Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Lenovo, 100% zużycia dysku, Windows 8, dwumiesięczny laptop umiera.

Aylas 02 Paź 2014 17:22 2319 17
  • #1 02 Paź 2014 17:22
    Aylas
    Poziom 5  

    Witam, mam nadzieje, ze tytuł przykuł Waszą uwagę. Już rozpisuje swój problem.


    A więc, jeszcze dziś rano wszystko było w jak najlepszym porządku. Nagle komputer zaciął się więc wyłączyłem go poprzez dłuższe przytrzymanie guzika on/off. Gdy próbowałem włączyć, rozruch szedł mu bardzo opornie. Początkowo znaczek lenovo i krążące kropki - 5 minut, potem windowsowskie "czekaj" kolejne 5 minut. Nie mogłem podnieść "kurtyny" do góry - bo nie. W końcu się udało, ale bardzo długo pojawiały się elementy pulpitu - tak jakby zamulał explorer.exe

    Resety i inne tego typu zabiegi nie pomagają. Chodzi tak wolno, że nie jestem w stanie nic na nim zrobić. Raz udało mi się dojść aż do managera urządzeń, który pokazał, że użycie dysku jest na poziomie 100%.

    Dodam, że laptop jest nowy (mam go ok. 2 miesiące) i nigdy mu się tak nie zdarzało. Jako, że nie znam się na komputerach jakoś bardzo - proszę Was o jak najszybszą pomoc. Jakiekolwiek skany i tego typu rzeczy nie wchodzą w gre bo żaden program nie chce się na nim odpalić. Jeżeli da się coś zrobić z poziomu biosa - spróbuje, ale nie wiem czy uda się do niego wejść przy takim zamuleniu. Dziękuje za ewentualne pomysły pomocy ;)

    PS. Przeczytałem dużo na innych forach na temat takich usterek. Być może to bad sectory - chciałbym to sprawdzić i usunąć, jednak jak mam to zrobić jeżeli nie mam dostępu, ani do płyty instalacyjnej, ani do systemu - bo system otwiera się rzadko, a jeżeli już mu się uda to chodzi tak wolno, że żaden program nie chce się włączyć? ;x

    0 17
  • #2 02 Paź 2014 17:24
    sPeRaCz.PL
    Poziom 42  

    Twój temat nie przykuł uwagi ! Brak konkretów !

    1. SMART dysku to gdzie ?
    2. Jakie procesy działają w tle ?

    Bez podstawowych danych pomoc uzyskasz na http://www.wróżka.pl

    Aylas napisał:
    Jakiekolwiek skany i tego typu rzeczy nie wchodzą w gre


    To oddaj komputer do serwisu jak nie chcesz sobie pomóc.

    0
  • #3 02 Paź 2014 17:30
    Aylas
    Poziom 5  

    Jestem komputerowym debilem i w momencie kiedy nie moge uruchomić komputera do poziomu systemu, nie wiem co robić. Prosze napisać co mam zrobić, a zrobie i wrzuce tu efekty.

    0
  • #4 02 Paź 2014 17:31
    sPeRaCz.PL
    Poziom 42  

    Aylas napisał:
    Prosze napisać co mam zrobić


    Przecież napisałem !

    sPeRaCz.PL napisał:
    1. SMART dysku to gdzie ?
    2. Jakie procesy działają w tle ?

    0
  • #5 02 Paź 2014 17:39
    mati211p
    Specjalista - HDD i odzyskiwanie danych

    Jak uruchomi się system to uruchom CrystalDiskInfo i zamieść screen. Jeśli nie użyj MHDD, lub Parted Magic LiveCD.

    0
  • #6 02 Paź 2014 17:42
    Aylas
    Poziom 5  

    Spokojnie, proszę o trochę cierpliwości względem debila. Mam dobre zamiary!

    W tym momencie nie jestem w stanie nawet wejść do systemu (Zalogować się na własne konto) wszystko chodzi bardzo powoli łącznie z procesem włączania się komputera, ladowania windowsa. Obecnie komputer zawiesił się na ekranie powitalnym.

    Chciałbym się dowiedzieć, jak zrobić diagnostykę dysku twardego nie instalując żadnego programu z poziomu systemu(którego nie moge odpalić tak jak już pisałem).

    @ Up dziękuje za odpowiedź postaram się zrobić tak jak każesz.

    0
  • #7 02 Paź 2014 17:50
    lesławek
    Poziom 31  

    Musiałbyś mieć dostęp do innego komputera, żeby wypalić płytę lub przygotować bootowalnego pendrive np z hirens boot CD, wtedy uruchomić z niego laptopa i tam są narzędzia diagnostyczne m.in memtest do testowania pamięci czy MHDD do dysków twardych.

    0
  • #8 02 Paź 2014 18:32
    Aylas
    Poziom 5  

    Po 40 minutach rozruchu kompuer chodzi dalej wolno, ale da się pracować - boje się go wyłączyć. Kazaliście zrobić skan - zrobiłem. Nie wiedziałem tylko jak go zapisać. Czy jest tam dojscie do jakichś logów? jeżeli tak napiszcie - obecnie mam tylko te 3 screeny.

    0
  • Pomocny post
    #9 02 Paź 2014 18:36
    lesławek
    Poziom 31  

    Masz tam jakieś ważne dane? Bo jeśli tak to proponowałbym skopiować na jakiś zewnętrzny nośnik... I odesłać laptopa na gwarancję. Pad tego tysku to tylko kwestia czasu. Komputer działa wolno, bo jest problem z odczytem niektórych sektorów.

    0
  • #10 02 Paź 2014 18:39
    Aylas
    Poziom 5  

    Skopiować skopiuje! Ale ważne pytanie - czy dysk umiera czy da się go odratować? A jeżeli tak to jak i co mam robić?

    0
  • Pomocny post
    #11 02 Paź 2014 18:39
    mati211p
    Specjalista - HDD i odzyskiwanie danych

    Kopia posektorowa na nowy dysk a ten do utylizacji, uszkodzony. Realokowanych sektorów nie naprawisz. Pewnie upadł.
    P.S. Na pewno ma więcej niż 2 miesiące, bo dysk przepracował co najmniej 3,5 miesiąca.

    0
  • Pomocny post
    #12 02 Paź 2014 18:41
    anonymousexd
    Poziom 24  

    Na gwarancji powinni naprawić Ci to za darmo, nie masz na co czekać. Skopiuj ważne dane i zgłoś usterkę.

    0
  • #13 02 Paź 2014 18:43
    Aylas
    Poziom 5  

    Okej dziękuje więc wszystkim zaangażowanym ;)

    0
  • #14 02 Paź 2014 18:44
    mati211p
    Specjalista - HDD i odzyskiwanie danych

    Oczywiście że obejmie, dysk nieodwracalnie uszkodzony.

    0
  • #15 02 Paź 2014 18:45
    anonymousexd
    Poziom 24  

    Powinna obejmować chyba że uznają iż uszkodzenie wynika z Twojej winy, ale naprawy i tak powinieneś się domagać za darmo.

    0
  • #16 02 Paź 2014 19:02
    TIGIS
    Poziom 14  

    Laptop jest 2 miesiące po zakupie a licznik godzin wskazuje że dysk działał przez prawie 4 miesiące bez przerwy...coś mi tutaj nie pasuje (j.w. mati211p).

    0
  • #17 02 Paź 2014 19:05
    Aylas
    Poziom 5  

    Na karcie gwarancyjnej mam date zakupu 16.07.2014r Komputronik - gliwice

    0
  • #18 02 Paź 2014 21:00
    sPeRaCz.PL
    Poziom 42  

    anonymousexd napisał:
    Na gwarancji powinni naprawić Ci to za darmo, nie masz na co czekać.


    Tak ? A znasz praktyki Lenovo ? W przypadku uszkodzeń mechanicznych.

    mati211p napisał:
    Pewnie upadł.


    Atrybut BF na to ewidentnie wskazuje.

    0
  Szukaj w 5mln produktów