Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Sklep ElwronSklep Elwron
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Różnice między silnikami TU5JP4 i TU5JP4B

30 Wrz 2014 00:02 3609 5
  • Poziom 28  
    Witam,
    Chciałbym zapytać czym różnią się sliniki TU5JP4 (kod silnika NFU, 109KM) i TU5JP4B (kod NFR, 90KM) ? Z czego wynika różnica mocy ?
    Dotychczas porównałem numery katalogowe bloków, panewek, wałów korbowych, wałków rozrządu i głowic i nie widzę żadnej różnicy. Gdzie tkwi haczyk ?
  • Sklep ElwronSklep Elwron
  • Sklep ElwronSklep Elwron
  • Poziom 28  
    W jakiej turbinie ? Przecież to oba są silnikami benzynowmiy bez doładowania. Jako ciekawostkę załączam zestawienie niektórych elementów obu silników. Jedyna różnica jakiej się dopatrzyłem to inne oznaczenie kalkulatora wtrysku ale to akurat wcale mnie nie dziwi. Ciekawi mnie, czy są różnice mechaniczne. Pytam z prostego względu - dosyć ciężko znaleźć Berlingo B9 z silnikiem 1.6 o mocy 110KM, 90KM są dużo popularniejsze, a 90KM to jednak trochę mało jak na takie auto.
  • Poziom 39  
    Sorry, myślałem, że to diesel i też 90 i 110KM.
    Może róznica jest w stopniu sprzężania, albo "ostrości" wałka rozrządu.
  • Poziom 28  
    A czytałeś porównanie numerów części katalogowych, które zamieściłem ? Wałki rozrządu są takie same. Reszta głównych elementów też.
  • Poziom 11  
    Witam, aktualnie zmieniam silnik z 90 km(NFR) na 110 km(NFU) w Citroenie Berlingo, jak dla mnie elektronika wprowadza więcej mocy wszystkie elementy silnika takie same. Jeśli ktoś posiada większa wiedzę na ten temat proszę o wypowiedz.