Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Man TGX 440 - Adblue błąd poziom nox

27 Sep 2014 22:53 8634 14
  • Level 8  
    Kolego na dzień dobry to nic nie wymieniaj tylko zdejmij obudowe boczną tłumika aż dostaniesz się do wkłądu tłumika, weż kerchera i i umyj wkład w środku...
  • Level 17  
    Ale gdzie go mozna otworzyć bo wszędzie zaspawany
  • Level 8  
    Do wkładu dostaniesz się poprzez rozkręcenie pierścienia zaciskowego... taka duża opaska która idzie w koło tłumika.
  • Helpful post
    Diesel injection systems specialist
    uhr wrote:
    Witam pojawia sie błąd przekroczony poziom nox oraz czujnik nox przekroczony 1 próg emisji.
    Gdzie szukać usterki lub tego czujnika?
    https://obrazki.elektroda.pl/6431734400_1411850928.jpg

    Przekroczenie dopuszczalnego poziomu NOx może być tez przeważnie brakiem AdBlue, słabym AdBlue, złą jakością paliwa, zasiarczonym katalizatorem, a na końcu uszkodzonym czujnikiem. Mycie nie pomoże a grzałka czujnika NOx odejdzie do wieczności.
  • Level 8  
    Masz tu kolego racje , aczkolwiek powiem Ci , że wielokrotnie myłem katalizator w Scaniach , bo mam 5 sztuk na blue i tylko w jednej nie pomogło.. tak więc czy to nie pomoże to nie jestem przekonany.
  • Diesel injection systems specialist
    Pomoże jak masz zatkany białym nalotem z mocznika (AdBlue), jeśli to siarka to ewentualnie częściowo pomaga "wypalanie" w Volvo i niektórych Mercedesach. A tak to trzeba chwycić się za kieszeń. PZPR.
  • Level 11  
    po połączeniu z adblue parametrach systemu( ja to nazywam odczytem wartości chwilowych) znajdź wskazania 1 i 2 czujnika. Sprawdź na niskich/wysokich obrotach i na zimnym/ciepłym silniku.
    Wartość odczytu z czujnika 2 powinna zmieniać się proporcjonalnie do 1.

    Jeżeli wartość któregokolwiek czujnika jest taka sama na zimny/ciepły/wysokie obroty/niskie obroty - to masz walnięty czujnik, albo wiązkę do czujnika. Jeżeli przy wysokich obrotach rośnie wartość 1 czujnika to masz do czyszczenia katalizator.

    Nie miałem takiego przypadku, ale sam bym tak to sprawdził.



    Jeżeli wartość pierwszego czujnika rośnie
  • Level 17  
    To jak sprawdzić te czujniki w autocomie nie ma rozbicia na poszczególne chyba :(
    I gdzie one są umiejscowione w tgx
  • Level 27  
    Sprawdź parametry EDC, konkretnie czujniki temperatury spalin przed i za katalizatorem. Bywa, że im się nie chce prawidłowych wartości pokazywać ;)
  • Level 17  
    Sprawdzilem stary mial 217 a teraz nowy wsadziłem i ma 233 Ω ile powinny mieć?
    A najlepsze jest to że wymieniłem filtry paliwa i powietrza i ten czujnik za tłumikiem bo auto zaczeło szarpać i od tego czasu spalanie wzrosło z 28 na 38 lit.
    Dziś zawiozłem je do Mana i zobaczymy co wyjdzie ale już mówili ze brak błedów że może zawory do regulacji.
    Sam już nie wiem.

    Jak to jest jeżeli auto za dużo paliwa dostaje to automatycznie większa dawka adblue idzie tak wyliczana jest do paliwa?

    A jak adblue jest przytkane i nie daje odpowiedniej ilości to wtedy obcinana jest dawka paliwa ? czy tylko czujnik informuje o zanieczyszczeniu? na wyjściu z tłumika.
  • Level 27  
    O ile dobrze pamiętam MAN nie redukuje mocy przy uszkodzeniu AD Blue. Co do czujników temperatury oprócz oporności należałoby sprawdzić jak są odczytywane przez komputer. Miałem takie przypadki, że błędów EDC nie było, a czujniki pokazywały -40 st. Po wymianie wszystko wracało do normy.
  • Level 25  
    Pierwsze co to wymiana filtrów w adblue . Sztuk 3 !
  • Level 17  
    Filtr główny oraz na wężyku na dojściu czyli 2 a trzeci gdzie ?

    I jeszcze jedno pytanie jak sprawdzam czujniki to pojawiło mi sie -17 temperatura adblue w module zasilania to chyba coś nie tak z tym czujnikiem jak jest dodatnia +15 na zew?
  • VIP Meritorious for electroda.pl
    uhr wrote:
    a trzeci gdzie ?
    W przewodzie przed modułem pompy :D.

    uhr wrote:
    pojawiło mi sie -17 temperatura adblue w module zasilania to chyba coś nie tak z tym czujnikiem jak jest dodatnia +15 na zew?
    No raczej tak, zależy na ile wiarygodny Twój sprzęt.