Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Europejski lider sprzedaży techniki i elektroniki.
Fibaro Fibaro
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Man TGX 440 - Adblue błąd poziom nox

uhr 27 Wrz 2014 22:53 3579 14
  • Fibaro
  • #2 27 Wrz 2014 23:21
    Domanov1
    Poziom 6  

    Kolego na dzień dobry to nic nie wymieniaj tylko zdejmij obudowe boczną tłumika aż dostaniesz się do wkłądu tłumika, weż kerchera i i umyj wkład w środku...

  • Fibaro
  • #3 28 Wrz 2014 13:01
    uhr
    Poziom 17  

    Ale gdzie go mozna otworzyć bo wszędzie zaspawany

  • #4 28 Wrz 2014 23:19
    Domanov1
    Poziom 6  

    Do wkładu dostaniesz się poprzez rozkręcenie pierścienia zaciskowego... taka duża opaska która idzie w koło tłumika.

  • Fibaro
  • Pomocny post
    #5 29 Wrz 2014 19:47
    serwis_gh
    Specjalista - układy wtrysku Diesel

    uhr napisał:
    Witam pojawia sie błąd przekroczony poziom nox oraz czujnik nox przekroczony 1 próg emisji.
    Gdzie szukać usterki lub tego czujnika?
    https://obrazki.elektroda.pl/6431734400_1411850928.jpg

    Przekroczenie dopuszczalnego poziomu NOx może być tez przeważnie brakiem AdBlue, słabym AdBlue, złą jakością paliwa, zasiarczonym katalizatorem, a na końcu uszkodzonym czujnikiem. Mycie nie pomoże a grzałka czujnika NOx odejdzie do wieczności.

  • #6 29 Wrz 2014 20:13
    Domanov1
    Poziom 6  

    Masz tu kolego racje , aczkolwiek powiem Ci , że wielokrotnie myłem katalizator w Scaniach , bo mam 5 sztuk na blue i tylko w jednej nie pomogło.. tak więc czy to nie pomoże to nie jestem przekonany.

  • #7 30 Wrz 2014 10:01
    serwis_gh
    Specjalista - układy wtrysku Diesel

    Pomoże jak masz zatkany białym nalotem z mocznika (AdBlue), jeśli to siarka to ewentualnie częściowo pomaga "wypalanie" w Volvo i niektórych Mercedesach. A tak to trzeba chwycić się za kieszeń. PZPR.

  • #8 04 Paź 2014 23:02
    Bartolinis
    Poziom 10  

    po połączeniu z adblue parametrach systemu( ja to nazywam odczytem wartości chwilowych) znajdź wskazania 1 i 2 czujnika. Sprawdź na niskich/wysokich obrotach i na zimnym/ciepłym silniku.
    Wartość odczytu z czujnika 2 powinna zmieniać się proporcjonalnie do 1.

    Jeżeli wartość któregokolwiek czujnika jest taka sama na zimny/ciepły/wysokie obroty/niskie obroty - to masz walnięty czujnik, albo wiązkę do czujnika. Jeżeli przy wysokich obrotach rośnie wartość 1 czujnika to masz do czyszczenia katalizator.

    Nie miałem takiego przypadku, ale sam bym tak to sprawdził.



    Jeżeli wartość pierwszego czujnika rośnie

  • #9 17 Paź 2014 15:44
    uhr
    Poziom 17  

    To jak sprawdzić te czujniki w autocomie nie ma rozbicia na poszczególne chyba :(
    I gdzie one są umiejscowione w tgx

  • #10 21 Paź 2014 22:59
    diablo23248
    Poziom 25  

    Sprawdź parametry EDC, konkretnie czujniki temperatury spalin przed i za katalizatorem. Bywa, że im się nie chce prawidłowych wartości pokazywać ;)

  • #11 22 Paź 2014 05:26
    uhr
    Poziom 17  

    Sprawdzilem stary mial 217 a teraz nowy wsadziłem i ma 233 Ω ile powinny mieć?
    A najlepsze jest to że wymieniłem filtry paliwa i powietrza i ten czujnik za tłumikiem bo auto zaczeło szarpać i od tego czasu spalanie wzrosło z 28 na 38 lit.
    Dziś zawiozłem je do Mana i zobaczymy co wyjdzie ale już mówili ze brak błedów że może zawory do regulacji.
    Sam już nie wiem.

    Jak to jest jeżeli auto za dużo paliwa dostaje to automatycznie większa dawka adblue idzie tak wyliczana jest do paliwa?

    A jak adblue jest przytkane i nie daje odpowiedniej ilości to wtedy obcinana jest dawka paliwa ? czy tylko czujnik informuje o zanieczyszczeniu? na wyjściu z tłumika.

  • #12 22 Paź 2014 10:17
    diablo23248
    Poziom 25  

    O ile dobrze pamiętam MAN nie redukuje mocy przy uszkodzeniu AD Blue. Co do czujników temperatury oprócz oporności należałoby sprawdzić jak są odczytywane przez komputer. Miałem takie przypadki, że błędów EDC nie było, a czujniki pokazywały -40 st. Po wymianie wszystko wracało do normy.

  • #13 22 Paź 2014 12:40
    svavecone
    Poziom 23  

    Pierwsze co to wymiana filtrów w adblue . Sztuk 3 !

  • #14 22 Paź 2014 13:14
    uhr
    Poziom 17  

    Filtr główny oraz na wężyku na dojściu czyli 2 a trzeci gdzie ?

    I jeszcze jedno pytanie jak sprawdzam czujniki to pojawiło mi sie -17 temperatura adblue w module zasilania to chyba coś nie tak z tym czujnikiem jak jest dodatnia +15 na zew?

  • #15 22 Paź 2014 18:30
    serwisantscani1
    Moderator Samochody

    uhr napisał:
    a trzeci gdzie ?
    W przewodzie przed modułem pompy :D.

    uhr napisał:
    pojawiło mi sie -17 temperatura adblue w module zasilania to chyba coś nie tak z tym czujnikiem jak jest dodatnia +15 na zew?
    No raczej tak, zależy na ile wiarygodny Twój sprzęt.

TME logo Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
TME Logo