Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Netia - Niska prędkość internetu (od jakiegoś czasu).

29 Wrz 2014 11:04 1089 5
  • Poziom 6  
    Witam, mam następujący problem. Jestem użytkownikiem internetu Netia 20Mbps na łączach TP (okolice Koszalina, jeśli ma to znaczenie).

    Do niedawna wszystko działało dobrze, jednak jakieś 2 tygodnie temu w wyniku burzy uszkodzony został router (wszystkie urządzenia były odłączone od zasilania, strzał poszedł prawdopodobnie po linii telefonicznej).

    Od tamtej pory internet działa wręcz tragicznie - download rzadko przekracza 10 Mbps, a najczęściej nie przekracza 2 Mbps. Ping czasem przekracza 300ms.

    Przykładowe wyniki:
    Netia - Niska prędkość internetu (od jakiegoś czasu).

    Netia - Niska prędkość internetu (od jakiegoś czasu).

    Router to TP-Link TD-W8951ND, wgrałem do niego najnowszy firmware, reset do ustawień fabrycznych nie pomaga. Na routerze Netia Spot występuje ten sam problem. Próbowałem robić test po odłączeniu wszystkich urządzeń od sieci (został tylko jeden komputer) i jest tak samo. Nie ma też znaczenia czy łączę się przez WiFi, czy po kablu.

    Był u mnie technik z Orange (dwa razy) i twierdzi, że linia jest w porządku, wymienił port w centrali, oraz przełączył mnie testowo na usługę Neostrada 10 Mbps, która chodziła stabilnie pełną prędkością. Według niegi winny jest albo router, albo usługodawca.

    Już nie wiem, gdzie leży problem. Może macie jakieś sugestie. Walczyć dalej z Netią, czy szukać problemu u siebie?
  • Moderator - Sieci, Internet
    Pomiar jest robiony przez kabel czy bezprzewodowo? Synchronizacja jest na 20Mb/s i bez błędów CRC więc linia nie jest problemem.
  • Poziom 6  
    Powyższy pomiar prędkości był robiony bezprzewodowo, natomiast ten jest po kablu:
    Netia - Niska prędkość internetu (od jakiegoś czasu)..
  • Moderator - Sieci, Internet
    Dzwoniłeś do operatora czy nie masz ograniczenia prędkości na loginie do usługi?
  • Poziom 6  
    Telefon do operatora był pierwszym, który wykonałem. Nie pytałem konkretnie o ograniczenie prędkości, ale przy rozmowie stwierdzono, że to wina sieci i wezwano technika. Teraz już wiem, że to nie linia, więc nie zaszkodzi zadzwonić jeszcze raz i zapytać.

    Edit: Operator twierdzi, że usługa udostępniana jest z maksymalną prędkością. Dla pewności oddałem router do serwisu w celu sprawdzenia.
  • Poziom 6  
    Odświeżam. Router jest sprawny (sprawdzone w serwisie), ograniczenia prędkości na usłudze nie ma (operator tak twierdzi). Instalacja w domu jest w porządku (wpiąłem się z modemem bezpośrednio do skrzynki przyłączeniowej - bez zmian). Ostatnio w statystykach routera zobaczyłem, że linia synchronizuje się na 20 Mbps, ale występują błędy CRC (40 było na liczniku). Może jednak linia? Orange twierdzi, że ta jest w porządku, ale nie wiem co o tym myśleć. W piątek miał przyjechać technik i sprawdzić jeszcze raz, a nawet nie zadzwonił.

    Mam wrażenie, że najlepsza opcja to wypowiedzieć umowę na podstawie nie spełnienia jej warunków. Może wtedy ktoś się w końcu ruszy i sprawdzi co się dzieję.