Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Brak ogrzewania skoda favorit 91r

30 Wrz 2014 14:29 1371 21
  • Poziom 9  
    Witam, proszę o pomoc:
    nie mam ogrzewania w skodzie favorit 91 r. benzyna z gazem 90 000 przebiegu oryginalny.( na gazie przejechane ok. 45 tyś)

    - płynu chłodzącego nie ubywa
    - nie przybywa oleju i odwrotnie
    - sprawdziłem nagrzewnicę przelot jest idealny
    - cięgno działa i zawór w nagrzewnicy też otwiera
    - termostat wymieniony na nowy
    - układ teoretycznie odpowietrzony ( ale jak dostanę sjakieś sugestie to je jeszcze zastosuje bo 100 % pewności nie mam co do odpowietrzenia. Może robie coś źle)
    - jak dłużej ( dość długo !)postoje na światłach to delikatnie zaczyna grzać ale tylko na moment zanim zacznie przepływać przez nagrzewnicę powietrze, i znowu leci zimno

    Montując nagrzewnicę założyłem wlot i odpaliłem samochód aż zacznie mi powrotem lecieć płyn i wtedy załozyłem wężyk od powrotu. Nagrzałem go aż zaczął mi się podnosić poziom płynu wręcz chciał wylecieć ze zbiorniczka i wtedy zakręciłem zbiorniczek, po czym załączył się wentylator i poziom płynu opadł do normalnego.
    Nie wiem czy to ważne ale podczas gdy ten płyn się podnosił (jakby gotował) to leciały mi bąbelki powietrza górą (powrotem) do zbiorniczka ale z doły też mi się wydostawały - nie wiem czy tak może być?
    Pozdczas normalnego użytkowania, odpalenia samochody żadne bąbelki powietrza nie lecą z dołu - tylko przy bardzo gorącym płynie.

    Proszę o pomoc bo już nie mam pomysłów co jest przyczyną.

    (dodam jeszcze że jakieś 3 miesiace temu sam zaczął grzać przez jakieś 3 dni i nowu od tamtej pory nic) - nie wiem czemu
  • Poziom 28  
    Witam czy parownik jest podłączony w szereg z nagrzewnicą czy równolegle.
  • Poziom 9  
    z korpusu silnika podłączenie parownika idzie na prawo a do nagrzewnicy na lewo czyli oddzielnie chyba
  • Poziom 27  
    Jakieś problemy z temp. silnika są? Stabilna temp. jest?
  • Poziom 9  
    markslew napisał:
    Jakieś problemy z temp. silnika są? Stabilna temp. jest?


    teoretycznie tak, potrafi skoczyć pod kreskę czerwoną a po chwili spaść na połowę ale nie przekracza poziomu zalecanego.
  • Poziom 27  
    Jak skacze temp. to może być padnięta uszczelka pod głowicą i spaliny idą w układ chłodzenia - temu się ciągle zapowietrza.
  • Poziom 28  
    Witam powąchaj bo to czuć czy ze zbiorniczka śmierdzi spalinami jeżeli tak to do wymiany uszczelka
  • Poziom 9  
    Witam, prawdę mówiąc to ja tam spalin w zbiorniczku nie wyczuwam tylko zapach płynu.
    Może jeszcze jakieś sugestie żeby coś sprawdzić?
  • Poziom 28  
    Witam to zostaje jeszcze termostat który musi się otworzyć i trzymać temperaturę .Jeżeli jest padnięty to nigdy nie odpowietrzysz w pełni układu chłodzenia.Najlepiej wyciągnij go i sprawdż w gorącej wodzie czy się otwiera i zamyka przy ochłodzeniu go, możesz złożyć bez termostatu i wtedy sprawdzisz na czy są przedmuchy z cylindra do układu chłodzenia i jak się zachowuje temperatura w silniku

    Dodano po 5 [minuty]:

    Termostat otwiera się przy 88 stopni C a wentylator włącza się przy 95 stopniach C
  • Poziom 9  
    Witam, wydaje mi się że termostat jest ok. Jak odpale samochód to woda grzeje się w małym układzie po jakimś czasie jak się rozgrzeje puszcza wodę na chłodnicę i powrót do zbiorniczka.

    jeszcze co zauważyłem, to jak montowałem nagrzewnice i podłączyłem zasilenie nagrzewnicy wodą, potem odpaliłem samochód poczekałem aż zacznie lecieć płyn powrotem to załozyłem drugi wężyk. wW czasie jak zaczął płyn lecieć to miał od dość mizerne cisnienie.

    Mam wrażenie że zbyt chłodny płyn wchodzi do nagrzewnicy i zbyt wolno ( to jest tylko moje przemyslenie). Płyn na parownik idzie tak goracy że nie da się trzymać ręką wężyka a do nagrzewnicy jest ciepły czasem gorący ale rękę na nim utrzymam nie parzy.
  • Poziom 28  
    Witam sprawdziłem w servisówce ciśnienie robocze płynu przy zakręconym korku ma być od 0.8 do 0.9 bara.Najlepiej pozwól silnikowi ostygnąć przy zamkniętym korku, jak wystygnie sprawdż poziom płynu ewentualnie dolej do poziomu i odpal pojeżdzij nim troszkę jak ostygnie sprawdż poziom jak ok to ma tak być przecież ma swoje lata i ma prawo czasami mieć czkawkę.
  • Poziom 9  
    Witam, mam ten problem od marca jak go kupiłem i wogule by mi to nie przeszkadzało gdyby nie fakt że w zimę nie da się jeździć bez ogrzewania. :-(
  • Poziom 27  
    A pompa wody sprawna? wymusza wogóle obieg? Sprawdzałeś?
  • Poziom 9  
    markslew napisał:
    A pompa wody sprawna? wymusza wogóle obieg? Sprawdzałeś?

    Jak to najlepier w prosty sposób sprawdzić? Niby jakiś obieg jest na tyle co zauważyłem ale sprawdzać jakimś sposobem to nie, bo nie wiem jak to sprawdzic.

    Dodano po 2 [minuty]:

    gregory12121 napisał:
    markslew napisał:
    A pompa wody sprawna? wymusza wogóle obieg? Sprawdzałeś?

    Jak to najlepier w prosty sposób sprawdzić? Niby jakiś obieg jest na tyle co zauważyłem ale sprawdzać jakimś sposobem to nie, bo nie wiem jak to sprawdzic.


    dodam jeszcze że jak miałem odpalony samochód i na wolnych obrotach odkreciłem czujnik temp. przy termostacie to płyt nie wylatywał a jak dodałem gazu to zaczeło wypychac go . Nie wiem czy to ma jakis wpływ lub znaczenie.
  • Poziom 27  
    Pasek klinowy naciągnięty? Wyjmij pompę i sprawdź jej wirnik, łopatki.
  • Poziom 9  
    markslew napisał:
    Pasek klinowy naciągnięty? Wyjmij pompę i sprawdź jej wirnik, łopatki.


    Pasek klinowy naciągnięty nie piszczy.
    Może jakaś podpowieć w kilku podpunktach jak się do tego zabrać żebym się niepotrzebnie nie męczył i czekoś nie skopał :-)
  • Poziom 43  
    Zalej wodą odłącz wąż nagrzewnicy i przegazuj,będzie widac czy pompa pompuje. A to że nagrzewnica ma przelot to jeszcze nie znaczy że będzie grzała.Dobrze jest wpiąc parownik lpg w szereg z nagrzewnicą pod warunkiem że nie jest ona blokowana zaworem mechanicznym wtedy można lekko zdławić przepływ na parowniku aby uniknąc strat w obiegu płynu.
  • Poziom 9  
    andrzej20001 napisał:
    Zalej wodą odłącz wąż nagrzewnicy i przegazuj,będzie widac czy pompa pompuje. A to że nagrzewnica ma przelot to jeszcze nie znaczy że będzie grzała.Dobrze jest wpiąc parownik lpg w szereg z nagrzewnicą pod warunkiem że nie jest ona blokowana zaworem mechanicznym wtedy można lekko zdławić przepływ na parowniku aby uniknąc strat w obiegu płynu.


    Jak montowałem nagrzewnicę to podłączyłem wlot i przegazowałem powrotem po chwili zaczął lecieć płyn ale to ciśnienie było małe, płyn leciał 1/4 mozliwości przepływu obroty były ok 2000-2300. ale nie był otwarty duży obieg był jeszcze zimny,
  • Poziom 43  
    Lamele masz zatkane.
  • Poziom 9  
    andrzej20001 napisał:
    Lamele masz zatkane.

    Witam, wyciągałem nagrzewnicę i jest czysta prawie jak nowa

    Dodano po 2 [minuty]:

    Oddałem dzisiaj skodzianke do znajomego mechanika, najprawdopodobniej zostaje tylko pompa do sprawdzenia jak tylko się czegoś dowiem to dam znać. Wyczytałem że u mnie pompa ma plaskikowe łopatki jeżeli tak to zapewne to wina jej.

    Dodano po 2 [godziny] 10 [minuty]:

    Dalej nic, mechanik dzwonił i się okazało że pompa nie ma łopatek plastikowych i wirnik jest dobry, tak więc pompa sprawdzona jest ok.
    Ręce opadają czekam dalsze informacje :-(
  • Poziom 43  
    gregory12121 napisał:


    Jak montowałem nagrzewnicę to podłączyłem wlot i przegazowałem powrotem po chwili zaczął lecieć płyn ale to ciśnienie było małe, płyn leciał 1/4 mozliwości przepływu obroty były ok 2000-2300. ale nie był otwarty duży obieg był jeszcze zimny,


    A jak podaje pompa jak odepniesz 2 węże ? Jest na jednym ciśnienie dobre??
  • Poziom 9  
    Witam, odbieram dzisiaj samochód okazało się po sprawdzeniu dosłownie całego układu włącznie z pompą wody ( niestety byłoa ta diagnoza kosztowna 400) że przyczyną był zapchany parownik jakimś syfem. Powinno wszystko działać.