Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Opel Vectra 1999r. 2.5 V6. Nierowna praca silnika i brak mocy

29 Wrz 2014 00:58 2691 11
  • Poziom 15  
    Witam jak w temacie posiadam Opla Vectre B 2.5 V6 silnik w niej pracuje nierowno i nie ma mocy, jak dodaje gazu strzeli se najpierw, a w czasie jazdy slychac ze strzela w wydech taki objaw jakby byla kolejnosc kabli pozamieniana. ogolnie kupilem ja w tym stanie podejrzewajac uszczelke pod glowica,( silnik caly w oleju zafajdany ) ale po dojechaniu do domu otwozylem maske i widoczne byly przebicia na kablach sprawdzilem kompresje i bylo po 14 Bar na cylinder przy wykrecaniu swiec zauwazylem ze swiece sa zalane olejem, takze wiec pomyslalem ze przebicie na kablach i do tego nieszczelnosc uszczelek na deklach zaworowych , cisnienie na kazdym cylindrze ok. 14 Bar to wykluczylem uszczele pod glowica. Kupilem nowe czesci (swiece, kable, cewka,i uszczelki dekli zaworowych, wzmienilem to wszystko i dalej jest to samo. Olej wyglada dobrze plyn chlodniczy czysty. Jeszcze dzisiaj po wymianie tego wszystkiego przejechalem sie 100 km i tak jak jechalem po miescie i na autostradzie okolo 120 km/h temperatura dobra, ale jak zledwoscia udalo mi sie ja rozpedzic do 140 km/h momentalnie temperatura skoczyla na ponad 100 stopni. Jezeli spotkal sie ktos z czyms taki prosze o podpowiedz. przepraszam za znaki ale nie mam polskiego systemu, a tyle co napisalem jak bym mial kazdy polski znak wklejic to nocy by mi braklo :) a musze isc spac bo rano do pracy, Z gory dziekuje za kazda podpowiedz
  • Pomocny post
    Poziom 28  
    Witam pierwsza kłania ci się diagnostyka z naciskiem na czujniki położenia wału i wałka rozrządu, jeżeli nie jesteś w stanie tego ogarnąć to tylko garaż ci pomoże z mądrym diagnostą a nie naciągaczem.Sprawdzić trzeba dlaczego temperatura tak skoczyła, wina może leżeć po stronie nieotwierającego się do końca termostatu.Przy nagrzanym silniku sprawdż czy równomiernie nagrzewają się węże na małym obiegu i dużym.Daj znać jakie postępy
  • Poziom 15  
    Witam diagnoza nie wykazala zadnego bledu, ale z tego co wiem prace tych dwoch czujnikow nie zawsze diagnoza wykaze (mam racje ?) mozna je sprawdzic miernikiem ? mozliwe ze katalizator zapchany? Bo z tego co mysle nawet jak uszczelka pod glowica ze olej mieszal by sie z woda to przy 14 Barach na cylinder i tak powinna miec moc. Jezeli byl by tez rozrzad zle to, tez by nie miala kompresji na ktoryms cylindrze. Przy silniku potrafie zrobic wszystko nie jeden silnik juz rozebralem i zlozylem, nie boje sie tego . Jedyny problem to ze praktycznie zawsze mialem usterki podane na talerzu :) Najgorsze jest to ze zdazalo mi sie juz ze naprzyklad z ciagalem glowice a problem lezal gdzie indziej i teraz nie chcial bym znowu czegos takiego zrobic :) Zgory dziekuje i przepraszam za brak polskich znakow , ale mysle ze jest czytelnie opisane
  • Poziom 15  
    Dobra ,ale chociarz tak w przyblizeniu co najpierw posprawdzac :)
  • Pomocny post
    Poziom 28  
    Witam czym diagnozowałeś silnik bo jest to ważne.Odczyt skanerem jest niewspółmierny z programem dedykowanym dla danej marki bo musisz widzieć parametry bieżące i wnioskować z nich co może być przyczyną.
  • Poziom 15  
    Mam jakis auto com moge odczytac parametry bierzace ale nie wiem jakie maja byc wlasciwe :) moge ok 17godziny go podlaczyc i napisac parametry jezeli to cos da
  • Pomocny post
    Poziom 28  
    Witam sam często pracuję na AutoCom , na starych wersjach i nowych.Są oki ale może masz ty lub znajomy interfejs pod OPcom( lub Kline vag bo podchodzi) byłby dedykowany bo nie wszystko jest na autcom. Program na necie lub w bazie elektrody.Nie napisałem wcześniej co do katalizatora ale jak masz możliwość to dla świętego spokoju zrób analizę spalin.
  • Pomocny post
    Poziom 27  
    Może głupie się wydawać, ale sprawdź, czy na wszystkich sekcjach cewki jest taka sama (mocna) iskra.
  • Poziom 15  
    Przepraszam długo mnie nie było (urlopik) tak powracając do tematu po zdjęciu dzisiaj kolektora dolotowego, przyjrzałem mu się dokładnie i zauważyłem w środku są dwie klapy którymi sterują dwa osobne podciśnienia, tylko że one nie zamykają bezpośrednio do lotu jak przepustnica, tylko przelot z prawej strony do lewej. postaram się jeszcze w tym tygodniu posprawdzać te podciśnienia dokładnie i napisze coś więcej. Myślicie że mogą mieć aż tak duży w pływ na moc silnika podciśnienia ? czy odrazu se odpuścić
  • Pomocny post
    Poziom 27  
    Klapy możesz sobie darować - sterują zasysanym powietrzem, aby w miarę równomiernie napełniać cylindry, przy wysokich obrotach (wyższe zapotrzebowanie na tlen) zmieniają ustawienie by powietrze miało krótszą drogę. Parametry kolega miał zrzucić, i sprawdzić iskrę. Skoro nie wiadomo co jest przyczyną, to przynajmniej metodą eliminacji wykluczać sprawne podzespoły.
  • Poziom 15  
    Ogólnie dziękuję wszystkim za podpowiedzi ale, już nie będę pisał za długo trwa edycja tekstu a już mnie moderator zablokował. Pogrzebie trochę aż znajdę :) pozdrowionka