Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Rola kondensatora 0,22 mikroF przy silniku TU5JP4.

mczapski 02 Paź 2014 08:49 1164 2
  • #1 02 Paź 2014 08:49
    mczapski
    Poziom 38  

    Ostatnio coś twardo pracuje mi silnik na wolnych obrotach. Sprawdzałem świece i wyglądają super, czyli jasno szare a przebieg ok 20 tys km. Lecz przy manewrach odkryłem, że urwane coś co okazało się kondensatorem 0,22 mikroF (pewno w wyniku drgań). Badając dalej stwierdziłem uszkodzenia (miejscami wręcz brak ) izolacji na przewodzie do tego elementu. Licho wie czy czasem nie było spięć na tym przewodzie. Mowa o okolicy przyłącza cewki zapłonowej. Wcześniej myślałem że jest to czujnik spalania stukowego. I teraz mam dylemat jaką funkcję pełni ten kondensator skoro na dostępnym schemacie instalacji zupełnie jego nie znajduję? Przewód prowadzi do wiązki i czort wie gdzie się pojawia drugi koniec. Być może, że uda się zregenerować ten kondensator jeśli nie dowiem się jak coś takiego nabyć. I wreszcie, czy może to mieć wpływ na pracę silnika?
    Forum przeszukałem i raczej nikt takiego zagadnienia nie poruszał.

    Dziękuję kolego carrot.
    Czyli dalej nie wiem dlaczego mam taką twardą pracę na wolnych obrotach. Trochę przypomina silnik wysokoprężny.

    0 2
  • #2 02 Paź 2014 14:11
    carrot
    Moderator Samochody

    To jest kondensator przeciwzakłóceniowy podpięty do + zasilającego cewki, bez wpływu na pracę silnika

    0
  • #3 20 Paź 2014 07:29
    mczapski
    Poziom 38  

    Z racji, że temat kontynuowałem tak dla potomnych podaję. Kondensator ma mieć pojemność 2,2 ?F . Swój egzemplarz naprawiłem przez lutowanie i klejenie. Z powodu iż egzemplarz miał pojemność 2 ?F to dokleiłem dodatkowy 0,47 ?F . Raczej nie wpłynęło to na pracę silnika. Ale generalnie chyba pracuje bardziej miękko, czyli pewno to sprawa paliwa.

    0