Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

renault megane 1,4 16vb/g 2001 - Chyba padł komputer wtrysku

marklar2 28 Sep 2014 07:06 2589 19
Texa Poland
  • #1
    marklar2
    Level 10  
    Witam wszystkich. Jest to chyba jedyne forum na którym znajdę pomoc. Mam ogromny problem. Wymieniłem moduł poduszek powietrznych (ten w tunelu środkowym). Miał inne numery niż mój, ale wtyka pasowała. Moduł był z megi z 99r, a moja 2001. Przy okazji wymieniłem włącznik szyb w lewych drzwiach. Kontrolka poduszki i SERV zgasły na amen.tzn nie palą się nawet na chwile po włączeniu zapłonu. Jednak okazało się, że samochód nie zapala. Założyłem stary moduł, ale dalej nie zapala. Brak zasilania pompy paliwa i brak iskry. Bezpieczniki sprawdziłem pod maską i w kabinie. Są dobre. Czy możliwe, aby od tego modułu padł komputer? Pomóżcie, bo już mi ręce opadły.
  • Texa Poland
  • #2
    Darecki2001
    Level 9  
    Może zwyczajnie wyłączyłeś przypadkowo czujnik uderzeniowy.
  • Texa Poland
  • #3
    marklar2
    Level 10  
    Wciskałem go. Tzn chyba nawet nie wyskoczył. Bardziej się go nie da wcisnąć.
  • #5
    marklar2
    Level 10  
    Bezpieczniki sprawdziłem, chyba, że są jeszcze jakieś o których nie wiem. SRS założyłem stary. A czy bez modułu poduszek w ogóle silnik powinien palić?
  • #7
    marklar2
    Level 10  
    No więc odłączyłem moduł poduszek i silnik zapalił. Bez modułu świeci się kontrolka silnika. Chodził może z minutę i zgasł. Wróciłem do punktu wyjścia. Podłączałem na powrót i odpinałem znowu. Martwa cisza.
  • #9
    marklar2
    Level 10  
    Nowy sterownik oczywiście nie pasuje. Pytanie tylko dlaczego na starym, na którym przecież chodził, teraz chodzić nie chce. Kontrolka immobilizera gaśnie. Czy możliwe, że w związku z podłączeniem innego modułu komputer nałapał błędów i teraz nie chodzi? Dziwne, że moduł poduszek mógł mieć taki wpływ na komputer samochodu. Jutro mój mechanik ma podłączyć komputer diagnostyczny i zobaczyć jakie błędy się pokażą. Obawiam się tylko, że nie podejmie się naprawy, jeśli usterki nie będą oczywiste i łatwe do usunięcia.
    Ciekawe, czy gdyby podłączył sprawny sensor poduszek, to by zapalił. Pytanie, który nr na tym sensorze jest właściwy, żeby kupić drugi. Może sensory o innych nr z tego samego rocznika pasują?
  • #10
    wartata
    Level 15  
    marklar2 wrote:
    Kontrolka immobilizera gaśnie.
    to nie wina kompa
    marklar2 wrote:
    Może sensory o innych nr z tego samego rocznika pasują?
    pasują, nie ma związku z nieodpalaniem
  • #11
    marklar2
    Level 10  
    Nie chce mi się wierzyć w taki zbieg okoliczność, że akurat przestał palić po wymianie sensora, a później zapalił po jego odłączeniu.
  • #13
    marklar2
    Level 10  
    Też od poliftowej, tylko wersja sedan.
  • #14
    Pawel wawa
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Nie odłączałeś Ty aby sterownika poduszek na włączonym zapłonie? Zasilanie na sterownik poduszek dochodzi? Czemu w ogóle wymieniałeś?
    Auto do ogarnięcia w godzinę, o ile fizycznie czegoś nie uszkodziłeś.
  • #15
    User removed account
    User removed account  
  • #16
    Pawel wawa
    VIP Meritorious for electroda.pl
    syrius32 wrote:
    Sterownik poduch w tym sprzęcie nie blokuje silnika.
    Oczywiście, że nie blokuje, jak jest czujnik uderzeniowy . Ale tu brakuje zasilania. Albo przewód ugnity, albo bezpiecznik. Napisał, że brak kontrolki silnika. I diagnostyka wywali błąd połączenia ze sterownikiem silnika.
  • #17
    User removed account
    User removed account  
  • #18
    marklar2
    Level 10  
    Opisałem swoje obserwacje jak faktycznie było. Przecież nie zmyślam, bo i po co? Nie przesądzam też, że winny jest sterownik, ale co byście pomyśleli w tych okolicznościach. Po odłączeniu sensora poduszek lub może inaczej sterownika poduszek (tego przy lewarku biegów) świeci się check. Sterownik odłączyłem przy wyłączonym zapłonie. Podjechałem, zgasiłem silnik, wymontowałem, założyłem drugi i próbowałem odjechać. Radio jedynie grało (kluczyk na raz, ale kontrolki się nie świeciły). Później przekładałem te sterowniki, parę razy w desperacji, ale ręki sobie nie dam uciąć, czy zapłon był wyłączony. Fakt, że z odłączonym sterownikiem zapalił i zaraz zgasł. Dzwoniłem do swojego mecheza i powiedział, że wywaliło mu błąd brak zasilania komputera. Mają szukać gdzie nastąpiła przerwa. Bezpieczniki jak już pisałem sprawdziłem te w kabinie i te w skrzynce pod maską z lewej strony. Bardzo to dziwne by było, gdyby usterka w opisanych okolicznościach okazała się nie związana ze sterownikiem poduszek.
    A tak w ogóle to megane ma jakieś newralgiczne miejsca, gdzie może dochodzić do przerwy w zasilaniu komputera?
  • #19
    Pawel wawa
    VIP Meritorious for electroda.pl
    marklar2 wrote:
    A tak w ogóle to megane ma jakieś newralgiczne miejsca, gdzie może dochodzić do przerwy w zasilaniu komputera?
    Meganka składa się z samych takich miejsc....
  • #20
    marklar2
    Level 10  
    Problem rozwiązany. Brak zasilania spowodowany był zaśniedziałymi stykami i nie był związany z modułem poduszek. Po prostu zbieg okoliczności.