Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Katalog Megger
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

[Akumulator] - Ładowanie akumulatora z ciekawostką.

kogut117 02 Paź 2014 11:17 1593 5
  • #1 02 Paź 2014 11:17
    kogut117
    Poziom 10  

    Witam. Otóż mam akumulator firmy Lancia by Exide i sprawdzając areometrem wynika, że gęstość elektrolitu jest 1.22g/cm^3 więc w połowie naładowany/rozładowany. Napięcie w stanie jałowym 12.54V. Gdy podepnę prostownik napięcie ładowania dochodzi do 14.98V (napięcie mierzone na akumulatorze podczas ladowania) i prąd około 1A. Czy mam go tak zostawić na jakiś czas??

    EDIT: dodam, że akumulator nie wygląda na zasiarczony. Brakowało w 3 komorach elektrolitu to dolalem ciutke destylowanej.

    0 5
  • Katalog Megger
  • #2 02 Paź 2014 11:59
    mczapski
    Poziom 38  

    Pewno tak z marszu nikt nie odpowie. Napięcie stanu jałowego może się utrzymywać, ale najmniejsze obciążenie pokaże jego możliwości. Pytanie jak długo takie napięcie utrzymuje się po odłączeniu od ładowarki. Stąd pomiary testerami. Rozumiem, że masz taki prostownik, który nie posiada dokładnej regulacji więc napięcie może rosnąć daleko przy braku obciążenia. A jak to ustrojstwo zachowuje się w samochodzie? Rada taka ogólna to przy pomocy żarówki reflektorowej połączonej w szereg ograniczasz dopływ energii uzyskując odpowiednie napięcie (raczej w granicach do 14,5 V) i pozostawiasz na kilka godzin.

    0
  • Katalog Megger
  • #3 02 Paź 2014 12:05
    kogut117
    Poziom 10  

    W samochodzie nie mam z nim problemów. 60Ah. Jedynie jak jest zimniej przy rozruchu trochę pokręci ale odpali. Polo 1.9 TDI. Tylko przed przymrozkami chcę go podładować i świece sprawdzić. Żarówka 55W samochodowa rozumiem?

    0
  • #4 02 Paź 2014 15:49
    adamowicz30
    Poziom 2  

    A jakie powinno być napięcie poranne?
    Ja sam mam akumulator Viamm 70Ah 700A i byłem u 3 elektryków i każdy mówi że akumulator do wymiany.
    Ale dlaczego jeśli na nim odpalałem przy -20C?
    Elektrolit jest full i przezroczysty jest.
    Napięcie poranne 12 do 12,15V a powinno być ile?
    Ładowanie w aucie 14,5V.
    A jak ładowałem prostownikiem takim jak autor to po 1 godzinie już gotuje elektrolit i pokazuje 15,7V.

    0
  • #5 02 Paź 2014 19:46
    kogut117
    Poziom 10  

    No właśnie ja doszedłem do napięcia 15.36V. Po wystygnięciu zamiast 12.56 pokazało na multimetrze 12.71V. Areometr też pokazał z 1.23, a wcześniej 1.22g/cm^3.

    Wszędzie piszą, że powyżej 14.4V napięcie ładowania + gazowanie = kataowanie akumulatora. Gdzieś wyczytałem na stronce internetowej, że akumulator w takich warunkach jak wyżej powinno się ładować od 15.5 do 16.5V.

    0
  • #6 16 Paź 2014 11:55
    Kekacz
    Poziom 10  

    A tym czasem CTEK, chyba jedna z najlepszych firm robiąca automagiczne ładowarki, ma w swoich produktach opcję rekondycjonowania akumulatorów gdzie napięcie sięga i jest utrzymywane na poziomie 15,6 V. Gdyby to miało mordować akumulatory wtedy zapewne nie byłoby takiej możliwości do włączenia, zwłaszcza w automatach.

    0