Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Europejski lider sprzedaży techniki i elektroniki.
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Romet ogar 205 - brak mocy, dusi się silnik 023

jackjazz 28 Wrz 2014 17:10 6198 27
  • #1 28 Wrz 2014 17:10
    jackjazz
    Poziom 6  

    Witam!
    Mam taki problem z moim ogarem:Od samego zakupu brak mocy, szczególnie przy ruszaniu z miejsca trzeba się odepchnąć, jak silnik się rozgrzeje to rusza już lepiej chociaż i tak nie ma zbytnio siły. Przy jeździe na prostej drodze nawet ładnie kręci ale przy byle jakim nawet nachyleniu nie da rady wjechać na dwójce.
    Na początku chodził lepiej ale po 3 -4 kilometrach gasł bo zalewało świecę.
    Ustawiłem rowek wyżej iglice,teraz świeca ma ładny kawowy kolor bez czarnego nagaru ale moc znacznie spadła. Wygotowałem cały gaźnik,zmieniłem dysze na nowe, wyregulowałem książkowo zapłon (pali na dotyk czy ciepły czy zimny)
    wymieniłem kondensator, platynki przerwa oczywiście idealna. Nowe kolanko i nowy tłumik ,kranik, przewody, uszczelniłem też porządnie łączenie gaźnik-cylinder.
    Na wolnych obrotach ładnie chodzi i ładnie się wkręca ale podczas jazdy niestety coś go przydusza. Dzisiaj robiłem jazdę próbną i na równej drodze udało mi się osiągnąć około 35km/h. Dodam że dusi się ale nie strzela w gaźnik ani w wydech.
    Linki oczywiście też wymienione od gazu i sprzęgła a silnik podobno przechodził remont około 300 km temu.
    Jeśli macie Panowie jakieś pomysły co to może być to proszę o pomoc bo powoli zaczynam rozkładać ręce.

  • #3 28 Wrz 2014 17:38
    jackjazz
    Poziom 6  

    Dzięki za podpowiedź. Wezmę to teraz pod uwagę.

  • #4 28 Wrz 2014 18:48
    jas67
    Poziom 22  

    Wymiana samych pierścieni nie ma sensu. Tak się nie robi.

  • #5 28 Wrz 2014 22:05
    jackjazz
    Poziom 6  

    Czyli cały komplet tłok, cylinder i pierścionki?

  • #6 29 Wrz 2014 06:21
    jas67
    Poziom 22  

    Tak. Można zrobić szlif cylindra ale w tym przypadku chyba prościej kupić nowy.

  • #7 11 Paź 2014 15:31
    jackjazz
    Poziom 6  

    Witam po dłuższej przerwie.
    Tak jak w temacie wymieniłem tłok, cylinder,pierscienie ,sworzeń.Ogarek bardzo ładnie chodzi i dobrze trzyma wolne obroty.Bez obciążenia bardzo dobrze reaguje na manetkę gazu ale niestety pod obciążeniem w czasie jazdy nie da się jechać szybciej niż 30 km/h bo traci moc tak jakby paliwa nie dostawał i go dusi.
    Gaznik oczywiście przeczyszczony ,zapłon wzorowo ustawiony ,tak jak pisałem pali na dotyk.
    Macie Panowie może jeszcze jakiś pomysł co mu dolega?

  • #8 28 Paź 2014 19:46
    krys06
    Poziom 29  

    Zapinka na iglicy gaźnika na 2 rowek od góry, to ustawienie fabryczne...opuszczając zubożamy,podnosząc wzbogacamy dostęp mieszanki paliwa.

  • #10 29 Paź 2014 06:56
    jackjazz
    Poziom 6  

    Zapinka jest teraz na 2 rowku od góry(próbowałem na różnych położeniach) Tłumik i kolanko są nowe(na starych też był słaby)

  • #11 29 Paź 2014 08:43
    jack63
    Poziom 40  

    Czy po wykręceniu swiecy można swobodnie obrócic magnetem? Ma się kręcić leciutko bez bić i ocierania.
    Silnik jest słaby czy powolny. Tzn. jak zachowuje się przy jeździe pod górę?
    Jak długą iskrę osiągasz na samym kablu WN?
    Czy cylinder i tłok są ori czy to podróby???

    jackjazz napisał:
    Tłumik i kolanko są nowe(na starych też był słaby)
    To o niczym nie świadczy! Mogą byc nowe i źle wykonane. Poza tym ten silnik wymagał troche innego układu wydechowego niż pozostałe silniki Dezametu. Musi być mniej "zduszony". Bardziej by pasował tłumik Charta.

  • #12 29 Paź 2014 11:37
    jackjazz
    Poziom 6  

    Po wykręceniu świecy magneto obraca się beż żadnych oporów leciutko nic nie ociera.
    Iskra konia by zabiła
    Słabnie zdycydowanie przy wjezdzie nawet na lekkie wzniesienie.
    Muszę sprawdzić jeszcze bez tłumika jak to będzie czy go gdzieś nie dusi
    Cylinder i tłok to cx polska produkcja podobno lepsze od almotu.
    Poprzednio jeździł na oryginalnym zmd po 1 szlifie i tak samo był słaby bardzo,nie dało się ruszyć z miejsca bez odepchnięcia nogami.Teraz po zmianie zestawu tłok cylinder pierścienie rusza o niebo lepiej ale byle małe wzniesienie i bardzo słabnie.
    Z górki z kolei max 35 km/h na prostej do 30

  • #13 29 Paź 2014 11:55
    jack63
    Poziom 40  

    jack63 napisał:
    Jak długą iskrę osiągasz na samym kablu WN?
    jackjazz napisał:
    Iskra konia by zabiła

    To nie jest odpowiedź na moje pytanie!
    Zrób taki "pomiar". To tylko 3 minuty. :D
    Czy silnik wkręca się na wysokie obroty na luzie?

  • #14 29 Paź 2014 20:22
    jackjazz
    Poziom 6  

    Jutro zrobię próbe z kablem WN
    Co do obrotów wcześniej bardzo ładnie i płynnie wkręcał się na obroty a od kilku dni zaczyna go dusić a jak zatkam filtr powietrza to zamiast gasnąc ładnie pracuje.
    Podejrzewam że gdzieś zaczął zaciągać lewe powietrze,a kilka dni temu tego jeszcze nie było

  • #15 29 Paź 2014 20:52
    Motorbike
    Poziom 21  

    jackjazz napisał:
    Podejrzewam że gdzieś zaczął zaciągać lewe powietrze


    Uszczelniacze na wale lub łączenie gaźnik cylinder trzeba sprawdzić.

  • #16 30 Paź 2014 09:18
    jack63
    Poziom 40  

    Motorbike napisał:
    Uszczelniacze na wale lub łączenie gaźnik cylinder trzeba sprawdzić.

    Od tego trzeba zacząć. Jednak miejsc nieszczelności może być więcej. Zależy z jaką dozą fachowości był składany silnik.
    Może tez nie być wystarczającego ciśnienia sprężania.

  • #17 30 Paź 2014 12:19
    Motorbike
    Poziom 21  

    jack63 napisał:
    Poza tym ten silnik wymagał troche innego układu wydechowego niż pozostałe silniki Dezametu.


    A oryginalnie jakie były lub powinny być idealne tłumiki do silnika 023 ? Bo ten charta to też nie oryginał a zazwyczaj widziałem w rometach takie sami tłumiki " jak od komara".

    jackjazz

    Silnik składany na silikon ?

  • #18 30 Paź 2014 13:17
    jack63
    Poziom 40  

    Motorbike napisał:
    Silnik składany na silikon ?

    O kiedy to silnik uszczelnia sie silikonem?
    Do tego są specjalne masy uszczelniające. Np. Dirko. Jednak dla dobrego mechanika wystarczy porządnie wykonana uszczelka między połówki czy pod cylinder i ... kilka kropli oleju. Takie z resztą zalecenia są w serwisówce Simsona. Jednak pasowało by choć jedną porządną serwisówkę przeczytać ze zrozumieniem, ale .... przed składaniem silnika.
    Zamiast pytać o silikon lepiej zapytać o to czy silnik był składany ... "na gorąco"???
    Wg. mnie ponad 90% silników motorowerów/motocykli jest składane niezgodnie ze sztuką. Najczęściej są sklepane młotkiem i/lub skręcone wkrętami na ...zimno bez odprężenia łożysk. Potem ciężko obrócić wałem a łożyska krótko po montażu są do wymiany.
    Dodatkowo silniki Dezametu mają "gumowe" wały, które przy takim "fachowym" montażu (z reguły bez wcześniejszego sprawdzenia czujnikiem w kłach) biją ...jak kibole po meczu.
    Odnośnie tłumików. Nie wiem jak odróżnić prawidłowy tłumik do 023 od nieprawidłowego. :cry: Osobiście próbowałbym zamontować tłumik od Charta i "bawił" się z długością kolanka. Wszystkie silniki Dezametu były zduszone do bólu aby motorower się zbytnio nie rozpędzał. Koszmar. Simsony z tej samej pojemności miały 2x większą moc. Dla mnie to porażka. Dopiero Chart "zaczął wychodzić na ludzi", ale żył zbyt krótko. :cry:

  • #19 30 Paź 2014 13:49
    bew2
    Poziom 16  

    Pozwolę sobie wtrącić,
    jeśli Kolega zatka dolot powietrza i silnik nie gaśnie, to wygląda jakby brał lewe powietrze.
    Najprościej sprawdzić i uszczelnić gaźnik-cylinder.
    Jeśli przylgnie są krzywe, nawet nówka uszczelka i silikony nie pomogą.
    Ja docierałem papierem na szybie przylgnię gaźnika, z cylindrem trudniej (bez demontażu), ale da się zrobić.

    Ja z kolei miałem podobny objaw, ale przyczyna była zupełnie inna i wręcz śmieszna:
    Użytkownik Kadeta założył na zniszczone siedzenie (prawie sama gąbka została) reklamówkę, żeby nie nasiąkała w deszczu. Kadet ma czerpnię powietrza w rurze pod siedziskiem i... reklamówka była zaciągana przez rurę i okresowo zatykała dolot :)
    Przed naprawą było ok bo miał dziurawą gumę przy gaźniku. Kiedy przy okazji naprawy wymieniłem gumę na nową - zaczął przygasać, nie rozwijać prędkości, mulić, dusić.

  • #20 30 Paź 2014 14:30
    jack63
    Poziom 40  

    bew2 napisał:
    a z kolei miałem podobny objaw, ale przyczyna była zupełnie inna i wręcz śmieszna:
    Użytkownik Kadeta założył na zniszczone siedzenie (prawie sama gąbka została) reklamówkę, żeby nie nasiąkała w deszczu. Kadet ma czerpnię powietrza w rurze pod siedziskiem i... reklamówka była zaciągana przez rurę i okresowo zatykała dolot

    Stary numer. Zdarza się często od wielu lat. Jedak trudno podejrzewać, że autor tematu tego nie sprawdził.
    bew2 napisał:
    Jeśli przylgnie są krzywe, nawet nówka uszczelka i silikony nie pomogą.

    Napisze po raz któryś. Nie wolno uzywac silikonu do uszczelnień silników!!! A szczególnie miejsc gdzie jest benzyna lub jej opary.
    W gaźnikach stosowanych w silnikach Dezametu niestety nie ma przylgni. :cry: Jakiś dureń wymyślił nacięcie powiększające otwór na szpilkę do rozmiarów gigantycznych. Prowadzi to wykrzywienia tej części gaźnika i złego przylegania do uszczelki, która powinna być dość twarda. Sytuację pogarsza brak podkładki i bezmyślne dokręcanie "na fest" nakrętki.
    Jedyne co zostaje, poza wymianą gaźnika (tylko na co???) to piłowanie pilnikiem aby "wypłaszczyć" powierzchnię styku z uszczelką. Koszmar. :cry:

  • #21 30 Paź 2014 15:40
    bew2
    Poziom 16  

    Zaciekawiło mi stwierdzenie:
    "w gaźnikach nie ma przylgni"?
    Powierzchnię zaznaczoną czerwoną strzałką pozwoliłem sobie nazwać przylgnią :)
    Kwestia nazewnictwa jest drugorzędna, ale obrazek chyba mówi wszystko w kwestii powierzchni przylegania gaźnika do cylindra.
    Romet ogar 205 - brak mocy, dusi się silnik 023

  • #22 30 Paź 2014 15:53
    jack63
    Poziom 40  

    Napisałem że nie ma, bo jest ona tylko chwilę, a potem się psuje. :cry: bo jest źle wykoany projekt gaźnika. Tak ,że masz rację - oczywiście.
    Na zdjęciu widać to felerne nacięcie. Na lewo od Twojej strzałki.

  • #23 30 Paź 2014 15:58
    bew2
    Poziom 16  

    Ja doskonale wiem o co Ci chodzi, ale niech mniej doświadczeni też wiedzą i skorzystają na przyszłość :) Na Dezametach chyba już nikt się nie dorobi w warsztacie więc wiedza tajemna została przeze mnie częściowo odtajniona :)

  • #24 30 Paź 2014 19:11
    Motorbike
    Poziom 21  

    jack63

    Napisałem czy silnik była uszczelniany na silikon żeby mieć przynajmniej większe prawdopodobieństwo że jak jest na silikon składany to prawdopodobnie jest też składany na zimno i właśnie sklepane młotkiem, nie musi tak być ale patrząc na różne tutki z youtube to tam takie postępowanie jest częste.

    Co do gaźnika to są gaźniki bez tego nacięcia z lewej strony.

  • #26 14 Lis 2014 13:01
    jackjazz
    Poziom 6  

    Sorry że tak póżno ale praca ,praca > sprawa rozwiązana po wymianie simeringów po obu stronach wału. Oczywiście musiałem kupić z neta droższe bo na tych ze sklepu które były zbyt sztywne dalej ciągnął lewe powietrze.
    Teraz maszyna zacząła żyć.
    Temat do zamkniecia

  • Pomocny post
    #27 14 Lis 2014 14:28
    jack63
    Poziom 40  

    jackjazz napisał:
    Oczywiście musiałem kupić z neta droższe bo na tych ze sklepu które były zbyt sztywne dalej ciągnął lewe powietrze.

    To wcale nie musiało być tak jak piszesz. Moje doświadczenie mówi, iż zbyt miękkie simmeringi stanowią problem w 2T. Zauważ, że pracują "na dwie strony", choć typowy simmering był projektowany do pracy jednostronnej, Czyli ciśnienia (większego lub mniejszego) napierającego na stronę wargi ze sprężyną.
    Ogólnie simmering (jak jest tylko jeden na stronę) powinien być max twardy, ale przy tym elastyczny, aby nie następowało zasysanie lewego powietrza do karteru.

  • #28 24 Lis 2014 19:27
    jackjazz
    Poziom 6  

    Dokładnie. Te droższe są bardzo sztywne ale bardziej się poddają i to rozwiązało cały problem

 Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME