Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Multimetr FlukeMultimetr Fluke
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Wygodny samochód, benzyna + automat

mateux 08 Oct 2014 15:20 6996 48
  • #31
    chester09
    Level 10  
    Benzyna + automat ??
    Może i wygodny, ale drogi w utrzymaniu.
    Tylko DIESEL + MANUAL :)
    A żeby był wygodny dla tyłka to audi a6 albo a8.
    Pozdrawiam
  • Multimetr FlukeMultimetr Fluke
  • #32
    andrzej lukaszewicz
    Level 39  
    A ja uważam , że nowoczesny silnik V6 , ale z LPG będzie tańszy w utrzymaniu niz większy motor diesla 2,5-3,5 L . W tej klasie wozu diesle pala 8-10 l ropy, a koszt ich serwisowania jest niestety znacznie wyższy . Dla mnie wygodny znaczy też automat, a nie wachlowanie biegami.
  • #33
    chester09
    Level 10  
    Kto co woli.
    Ja lubię klekotanie diesla i władzę w postaci skrzyni biegów :)
    Kilka racy jeździłem automatem raz nawet przez 3 miesiące, ale jakoś się nie przekonałem do wyższości automatu nad manualem. Może jeszcze nie trafiłem na dobry automat.
  • Multimetr FlukeMultimetr Fluke
  • #34
    andrzej lukaszewicz
    Level 39  
    mateux wrote:
    Jeśli chodzi o silnik - wolnossąca benzyna (tylko i wyłącznie) - nie musi być dobry do LPG, bo nie zamierzam montować. Skrzynia automatyczna, ale raczej nie bezstopniowa. Dobrze wyposażony i przede wszystkim wygodny (wysoki kierowca). Dobre osiągi mile widziane.

    Autor wyraźnie przedstawił kryteria i tego sie trzymajmy.

    Dodano po 2 [minuty]:

    chester09 wrote:
    Kilka racy jeździłem automatem raz nawet przez 3 miesiące, ale jakoś się nie przekonałem do wyższości automatu nad manualem

    A ja mam dokłądnie odwrotne zdanie, pod warunkiem , że bedzie to silnik 200KM wzwyż. Potwierdzeniem tej tezy jest to, że 90% aut klasy wyższej i luksusowej maja automaty ( i oczywiście mocne motory)
  • #35
    User removed account
    Level 1  
  • #36
    mateux
    Level 8  
    Panowie (a może i Panie? :) ),
    Jeszcze tylko jedno pytanie. Jaka jest trwałość silników 2.0 Duratec SCTi (Ecoboost)?
    Czy 160-170 tysięcy kilometrów to dla niego dużo, czy średnio?

    2.3 z automatem jest za bardzo mułowaty dla mnie, ale S-Max to byłby strzał w dziesiątkę
    Chyba, że jeszcze Renault Espace 3.5
  • #37
    andrzej lukaszewicz
    Level 39  
    Espace ma ten sam napęd co vel satis i chyba tą samą płyte podłogową. Na zewnątrz całkiem łądny, ale środek odrzuca podobnie jak nissan quest. I bezsensowne normalnie otwierane drzwi w vanie- z tyłu trudniej wsiąść niz do matiza.
    Z vanów stawiałbym na toyota sienna i honda odyssey.
  • #38
    dominik8484
    Level 12  
    W tych pieniądzach ja bym brał pod uwagę jeszcze BMW X3 pierwszej generacji po lifie np. 2008r. Tylko nie wiem jakie automaty tam siedzą, ale auto dość solidne.
  • #39
    mateux
    Level 8  
    Rozejrzałem się nieco i jestem trochę załamany. Cokolwiek, jak nie znajdę (z USA) to w większości po strzale, a jeden to nawet po zalaniu (polecam sprawdzać). Masakra, jakie to szroty są sprowadzane. Jak blacharsko nawet OK, to i wnętrze może być składane.
    Jednego s-maxa wyszukałem i na zdjęciach wyglądał na zadbanego, ale co się okazało, że sprzedawca jest dość znany w necie.
    andrzej lukaszewicz wrote:
    Z vanów stawiałbym na toyota sienna i honda odyssey.

    Znalazłem jedną Siennę. Niby ma czystą historię, więc trzeba będzie obejrzeć ją na żywo. Biorę ją pod uwagę na koniec. Bardzo mi pasuje, ale jest ona trochę za długa. Jak nic będzie problem z szukaniem miejsca do zaparkowania. Jak wiemy sporo miejsc jest wyznaczana bardziej pod golfy, a nie amerykańskie vany. Przynajmniej te, w w miejscach, do których jeżdżę. Fordem Galaxy/S-Maxem to może bym się wcisnął.

    Powiem tak. S-Maxa poznałem i jest to dla mnie strzał w dziesiątkę. Tylko jak widzę, 70 tysięcy to za mało, aby kupić go z automatem i silnikiem 2.0 203 albo 240KM. 2.3 160KM to za mało. Chyba, że w grę w chodzi sprowadzanie zza zachodniej granicy (za około 55-60tys. zł można kupić fajnie wyposażonego 2.0T/automat z przebiegami ok. 150tys. km). Ale nie mam w tym żadnego doświadczenia.

    Jeśli chodzi o miejsce, to potrzebuję go tyle, ile jest w s-maxie, ew. c4 picasso. Teraz o tym drugim zbieram informację. Silnik 2.0 16V 140KM automat lub 1.6turbo (niestety z turbo, ale też takich szukam. Silniki bez turbo znacznie ograniczają mi wybór).
    Co innego by mogło jeszcze być oprócz Sienny, C4 grand picasso, galaxy mającego w środku miejsca podobnie tyle, jak s-max? Chciałbym, aby też fajnie wyglądał i był w miarę świeżym modelem. Bo taka Sienna, Espace czy Odyssey to trochę takie autobusy. W dodatku już troszeczkę podstarzałe.
  • #40
    noel200
    Level 25  
    mateux wrote:
    Cokolwiek, jak nie znajdę (z USA) to w większości po strzale

    Z ekonomicznego punktu widzenia nie opłaca się ściągać samochodów ze stanów niebitych.
    Rozejrzyj się sam jak byś miał sobie sprowadzić samochód niebity i policz wszystkie koszty. Nawet czasami drożej wychodzi niż u nas taki sam. Musisz założyć, że ze stanów wszystkie są bite. A jak stwierdzisz że znalazłeś nie bity to sprawdź jeszcze carfax.
  • #41
    andrzej lukaszewicz
    Level 39  
    Sienna , odysey, quest to jedne z najlepszych vanów , a C4 to ni ta klasa i cena.
    2,0 16V w citroenie do dobra sprawdzona jednostka , ale z automatem i w vanie to bedzie muł a spalanie bedzie od 10l wzwyż.
    Silnik 1,6 HTP nie ma dobrych opinii- awaryjny jak wiekszosc nowych jednostek małej pojemność z turbo.
  • #42
    mateux
    Level 8  
    andrzej lukaszewicz wrote:
    Sienna , odysey, quest to jedne z najlepszych vanów , a C4 to ni ta klasa i cena.

    Nie przeczę. Tylko praktycznie wszystko z USA jest nieźle bite. Co innego po małej stłucze, a co innego jeśli ktoś pisze jak nowy, bezwypadkowy, a na zdjęciach z USA wygląda, jakby był po crash teście. Jedną mam na oku Siennę, więc pewnie będę musiał obejrzeć ją na żywo. Może się okaże, że faktycznie nie była bita.
    Bo tak jak się rozglądam, to świeższa Sienna to i za 160 tysięcy może być bita (sprawdzałem). A na pewną to chyba bym musiał mieć nie 70, a 270 tysięcy. Niestety siła nabywcza w Polsce jest jaka jest i za 70 tys. to mogę kupić kompakta ze średnim silnikiem...

    noel200 wrote:
    Z ekonomicznego punktu widzenia nie opłaca się ściągać samochodów ze stanów niebitych.

    Niby tak, ale w Stanach niektóre wersje tych samych są fajniejsze, niż w Europie. Na przykład nowa Toyota Corolla.
    Gdyby mnie było stać, to na pewno sprowadzałbym dla siebie nowy ze Stanów albo kupił nawet nowy w Polsce (tylko co, jak wszędzie coraz mniejsze silniki i w siedmioosobowym minivanie jest 1.2? Ile to pojeździ? 100tys. i remont?). A jako, że nie mam to szukam czegoś, co by mnie chociaż w połowie zadowoliło i idę też na pewne kompromisy - stąd przykładowo pytanie o C4.

    Szukałem danych technicznych c4 i znalazłem, że ma on automat 4 biegowy lub 6 biegową zautomatyzowaną? Czy to prawda? I jak to sprawdzić? Ten egzemplarz, który mam na oku ma biegi R N A M. Czyli to pewnie będzie ta zautomatyzowana?

    Dopiero, co zacząłem i już mam dość szukania auta, bo praktycznie wszystkie mają nie lekką historią :( A boję się, bo jeszcze nigdy w życiu nie kupiłem używanego i nie mam żadnego doświadczenia w tym. A wpaść na minę łatwo.
  • #43
    User removed account
    Level 1  
  • #44
    mateux
    Level 8  
    Aha.

    A co myślicie o Toyocie Prius? Na wysokość miejsca niezbyt wiele, ale ogólnie czuję już trochę przestrzeni. Z jednej strony chcę duży samochód, z drugiej nie, aż tak bardzo przesadnie duży, a prius to raczej taka dolna granica dla mnie, choć już całkiem nieźle wypada. Sienna jest super, wygląd ma taki nijaki, ale jej wymiary są... potężne. Byłbym pewien, że z miejscami do parkowania miałbym problem. I to tak duży, jak duża jest Sienna.
  • #45
    mateux
    Level 8  
    No dobra. Jak nie trafię fajnego S-Maxa, to zdecyduję się na Priusa. Może i dla niektórych to ekologiczna zabawka, ale dla mnie całkiem przyjemna. Zaskoczony byłem nim na plus. Jest parę rzeczy na minus, ale nie znajdę ideału, nawet gdybym miał z 5 razy tyle.
    Jest jeszcze C-Max hybryda, ale obawiam się go ze względu na serwisowanie tego samochodu w Polsce.
    Jeśli macie jakieś inne propozycje, to bardzo proszę. Znacie już mój gust i wymagania. Chciałbym jednak młodsze auto i jednak też ładne (czego o Siennie z 2007 nie mogę powiedzieć).
  • #46
    mateux
    Level 8  
    Są tutaj na forum użytkownicy Peugeot 508 1.6THP + automat? Jak ogólnie sprawuje się auto? Takie samo pytanie kierowałbym do właścicieli: Toyoty Prius II i Renault Grand Scenica III 2.0 140KM z automatem.
  • #47
    andrzej lukaszewicz
    Level 39  
    Nie pchaj sie w 1,6 HTP, problemy z napinaczami łańcucha, hałaśliwa praca, pekające kolektory, problemy z EGR-ami, turbiną, padające świece zapłonowe itd. Silnik skomplikowany jak współczesny turbo diesel, wiec koszty utrzymanie mogą szarpnąć po kieszeni zwłaszcza przy nieznanym ( czytaj oszukanym) przebiegu.
    No a grand scenic'ki maja chyba skrzynie CVT, a nie typowe automaty, co jest ponoc zaleta w ruchu miejskim i wada w trasie, ale nie jeździłęm takim autem więc tylko powtarzam obiegowe opinie. CVT też ponoć sa bardziej od klasycznych automatów. Choć w tych autach montują skrzynie japońskie firmy JATCO i ponoć japońce jako jedyni potrafią zrobić dobrą skrzynie CVT. Ponoć to jest ta trzecia droga pomiedzy klasycznymi i dwusprzęgłowymi skrzyniami i aut z tym rozwiązaniem przybywa w dużym tempie.
  • #48
    mateux
    Level 8  
    Dziękuję za ostrzeżenie odnośnie 1.6THP.
    andrzej lukaszewicz wrote:
    No a grand scenic'ki maja chyba skrzynie CVT, a nie typowe automaty, co jest ponoc zaleta w ruchu miejskim i wada w trasie, ale nie jeździłęm takim autem więc tylko powtarzam obiegowe opinie.

    Mi by to może jakoś bardzo nie przeszkadzało, bo np. w Priusie CVT jest świetna tylko wymaga przyzwyczajenia.

    EDIT:
    Jednak szukam S-Maxa. Może do 80k będzie już jakiś bardziej pewny egzemplarz. Myślę, że temat można zamknąć.
  • #49
    User removed account
    Level 1