Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Opel Vectra 1999r. 2.5 V6. Nierowna praca silnika i brak mocy

driver19810219 29 Wrz 2014 00:58 2346 11
  • #1 29 Wrz 2014 00:58
    driver19810219
    Poziom 15  

    Witam jak w temacie posiadam Opla Vectre B 2.5 V6 silnik w niej pracuje nierowno i nie ma mocy, jak dodaje gazu strzeli se najpierw, a w czasie jazdy slychac ze strzela w wydech taki objaw jakby byla kolejnosc kabli pozamieniana. ogolnie kupilem ja w tym stanie podejrzewajac uszczelke pod glowica,( silnik caly w oleju zafajdany ) ale po dojechaniu do domu otwozylem maske i widoczne byly przebicia na kablach sprawdzilem kompresje i bylo po 14 Bar na cylinder przy wykrecaniu swiec zauwazylem ze swiece sa zalane olejem, takze wiec pomyslalem ze przebicie na kablach i do tego nieszczelnosc uszczelek na deklach zaworowych , cisnienie na kazdym cylindrze ok. 14 Bar to wykluczylem uszczele pod glowica. Kupilem nowe czesci (swiece, kable, cewka,i uszczelki dekli zaworowych, wzmienilem to wszystko i dalej jest to samo. Olej wyglada dobrze plyn chlodniczy czysty. Jeszcze dzisiaj po wymianie tego wszystkiego przejechalem sie 100 km i tak jak jechalem po miescie i na autostradzie okolo 120 km/h temperatura dobra, ale jak zledwoscia udalo mi sie ja rozpedzic do 140 km/h momentalnie temperatura skoczyla na ponad 100 stopni. Jezeli spotkal sie ktos z czyms taki prosze o podpowiedz. przepraszam za znaki ale nie mam polskiego systemu, a tyle co napisalem jak bym mial kazdy polski znak wklejic to nocy by mi braklo :) a musze isc spac bo rano do pracy, Z gory dziekuje za kazda podpowiedz

    0 11
  • Pomocny post
    #2 29 Wrz 2014 07:04
    guard10
    Poziom 28  

    Witam pierwsza kłania ci się diagnostyka z naciskiem na czujniki położenia wału i wałka rozrządu, jeżeli nie jesteś w stanie tego ogarnąć to tylko garaż ci pomoże z mądrym diagnostą a nie naciągaczem.Sprawdzić trzeba dlaczego temperatura tak skoczyła, wina może leżeć po stronie nieotwierającego się do końca termostatu.Przy nagrzanym silniku sprawdż czy równomiernie nagrzewają się węże na małym obiegu i dużym.Daj znać jakie postępy

    0
  • #3 29 Wrz 2014 11:28
    driver19810219
    Poziom 15  

    Witam diagnoza nie wykazala zadnego bledu, ale z tego co wiem prace tych dwoch czujnikow nie zawsze diagnoza wykaze (mam racje ?) mozna je sprawdzic miernikiem ? mozliwe ze katalizator zapchany? Bo z tego co mysle nawet jak uszczelka pod glowica ze olej mieszal by sie z woda to przy 14 Barach na cylinder i tak powinna miec moc. Jezeli byl by tez rozrzad zle to, tez by nie miala kompresji na ktoryms cylindrze. Przy silniku potrafie zrobic wszystko nie jeden silnik juz rozebralem i zlozylem, nie boje sie tego . Jedyny problem to ze praktycznie zawsze mialem usterki podane na talerzu :) Najgorsze jest to ze zdazalo mi sie juz ze naprzyklad z ciagalem glowice a problem lezal gdzie indziej i teraz nie chcial bym znowu czegos takiego zrobic :) Zgory dziekuje i przepraszam za brak polskich znakow , ale mysle ze jest czytelnie opisane

    0
  • Pomocny post
    #4 29 Wrz 2014 12:24
    grala1
    Specjalista grupy V.A.G.
  • #5 29 Wrz 2014 14:19
    driver19810219
    Poziom 15  

    Dobra ,ale chociarz tak w przyblizeniu co najpierw posprawdzac :)

    0
  • Pomocny post
    #6 29 Wrz 2014 14:39
    guard10
    Poziom 28  

    Witam czym diagnozowałeś silnik bo jest to ważne.Odczyt skanerem jest niewspółmierny z programem dedykowanym dla danej marki bo musisz widzieć parametry bieżące i wnioskować z nich co może być przyczyną.

    0
  • #7 29 Wrz 2014 15:13
    driver19810219
    Poziom 15  

    Mam jakis auto com moge odczytac parametry bierzace ale nie wiem jakie maja byc wlasciwe :) moge ok 17godziny go podlaczyc i napisac parametry jezeli to cos da

    0
  • Pomocny post
    #8 29 Wrz 2014 15:37
    guard10
    Poziom 28  

    Witam sam często pracuję na AutoCom , na starych wersjach i nowych.Są oki ale może masz ty lub znajomy interfejs pod OPcom( lub Kline vag bo podchodzi) byłby dedykowany bo nie wszystko jest na autcom. Program na necie lub w bazie elektrody.Nie napisałem wcześniej co do katalizatora ale jak masz możliwość to dla świętego spokoju zrób analizę spalin.

    1
  • Pomocny post
    #9 29 Wrz 2014 16:49
    chisel
    Poziom 25  

    Może głupie się wydawać, ale sprawdź, czy na wszystkich sekcjach cewki jest taka sama (mocna) iskra.

    0
  • #10 21 Paź 2014 20:36
    driver19810219
    Poziom 15  

    Przepraszam długo mnie nie było (urlopik) tak powracając do tematu po zdjęciu dzisiaj kolektora dolotowego, przyjrzałem mu się dokładnie i zauważyłem w środku są dwie klapy którymi sterują dwa osobne podciśnienia, tylko że one nie zamykają bezpośrednio do lotu jak przepustnica, tylko przelot z prawej strony do lewej. postaram się jeszcze w tym tygodniu posprawdzać te podciśnienia dokładnie i napisze coś więcej. Myślicie że mogą mieć aż tak duży w pływ na moc silnika podciśnienia ? czy odrazu se odpuścić

    0
  • Pomocny post
    #11 21 Paź 2014 21:34
    chisel
    Poziom 25  

    Klapy możesz sobie darować - sterują zasysanym powietrzem, aby w miarę równomiernie napełniać cylindry, przy wysokich obrotach (wyższe zapotrzebowanie na tlen) zmieniają ustawienie by powietrze miało krótszą drogę. Parametry kolega miał zrzucić, i sprawdzić iskrę. Skoro nie wiadomo co jest przyczyną, to przynajmniej metodą eliminacji wykluczać sprawne podzespoły.

    0
  • #12 22 Paź 2014 15:21
    driver19810219
    Poziom 15  

    Ogólnie dziękuję wszystkim za podpowiedzi ale, już nie będę pisał za długo trwa edycja tekstu a już mnie moderator zablokował. Pogrzebie trochę aż znajdę :) pozdrowionka

    0
  Szukaj w 5mln produktów