Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Renult Laguna I Lokalizacja napiecia +12V "po stacyjce" w komorze siln

30 Sep 2014 15:05 10797 4
  • Level 8  
    Witam,

    Przetrzasnalem dosyc spora ilosc forow i stron zwiazanych z tematyka elektryki samochodowej i niestety w wikszosci przypadkow ogolnikowe "w komorze silnika" nie pomoglo mi zlokalizowac miejsca skad moglbym bez ciagniecia przewodow z kabiny pasazera otrzymac +12V z komory silnika (jest mi to potrzebne do montazu swiatel LED).

    Porbowalem skrzynki bezpiecznikow z prawj strony od akumulatora, jednak miernik na wszystkich pokazuje od razu +12V, co spowoduje ciagle swiecenie LEDow "od zaraz" - chyba ze czegos nie rozumiem, co jest mozliwe!

    Za jakakolwiek pomoc ze wskazaniem dokladnie miejsca skad takie napiecie moge wziasc w komorze silnika Laguny I bede szczerze wdzieczny.

    Ponizszy link, wedlug opisu sugeruje, ze czwarty bezpiecznik od dolu powinine byc odpowiedzialny za napiecie przy uruchomieniu stacyjki, ale dlaczego jesli podlacze miernik do - na akumulatorze i czerwony do tego bezpiecznika to dostaje +12V przy wyjetym kluczyku?

    Ponizej opisy skrzynki bezpiecznikow wewnatrz komory silnika, obie sugerujace ze 4ty bezpiecznik od dolu to ten pod ktorego powinienem uzyc.

    Renult Laguna I Lokalizacja napiecia +12V "po stacyjce" w komorze siln

    Renult Laguna I Lokalizacja napiecia +12V "po stacyjce" w komorze siln
    Pozdrawiam.
  • Helpful post
    Level 38  
    Ten bezpiecznik zabezpiecza obwód stacyjki, ale jest przed stacyjką. 12V po stacyjce możesz szukać na zasilaniu cewki zapłonowej, wtryskiwaczy, zaworu oparów paliwa, albo zasilanie przekaźnika pompki paliwowej, nie mam akurat schematu pod ręką, żeby dokładnie wskazać.
  • Level 8  
    Dzieki za odpowiedz. Przynajmniej nie bede marnowal tam juz czasu.

    Co do wymienionych punktow, w ktorych moge tego szukac, rozumiem ze nie ma jakiegos naprawde prostego w dostepie miejsca, gdzie moglbym znalezc to zasilanie? Mowiac to, wolal bym uniknac zwisajacych przewodow z elementow silnika.

    Prezkaznik pompy paliwa brzmi jak prawdopodobnie umieszczony gdzies niezbyt centralnie. Czy bylbys w stanie mnie naprowadzic w korej czesci komory powininenem go szukac, prosze?

    Pozdrawiam.

    Dodano po 9 [minuty]:

    W sumie to chyba wlasnie namierzylenm wlasciwy temat jednak nie ma dokladnie wspomnianej lokalizacji przekaznika pompy:

    Link

    Jest za to mowa o "grzybku" ktory potencjalnie moze miec poszukiwane napiecie.

    Pytanie jednak nadal bym podtrzymywal - gdzie moge znalezc przekaznik pompy paliwa?

    Pozdrawiam.
  • Level 26  
    Najłatwiej dostępny plus po stacyjce w komorze silnika to przewód podłączony do alternatora. Są tam dwa przewody i chodzi oczywiście o ten o mniejszym przekroju. Do sterowania dziennymi w sam raz.
  • Level 8  
    W zasadzie, chyba znalazlem to czego szukalem czyli wspomniany przekaznik (dwa duze, pod czarna kopulka zaraz nad akumulatorem i na lewo od zbiorniczka plynu chlodzacego - szukany przekaznik to ten gorny (blizej szyby), a pin na ktorym pojawia sie i znika +12V w zaleznosci od ustawienia stacyjki) to ten najblizej szyby samochodu (znnajdujacy sie na polnocnym brzegu podstawki do przekaznika)):

    Stacyjka wylaczona (miernik na 0):

    Renult Laguna I Lokalizacja napiecia +12V "po stacyjce" w komorze siln

    Stacyjka wlaczona (+12V obecne):

    Renult Laguna I Lokalizacja napiecia +12V "po stacyjce" w komorze siln

    Stad wyprowadzenie +12V "po stacyjce" wydaje sie byc bezbolesne, malo inwazyjne i bezpieczne.

    Mam nadzieje, ze to sie komus przyda bo nie bedac elektrykiem ani specjalnie nie majac doswiadczenia z takimi rzeczami przy samochodzie, troche mnie to wymeczylo ;)

    Pozdrawiam.