Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Zrywanie połączenia bezprzewodowego WiFi

Friendly 01 Paź 2014 15:34 1500 5
  • #1 01 Paź 2014 15:34
    Friendly
    Poziom 9  

    Witam,

    szukałem rozwiązania problemu na tym forum, lecz niestety nie znalazłem odpowiedzi. Może i znalazłem, ale wskazówki, które były podawana przez autorów nie rozwiązały mojego problemu.

    Problem polega na tym, że w firmie conajmniej 3 razy dziennie zrywa połączenie WiFi na conajmniej 2 stacjach. Jest to uciążliwe podczas wprowadzania danych do programu znajdującego się na serwerze firmowym, który przy rozłączeniu WiFi jest automatycznie wyłączany (przechodzi, do ekranu głównego), a co za tym idzie wszystkie wprowadzane dane są utracone i po raz kolejny trzeba je wprowadzać.
    Problem nie występują u użytkowników podłączonych na kabel.

    Dotychczas:
    *przeanalizowałem prace innych sieci WiFi w okolicy i zmieniłem kanał naszej sieci, na taki, na którym nie pracuje żadna inna sieć,
    *Ustawiłem automatyczny restart routera codziennie o ustalonej godzinie (ponieważ od czasu do czasu przycinało okno logowania do routera i zalogowanie się było możliwe dopiero po restarcie sprzętu),
    *Wymieniony został modem dostawcy (TP->Orange),
    *Reinstalacja sterowników na laptopach hostów,

    Doczytałem również między innymi, że może to być spowodowane zainstalowanym programem McAfee-kontrola rodzicielska. Zarówno na jednym jak i na drugiem hoście był taki program i został odinstalowany- program nie został rozwiązany.

    Kolejną rzeczą, którą wyczytałem była sprawa oszczędności energii w menadżerze urządzeń- włączona opcja "zezwalaj komputerowi na wyłączenie tego urządzenia w celu oszczędzania energii" - myślicie, że to może być przyczyną?

    I ostatnią wskazówką, którą znalazłem na tym forum to wymiana zasilacza do routera (tutaj czytaj wcześniejszą część tego artykułu ppkt. "automatyczny restart routera o określonej godzinie").

    Dziś jeszcze zostanie wgrany nowy firmware routera.
    Sprzęt:
    Router- Draytek 2920n firmware 3.6.4
    Host 1- Sony Vaio
    Host 2- HP Pavilion dv7

    Macie jakieś dodatkowe wskazówki, które mogły pomóc w rozwiązaniu problemu?

    0 5
  • #2 01 Paź 2014 15:59
    mbo
    VIP Zasłużony dla elektroda

    Wklej obrazek z programu inSSIDer z listą widocznych sieci w zasięgu.

    0
  • #3 03 Paź 2014 09:24
    Friendly
    Poziom 9  

    Poniżej zamieszczam zrzut ekranu. Nie rozumiem dlaczego inSSIDer pokazuje, że pracuje na na kanale 7 i 11, gdyż, na routerze ustawiony jest tylko 11..
    Poza tym, gdy ustawiałem ostatnmi czasy kanał to pozostałych dwóch sieci pracujących obecnie na kanale 6 (te z ukrytymi SSIDami) nie było.. Poza tym sygnał pozostałych sieci jest na poziomie -86 - (-96), więc to raczej nie powinno przeszkadzać..

    Teraz tak pomyślałem, że skoro praca odbywa się na 2óch kanałach, to może przy zmianie kanału dochodzi do chwilowego rozłączenia sieci WiFi? Jest możliwość ustawienia pracy tylko i wyłącznie na 1 kanale? Tak jak mówie na routerze ustawiony jest kanał 11 i nie widzę tam nigdzie opcji drugiego kanału.. :/

    I screen:
    Zrywanie połączenia bezprzewodowego WiFi

    0
  • #4 03 Paź 2014 10:42
    mbo
    VIP Zasłużony dla elektroda

    Pokazuje 2 kanały zajęte, bo masz ustawione na routerze kanał 40 MHz.

    Sprawdź jeszcze w ustawieniach WiFi na routerze, czy kanał masz na sztywno, czy też wybiera automat.

    0
  • #5 06 Paź 2014 10:25
    Friendly
    Poziom 9  

    Na poniższym screenie widać 20/40 i rozumiem, że jest to przyczyną rezerwacji 2 kanałów?

    Zrywanie połączenia bezprzewodowego WiFi

    Kanał jest ustawiony na sztywno: 11 (2462MHz)

    0
  • #6 06 Paź 2014 10:51
    mbo
    VIP Zasłużony dla elektroda

    Dokładnie tak - teoretycznie daje to możliwość osiągnięcia dwa razy większego transferu.

    Sprawdź czy jak dasz kanał 20 MHz to coś się zmieni odnośnie rozłączania.

    0