Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

VW Bora 1.9 TDI 90KM, 2003r - Ciężko pali na zimnym silniku

29 Wrz 2014 00:56 7551 15
  • Poziom 19  
    Witam, zakupione niedawno auto ciężko pali na zimnym silniku, najgorsze jest pierwsze odpalenie a potem cały dzień bez problemu.
    Po odpaleniu pojawia się sporo czarnego dymu. Sprzedający mówił coś o koncie wtrysku żeby ustawić i coś o czujniku temperatury.
    Świece żarowe podobno ok.

    Kolejna sprawa to, że mam wrażenie jakby palił sporo więcej niż powinien, mi wychodzi ok 7-8l (chodź nie liczyłem dokładnie).

    Od czego zacząć i co może być przyczynami?
  • Poziom 11  
    Facet nie powiedział, że nie była robiona diagnostyka komputerowa. Z mojego pkt. widzenia ciągle to odkładał.
  • Pomocny post
    Poziom 13  
    Witam ,proponował bym zrobić diagnostykę ,i sprawdzenie wężyków przelewowych na wtryskach ,nieszczelność na tych wężach też powoduje takie objawy.pozdrawiam
  • Poziom 34  
    Jaki silnik , na pompie jeszcze ?
  • Poziom 19  
    Witam, zaklepię termin u mojego mechanika i podjadę na diagnostykę.
    Silnik na pompie 90KM, bez dwumasy.
  • Pomocny post
    Poziom 35  
    Przebieg, wtryski i nie na powrotach tylko na zwyklej maszynie do wtryskiwaczy 2 sprezynowych. Czujnik temp, rozrzad i kat wtrysku sprawdzany czujnikiem zegarowym.
  • Poziom 19  
    Byłem na diagnostyce. Podobno była zła ilość wtrysku (wartość 2,2) a mechanik ustawił mi na 3,8 - 4,0. Z początku było jakby lepiej ale na zimnym i teraz już nawet słabo rozgrzanym cięzko pali.
  • Poziom 9  
    kolego musisz ustawić kąt wtrysku na około 50-55 i będzie palił na zimnym i dawkę w pompie na około 5mg przy 90 stopniach i na ciepłym też się poprawi wszystko sprawdzisz vagiem a instrukcje sa na youtube
  • Poziom 19  
    Witam, kąt wtrysku ustawiłem u mechanika, problem pozostał.
  • Pomocny post
    Poziom 12  
    Witaj. Zrób sobie całą diagnostykę silnika koszt około 150 zł zależy jak kto bierze.
    Musi sprawdzić pompę, kąt wtrysku, ciśnienie na tłokach , cylindrach,akumulator, obroty rozrusznika, ustawienie rozrządu, bo jak wałek główny jest źle ustawiony to tez będziesz miał problem z odpaleniem. U mnie w golfie IV 1.9 TDI 90km też to było, to wyszło że pompa paliwowa jest nie szczelna i cofa paliwo dlatego ciężko się pali. Od razu się dowiesz w jakim stanie masz silnik .
  • Poziom 19  
    Ostatnio sprawdzałem czujnik temperatury, łudziłem się że to on ale niestety nie.
    Muszę go w końcu postawić do jakiegoś dobrego "dieslowca" żeby sprawdził co koledzy wyżej napisali. Tylko muszę zagospodarować trochę czasu. Pozdrawiam.
  • Poziom 12  
    Proponuje tez poczytac opinie o nie których warsztatach. Bo tez jest tak ze podmieniają części. Spotkałem sie z czymś takim w Białymstoku.
  • Poziom 33  
    Zacznijmy od tego, jaki kod silnika - czy nie wadliwy soft. Kolejna sprawa, konkretna diagnostyka, z podaniem parametrów pracy a nie " Panie, wsio je okiej"...
  • Poziom 19  
    polonez15 napisał:
    jaki kod silnika


    ALH
  • Poziom 12  
    polonez15 napisał:
    " Panie, wsio je okiej"...

    Dobrze powiedziane :D Ale takich to większość jest. Ja tak trafiłem na w miare dobrego Dieslowca, pare dni auto trzymal i sprawdzał jak rano odpala na zimnym bo zawsze z tym problem miał i wywnioskował ze pompa nie szczelna ;d
  • Poziom 19  
    stał u mechanika, niby wszystko jest ok. Wstawił mi jakiś moduł i pali o wiele lepiej.
    Pozdrawiam