Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Scania układ kierowniczy - prowadzanie na nierównej drodze..

Domanov1 27 Sep 2014 23:01 4437 6
  • #1
    Domanov1
    Level 9  
    Witam serdecznie ....

    Zalogowałem się bo może ktoś z was mi pomoże..Mam problem ze Scania 124 /420 z 2003 roku auto prowadza na nierównej drodze... po autostradzie można puścić kierownice i będzie szła prosto. Dodam , że w aucie zrobiłem - Zwrotnice , resory przód i pół resory tył, amorki przód , drążek kierowniczy poprzeczny i podłużny ustawiona zbieżność + nowe opony. Chciałbym również nadmienić że autem jedzie się jak wozem drabiniastym... poduszki w kabinie ok , zawieszenie od drążka kabiny też.. jak jade po dołkach to z górnego koja spadają mi graty tak jakby auto nie posiadało w ogóle amortyzacji.Jeżeli ktoś wie co mogę jeszcze sprawdzić to proszę o odpowiedź
  • #2
    markslew
    Level 27  
    Domanov1 wrote:
    auto prowadza na nierównej drodze


    Opisz dokładniej o co chodzi. Że nie precyzyjnie się prowadzi, czy skacze na wybojach czy co?
  • #3
    Domanov1
    Level 9  
    jak wpadam na nierówną drogę gdzie są koleiny to nie jestem wstanie zapanować nad autem... musze gwałtownie hamować bo nie jestem w stanie utrzymać samochodu prowadza go od lewej do prawej... a temat sztywnego samochodu to druga sprawa... zachowuj,ę się tak jakby wcale nie miał amortyzacji
  • #4
    markslew
    Level 27  
    Domanov1 wrote:
    zapanować nad autem


    Luzu na przekładni kierowniczej nie masz czasem, łożyska kół sprawdzałeś?

    Domanov1 wrote:
    tak jakby wcale nie miał amortyzacji


    W tyle amortyzatory też wymieniłeś?
  • #5
    pp_pablo
    Level 25  
    Po zmianie opon na nowe miałem to samo w Atego. Jeździłem na szarpaki, nie wykazywały luzów. Geometria też była OK. Kilku speców powiedziało, że tak będzie dopóki się opony nie ułożą - nie wiem czy to prawda. Po przejechaniu ok 5tkm wszystko ustało. Ja też nie mogłem utrzymać auta w torze, nawet przy delikatnych nierównościach.
  • #6
    User removed account
    User removed account  
  • #7
    Domanov1
    Level 9  
    Łożyska sztywne , kierownica kręci się normalnie... drążek wymieniałem na warsztacie więc przypuszczam , że zrobili to dobrze... zwrotnice nie są za ciasno... jedyna rzecz co została tak naprawdę to krzyżaki na wałku przekładni... amorki tył sprawdzone... opory takie same jak w nowych bo miałem wymieniać.