Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Mercedes w211 E320 - Błędy skrzyni p2511 i silnik P2230

pq11 28 Wrz 2014 11:23 3597 1
  • #1 28 Wrz 2014 11:23
    pq11
    Poziom 10  

    Witam, oddałem mercedesa do warsztatu na wymianę olei i przy okazji był na kompie okazało się , że posiada błędy jak w tytule P2230 i P2511. Są one ze sobą powiązane , P2511 mówi o "sprzęgle blokowania przemiennika momentu obrotowego ;nadmierne zużycie energii, a P2230 to kontrola transmisji i błąd ETC. Auto z 2004r silnik 3,2 R6, skrzynia automat,przebieg 240k. Moje pytanie do fachowców od mercedesa, Panowie czy to już koniec sprzęgła? . Bo taką ostateczną diagnozę stawiają chłopaki z warsztatu, dodam iż nie dzieje się nic z autem normalnie przyspiesza i nic się nie dzieje podczas jazdy, nie chcę aby ta diagnoza się potwierdziła, ale nie chcę też aby scenariusz przypominał program "będzie Pan zadowolony". Bardzo bym prosił o podpowiedź co i czego może dotyczyć problem. pozdrawiam.

    0 1
  • #2 16 Paź 2014 21:17
    pq11
    Poziom 10  

    Niestety, ale cisza w eterze, pisałem też na forum merca ale to samo, jednym słowem cisza. Zacząłem czytać i interesować się tym i doszedłem co i jak, mianowicie: zaczyna wysiadać sprzęgło hydrokinetyczne. Nie jest to jakaś tragedia, ale to już pierwsze symptomy. Po przekroczeniu pewnej szybkości obrotowej silnika (np. pedał do spodu), komputer skrzyni biegów oblicza różnicę w ilości dostarczonej mocy w stosunku do danych jakie ma w mapie w czasie rzeczywistym i po przekroczeniu tych wartości zapisuje je jako błąd w sterowniku skrzyni nie silnika. Nie jest to sygnalizowane na desce w postaci lampki czy komunikatu, ale tylko dla serwisu, natomiast jeżeli sprzęgło będzie dość często narażane na na znaczne obciążenia, np. brawura, jazda z przyczepą/przyczepką, szybkie przyspieszanie to taki komunikat objawi się lampką na desce!. Powodem takiej sytuacji jest utrata właściwości oleju, starte łopatki turbiny w kole, luz na łożysku. Oczywiście mowa tu o sprzęgle a nie silniku. Dalsza jazda będzie możliwa ale można zapomnieć o sprincie do 100-tki. Auto 250k na liczniku, niestety potwierdza się reguła o automatach w W211. W/w opinia jest moją opinią, proszę o ew. poprawki lub rozwinięcie tematu.

    0