Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Hyundai i30SW 1.6crdi - Nie działa EPS po wyjęciu akumulatora

r_grzelak 30 Wrz 2014 09:29 4194 20
  • #1 30 Wrz 2014 09:29
    r_grzelak
    Poziom 8  

    Witam!
    Kilka dni temu zostawiłem włączone w aucie oświetlenie i niestety przez 5 dni (używam auta tylko na weekendy) padł zupełnie akumulator. Wyjąłem go i ładowałem ponad 24godz w garażu. Akumulator wydaje się być nadal sprawny, odpala bez problemu, siedzi w aucie już 4 dni i nadal jest ok.

    Niestety po ponownym podłączeniu aku, w aucie zaświeciła się kontrolka EPS (wspomagania) i wspomaganie nie działa w ogóle.

    Zgodnie ze złotymi pomysłami z internetu wykonałem kilka prób:
    1. przejechałem 2-3km dużo skręcając (oj ciężko było) w nadziei, że odżyje i nic....
    2. Na kluczyku w pozycji ON, przekręciłem kierownicą 360st w lewo potem 360st w prawo (taka instrukcja była gdzieś w jakimś manualu) i też nic to nie dało.

    Czy ktoś ma na to jakieś rozwiązanie? Jest jakaś metoda na resetowanie EPS? To chyba nie może być jakaś ogromna trudność bo przecież kretyństwem jest aby wyjęcie akumulatora robiło takie problemy?

    Na pewno brak EPS spowodowany jest wyjęciem aku bo nie wierzę w to, że wspomaganie padło na postoju w nieużywanym i nie uruchomionym aucie.

    0 20
  • #2 30 Wrz 2014 10:38
    dafit906
    Poziom 26  

    r_grzelak napisał:
    bo przecież kretyństwem jest aby wyjęcie akumulatora robiło takie problemy? [/b]

    Na pewno brak EPS spowodowany jest wyjęciem aku bo nie wierzę w to, że wspomaganie padło na postoju w nieużywanym i nie uruchomionym aucie.


    Tak, wyjęcie akumulatora na chwile a nie na tydzien. Mam znakomity pomysł, podłączyc samochód pod "komputer" i zczytać błędy jakie ma a wtedy będziemy coś więcej móc pomóc.

    1
  • #3 30 Wrz 2014 10:44
    Pawel wawa
    Moderator Samochody

    Niestety, jeśli wszystkie bezpieczniki sprawne, to tylko komputer. Chyba, że pozostał Ci niepodłączony jeden przewód w okolicy klemy.

    0
  • #4 30 Wrz 2014 10:57
    r_grzelak
    Poziom 8  

    W okolicach klem wszystko podłączone tak jak było oryginalnie.
    Bezpiecznik też sprawdzałem, profilaktycznie wszystkie bezpieczniki jakie znalazłem.

    Jeżeli chodzi o podłączenie kompa - czy wystarczy popularny kabelek ELM327 i laptop ze ScanTool.net (tym dysponuję) w domowym zaciszu czy raczej nic nie osiągnę tą drogą i od razu mam wyłożyć 100zł na podłączenie kompa w serwisie?

    0
  • #5 30 Wrz 2014 11:07
    dafit906
    Poziom 26  

    elm nie wystarczy. Jedź do jakiegokolwiek serwisu/mechanika podłączyć coś "normalniejszego"

    0
  • #6 01 Paź 2014 17:25
    r_grzelak
    Poziom 8  

    Wróciłem właśnie od mechanika...
    Sprawdził wszystkie "moduły" i jedyny błąd jaki był w całym aucie to niski poziom oleju.
    W układzie wspomagania brak błędów.
    Natomiast w zakładce z parametrami (wartości dla czujników) dla wspomagania wszędzie są zera. Żadne ze wskazań nie zmienia się przy ruchu kierownicą, ani na postoju ani w czasie jazdy.
    Na akumulatorze jest 14,5V w czasie pracy silnika. Ładowanie jest.
    Mechanik podpinał również swój nowy aku. ale to nic nie zmieniło.

    Stwierdził, że to wygląda tak jakby cały układ wspomagania był odcięty. I niestety nie był mi w stanie pomóc.

    Czy ktoś ma jakieś pomysły co sprawdzać dalej?

    -1
  • #7 01 Paź 2014 17:44
    Pawel wawa
    Moderator Samochody

    Pojechać do kogoś kto ma sprzęt i wiedzę. Elektryk nie mechanik.

    0
  • #8 01 Paź 2014 20:41
    jareczek1992
    Poziom 13  

    Wymieniałem w takim kolumnę wraz ze sterownikiem. Później adaptacja czujnika i git. ;)

    1
  • #9 01 Paź 2014 21:53
    r_grzelak
    Poziom 8  

    Co oznacza adaptacja czujnika? Jak się ją przeprowadza?
    Co do mechanika to właśnie był mechanik-elektryk, sprzętu miał sporo ale nic nie poradził.
    Czy wartości dla układu wspomagania się jakoś wprowadza/programuje? Wskazanie kąta skręcenia, jak rozumiem, jest odczytywana z czujnika, ale co z resztą? Przez ramię widziałem, że tych parametrów dla wspomagania było dość dużo, z tym, że wsio wyzerowane.

    0
  • #10 02 Paź 2014 00:23
    jareczek1992
    Poziom 13  

    Robi się tam tylko adaptacje czujnika kąta skrętu ale bez adaptacji też będzie działało wspomaganie.

    0
  • #11 02 Paź 2014 09:56
    r_grzelak
    Poziom 8  

    Odbyłem krótką wizytę rozpoznawczą w serwisie Hyundaia i gość przedstawił mi trzy możliwości.
    1. Reset czujnika skrętu i wtedy być może wszystko zacznie działać. Koszt naprawy zamknąłby się w kwocie 250zł.
    2. Reset nic nie pomoże i wówczas wymiana kolumny kierownicy (bo podobno czujnik skrętu jest częścią integralną i niedemontowalną). Na cześciach oryginalnych koszt naprawy rzędu 10.000zł!!!!!!!!!!!!!!!!!! Absurd???
    3. Naprawa na częściach zdobytych "gdzieś tam" i wówczas koszt naprawy rzędu 3.000zł!!!

    Na podane ceny nie wiem nawet czy się śmiać czy płakać;-/ Żeby przez rozładowany akumulator były takie koszt to jest to najzwyklejsza paranoja!

    Co reszta forumowiczów o tym sądzi? Czy ta naprawa to nie jest jakaś na wyrost?

    0
  • #12 02 Paź 2014 10:43
    dafit906
    Poziom 26  

    to jest serwis i . znajdz kumatego elektromechanika ktorych w warszawie nie brakuje, szukaj po forum a nawet w tym temacie. Pawel wawa moze by sie podjął?

    1
  • #13 02 Paź 2014 11:10
    Strumien swiadomosci swia
    Poziom 43  

    r_grzelak napisał:
    Żeby przez rozładowany akumulator były takie koszt to jest to najzwyklejsza paranoja!

    Może w końcu się lamerki ogarną i zrozumieją że akumulatory się wymienia.
    A jak nie to koszta sa spore, tak we francuzach było od 15 lat teraz reszta swiata dołączyłą.

    Po prostu zawieś do elektryka niech ogarnie.
    A ty zaczynasz wszystkood d.... strony.

    1.Byłeś u lamera który gó.... kabelkiem nic nie zdiagnozował.
    2. nie umówiłęs wizyty w Hyundayu.
    3. Jak nie chcesz wydawac xxx pln to jezdzij bez wspomagania


    4. wyjść jest wiele.
    5.Jak na razie fachowcy z elektrody nie znają nawet kodu błędu więć nic nie mogą poradzić.

    0
  • #14 02 Paź 2014 12:01
    r_grzelak
    Poziom 8  

    Nie znają kodu bo nie ma błędów! A mechanik nie jest lamerem raczej bo to nie był jednoosobowy serwis w garażu ale spore centrum serwisowe aut (nazwy wolę nie podawać).

    I nie zaczynam nic od d...strony bo tylko zarzuciłem temat na tym forum a następnego dnia od razu byłem w serwisie. Może dla co niektórych xxx zł to nie dużo, ale kwoty rzędu 3000 czy 10000 zł są absurdalne i takich kwot nie wykłada się od tak bez potwierdzenia problemu chociażby na tym forum.

    Nie rozumiem zupełnie zwrotu "Może w końcu się lamerki ogarną i zrozumieją że akumulatory się wymienia"? - nie pojętym jest dla mnie żeby wyjęcie aku powodowało w ogóle jakieś usterki. To tak jakby wyjął baterię z telefonu i uszkadzając tym samym płytkę główną.

    I co do francuzów - mam Lagunę, w której jest sporo elektroniki i wyjmowanie aku w zimę nawet na tydzień nigdy przenigdy nie robiło takich problemów.

    0
  • #15 02 Paź 2014 12:13
    Pawel wawa
    Moderator Samochody

    Teraz jest tak, że jak napięcie na akumulatorze spada, auto normalnie użytkowane, ładowanie OK, to akumulator się wymienia. Można by napisać pracę doktorską na temat "Akumulatory wczoraj i dzisiaj". Zdecydowanie się różnią. Często na niekorzyść nowych. Zupełnie inaczej też "padają".
    Wymiana akumulatora powinna odbywać się z zapiętym akumulatorem podtrzymującym. Takie czasy. Jak widzisz jest to bezpieczniejsze.
    Błędów nie odczytali, a nie nie było. Zresztą nie byłeś w serwisie. A wystarczyło pojechać do specjalisty, choćby to był, jak napisałeś, jednoosobowy serwis. ;)
    Do tego jak pisałem, trzeba mieć sprzęt i wiedzę. I raczej nie liczyłbym na rachunek 100 zł.
    Dobry sprzęt kosztuje i musi zarabiać na siebie.

    0
  • #16 02 Paź 2014 13:21
    Strumien swiadomosci swia
    Poziom 43  

    r_grzelak napisał:
    nie pojętym jest dla mnie żeby wyjęcie aku powodowało w ogóle jakieś usterki

    Włożenie nie firmowej żarówki D2S powoduje spalenie przetwornicy za pare ładnych złotych lub uszkodzenie elektroniki pokładowej koszty idą w tysiące.

    Upuszczenie kluczyka lub karty to uszkodzenie na kilkaset zł.

    Zapowietrzenie diesla z powodu braku paliwa, zatarcie układu wtryskowego koszt łohohoh.


    Rozładowanie się akumulatora już wiesz ile kosztuje zł i nerwów ot takie samochody teraz produkują.

    0
  • #17 02 Paź 2014 18:49
    kortyleski
    Poziom 41  

    Może najpierw podejdź do serwisu na fabryczny sprzęt. To nie kosztuje dziesięć tysięcy. Być może skasowanie usterek załatwi temat.

    0
  • #18 02 Paź 2014 19:30
    r_grzelak
    Poziom 8  

    Eh, naprawdę ciężko mi po raz kolejny pisać, że błędów nie ma i były sprawdzane. Byłem, widziałem. Gość sprawdzał silnik, klimę, abs, poduszki, wspomaganie - wszystkie moduły. Tylko w silniku był błąd niskiego poziomu oleju.

    I tak poza tym, to dziś wieczorem oddałem auto do elektryka, który potwierdził, że nie ma błędów a to raczej z tego względu, że błędy wyskakują gdy coś szfankuje a nie gdy cały układ został po prostu odcięty. Odcięte wspomaganie ponoć nigdy nie wykaże żadnego błędu bo "odłączenie to nie zepsucie". Tak przynajmniej stwierdził.

    Jutro wystawi dalszą diagnozę.

    0
  • #19 02 Paź 2014 19:33
    Pawel wawa
    Moderator Samochody

    r_grzelak napisał:
    Eh, naprawdę ciężko mi po raz kolejny pisać, że błędów nie ma i były sprawdzane. Byłem, widziałem. Gość sprawdzał silnik, klimę, abs, poduszki, wspomaganie - wszystkie moduły. Tylko w silniku był błąd niskiego poziomu oleju.

    I tak poza tym, to dziś wieczorem oddałem auto do elektryka, który potwierdził, że nie ma błędów a to raczej z tego względu, że błędy wyskakują gdy coś szfankuje a nie gdy cały układ został po prostu odcięty. Odcięte wspomaganie ponoć nigdy nie wykaże żadnego błędu bo "odłączenie to nie zepsucie". Tak przynajmniej stwierdził.
    Mistrzu, szkoda gadać, skoro wiesz lepiej. To auto nie da się diagnozować dokładnie testerami uniwersalnymi.. Słyszałeś kiedyś o błędzie komunikacji? Więc dalej słuchaj bajek. Jak się znudzisz, napisz, podpowiemy Ci czym diagnozować i jak.

    0
  • #20 03 Paź 2014 08:17
    kortyleski
    Poziom 41  

    Wiele razy się spotykałem z sytuacją gdzie dobre uniwersalne testery nie dawały połowy tych informacji co fabryczny.

    0
  • #21 06 Paź 2014 11:24
    r_grzelak
    Poziom 8  

    Więc, autko już mam naprawione...
    Jeżeli chodzi o "uniwersalne testery" najwyraźniej problem leży właśnie w stosowanym typie testera a nie czy on jest profesjonalny czy nie.
    Elektryk do którego oddałem autko wcale nie miał jakiegoś wypasionego sprzętu, zwykły uniwersalny mały, poobijany i upaćkany w smarze testerek nie wiele większy od niejednego współczesnego telefonu. Po podłączeniu miał tylko 5 rzeczy do wyboru: silnik, abs, airbag, klima i "skanuj cały system".
    Po zeskanowaniu ów całego systemu (co trwało jakieś 20 minut) wyskoczyły mu dwa błędy, których poprzedni mechanik nie widział:
    C1604 - uszkodzenie wewnętrzne sterownika
    C1290 - czujnik momentu obrotowego - nieprawidłowy sygnał główny

    Błędy zostały usunięte, kluczyk wyjęty, włożony ale wspomaganie NIE wróciło.
    Potem odłączył akumulator na kilka minut i ponownie podłączył, znów podpiął testerek. Błędów już żadnych nie było, ale za to wspomaganie po prostu zadziałało.
    Przejechaliśmy jakiś kawałek drogi dla pewności i wszystko pracuje poprawnie.

    Było to w sobotę, w niedzielę przejechałem jakieś 100km i nadal jest wszystko OK, więc problem uważam za rozwiązany.

    Koszt "naprawy" całe 50zł!

    Także, pozostaje mi tylko "podziękować" mądrym głowom, podobnym do uprzejmego Pana z serwisu Hyundaia, którzy twierdzą, że tylko serwisy Hyundaia dysponują mega super extra i jedynym sprzętem do diagnozy aut. I tylko do nich trzeba od razu gnać i portfel nabijać bo nikt inny nie umie, nie może i nie ma jak naprawić.

    Najwyraźniej jednak moja droga, jak to ktoś napisał "od d...strony" bardzie się opłacała niż jechanie na oślep do serwisu i wyłożenie na dzień dobry kilku stów za to samo co dostałem za 50zł.

    2
  Szukaj w 5mln produktów