nie nagannie. Problem dotyczy tylko tras.
  • Poziom 40  
    Uszczelka pod głowicą daje identyczne objawy. Na dobrze rozgrzanym silniku sprawdź obecność CO2 lub CO w zbiorniczku wyrównawczym.