Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

renault laguna 2.2 dci - wymagane ciśnienie doładowania obliczane przez Ecu

drek6 02 Paź 2014 22:01 2493 9
  • #1 02 Paź 2014 22:01
    drek6
    Poziom 13  

    Witam.
    Czy ktoś z forumowiczów orientuje się na podstawie których parametrów komputer wylicza wymagane ciśnienie doladowania?
    Ostatnio jak logowałem na postoju, podczas dodawania gazu, zauważyłem pewne rozbieżności.
    Przy podobnym wciśnięciu gazu, czasem wymagane ciśnienie jest rzędu do 1800 - 1900 hPa i wówczas są rozbieżności pomiedzy wymaganym a rzeczywistym.
    A czasem cisnienie wymagane wynosi zaledwie do 1400 hPa i wtedy ciśnienie wymagane i rzeczywiste się pokrywają.
    Musiałbym posprawdzać elementy i czujniki, które maja wpływ na wyliczane przez kompa wymagane cisnienie doladowania.
    Jakie powinno być ciśnienie doładowania na postoju podczas zwiekszania obrotów do 2000-3000? (przy delikatnym i mocniejszym wciśnięciu gazu).

    0 9
  • #2 02 Paź 2014 22:07
    Strumien swiadomosci swia
    Poziom 43  

    drek6 napisał:
    Ostatnio jak logowałem na postoju, podczas dodawania gazu, zauważyłem pewne rozbieżności.

    HOla hola od kiedy to laguną dci można logować to nie wieśwagen.

    I na postoju to se właśnie możesz tylko popatrzeć na cyferki.

    0
  • #3 02 Paź 2014 22:09
    drek6
    Poziom 13  

    dlaczego nie można logowac?

    0
  • #4 02 Paź 2014 22:10
    wartata
    Poziom 15  

    Przytrzymaj kilka sekund i porównuj

    0
  • #5 02 Paź 2014 22:16
    drek6
    Poziom 13  

    0 "Start" 51.8 302100 995 994 994 1016
    1,04 "" 50.6 311300 995 994 994 1016
    2,13 "" 51.7 296700 995 994 994 1016
    3,19 "" 51.1 305800 995 994 994 1016
    4,27 "" 51.1 302100 995 994 994 1024
    5,07 "" 80.8 368100 995 988 990 1030
    6,16 "" 125 465200 995 1049 1055 1049
    7,27 "" 138.1 443200 995 1091 1093 1056
    8,11 "" 142.1 445000 995 1104 1104 1057
    9,2 "" 141.5 454200 995 1105 1107 1056
    10,03 "" 140.8 443200 995 1107 1105 1055
    11,12 "" 140.5 443200 995 1105 1107 1055
    12,23 "" 140.4 443200 995 1105 1105 1055
    13,07 "" 139.7 439500 995 1105 1104 1054
    14,14 "" 138.2 446800 995 1105 1105 1059
    15,18 "" 179.7 604300 995 1158 1169 1144
    16,23 "" 228.6 604300 995 1258 1262 1135
    17,06 "" 230.5 576900 995 1269 1268 1122
    18,11 "" 195.5 457800 995 1212 1200 1047
    19,2 "" 100.3 338800 995 1093 1084 1016
    20,03 "" 50.9 329600 995 1035 1030 1016
    21,12 "" 51.8 304000 995 1004 1004 1016
    22,18 "" 51.3 291200 995 998 998 1016
    23,24 "" 51 305800 995 998 998 1016
    24,07 "" 51.6 316800 995 998 996 1016
    25,14 "" 51.1 298500 995 994 996 1016
    26,26 "" 50.8 305800 995 996 994 1034
    27,09 "" 85.2 371700 995 991 996 1019
    28,18 "" 106.2 377200 995 1036 1038 1019
    29,03 "" 103.7 380900 995 1048 1047 1026
    30,11 "" 116 426700 995 1062 1064 1031
    31,22 "" 116.7 386400 995 1073 1073 1021
    32,19 "" 102.9 360800 995 1059 1057 1020
    33,26 "" 84 349800 995 1036 1035 1018
    34,08 "" 74.1 371700 995 1023 1020 1018
    35,19 "" 82.6 355300 995 1017 1019 1019
    36 "" 87.5 355300 995 1022 1022 1020
    37,11 "" 95.8 393700 995 1031 1033 1021
    38,19 "" 114.9 454200 995 1056 1059 1033
    39,03 "" 120.6 399200 995 1075 1075 1031
    40,09 "" 126.5 467000 995 1083 1085 1074
    41,15 "" 160.1 503600 995 1133 1136 1073
    42,23 "" 165.1 468800 995 1149 1149 1067
    43,07 "" 157.7 468800 995 1142 1142 1065
    44,16 "" 156.3 459700 995 1138 1138 1063
    45,27 "" 155.4 468800 995 1138 1136 1063
    46,08 "" 155 456000 995 1139 1138 1063
    47,16 "" 155.1 452300 995 1139 1139 1064
    48,22 "" 174.6 655600 995 1162 1170 1141
    49,03 "" 211.9 505400 995 1231 1234 1095
    50,11 "" 163.2 404700 995 1168 1157 1040
    51,22 "" 70.8 309500 995 1065 1059 1028
    52,05 "" 121.2 344300 995 1054 1074 1331
    53,16 "" 236.1 521900 995 1281 1279 1098
    54,27 "" 195.5 496300 995 1216 1210 1083
    55,1 "" 181.6 483500 995 1187 1184 1077
    56,19 "" 172.6 470600 995 1175 1173 1074
    57,01 "" 171.7 485300 995 1171 1171 1074
    58,06 "" 172.8 485300 995 1171 1171 1077
    59,16 "" 197 472500 995 1212 1208 1108
    60,21 "" 229.7 500000 995 1276 1273 1113
    61,04 "" 220 553100 995 1263 1263 1111
    62,15 "" 200.4 474300 995 1232 1221 1063
    63,25 "" 114.7 360800 995 1121 1110 1021
    64,09 "" 56.2 304000 995 1054 1046 1016
    65,19 "" 51.3 327800 995 1010 1010 1016
    66,01 "" 50.2 304000 995 1004 1004 1016
    67,12 "" 50.9 315000 995 998 998 1016
    68,21 "" 51.1 309500 995 998 998 1016
    69,04 "" 51.2 311300 995 998 998 1016
    70,15 "" 50.5 302100 995 998 998 1016
    71,26 "" 50.9 304000 995 998 998 1016
    72,24 "Stop" 51 300300 995 998 998 1016

    Dodano po 44 [sekundy]:

    przykładowe dane z logowania pewnych wartości na postoju

    Dodano po 54 [sekundy]:

    oczywiście powinno być poukładane w kolumny ale jak wkeiłem to kolumny sie skleiły

    Dodano po 1 [minuty]:

    ale co przytrzymać i porównać?

    Dodano po 1 [minuty]:

    Ale jeśli się ktoś orientuje to prosilbym o info jakie powinno być to wymagane ciśnienie doładowania i na podstawie jakich parametrów jest wyliczane?

    0
  • #6 10 Paź 2014 17:22
    drek6
    Poziom 13  

    czy podczas otwarcia zaworu egr na postoju cisnienie doladowania powinno sie zwiekszac?

    0
  • #7 10 Paź 2014 18:45
    damdam

    Poziom 33  

    drek6 napisał:
    czy podczas otwarcia zaworu egr na postoju cisnienie doladowania powinno sie zwiekszac?


    to już nawet nie podstawy ,to logika...

    0
  • #8 11 Paź 2014 22:27
    drek6
    Poziom 13  

    czyli powinno sie zwiekszac czy nie?
    a jesli tak to o ile?
    a jesli powinno sie zwiekszac a sie nie zwieksza to dlaczego?
    i czy zawor Egr powinien sie otwierac na postoju po mocniejszym depnieciu w gaz i odpuszczeniu tak do 2000 obr.?

    0
  • #9 12 Paź 2014 10:11
    wielecki
    Poziom 20  

    W momencie otwarcia egr cisnienie w kolektorze dolotowym spada, wychwycenie tego momentu w przypadku gdy nie ma czujnika na samym zaworze,to zadanie przepływomierza który wysyła odpowiedni impuls do sterownika. Aby egr sie otworzył potrzeba spełnienia kilku warunków, u róznych producentów może to róznie wygladać ale mniej więcej: temperatura płynu chł. powyżej 60st.,obroty ponizej 3000, wychylenie pedału przyspieszenia poniżej jakiejs tam wartości, ok50%.

    0
  • #10 12 Paź 2014 23:10
    drek6
    Poziom 13  

    pytam, bo mam problem z bledem wtrysku.
    zawsze jak jest blad to cisnienie doladowania jest nizsze od wymaganego, a blad pojawia sie czesto przy srednim obciazeniu ok 2000 obr. po mocniejszym wcisnieciu gazu podczas np. przyspieszania. Ostatnio na postoju logowalem i zauwazylem, ze jak wcisne gwaltowniej gaz do ok 3500 obr i odpuszcze do 2000, to przez ok 20 sek. cisnienie wymagane po odpuszczeniu gazu utrzymuje sie na poziomie ok 1300 hPa, podczas gdy rzeczywiste spada do ok 1100hPa. W tym czasie widac rowniez, ze na zaworze egr przez te 20 sek zmienia sie napiecie. Nie wiem tylko dokladnie czy on sie wtedy otwiera czy zamyka. Po tych 20 sekundach cisnienie wymagane spada samo do ok 1100 hPa (gaz i obroty na tym samym poziomie) i wtedy jest rowne z rzeczywistym.
    Podczas jazdy prawdopodobnie beda wieksze roznice cisnien i wtedy moze byc blad doladowania. Teraz pytania:
    czy to normalne, ze przez te 20 sekund po odpuszczeniu gazu utrzymuje sie wyzsze wymagane cisnienie doladowania? (w tym czasie egr tez cos tam pracuje) czy może komputer dostaje jakies niedokladne pomiary z innych czujnikow, na podstawie ktorych wylicza to wymagane cisnienie i je zawyża?(na podstawie jakich danych je wylicza?)
    A jesli przez te 20 sekund rzeczywiscie cisnienie doladowania ma byc wyższe, to oznaczaloby, ze turbina z różnych przyczyn nie wyrabia z ciśnieniem.
    Gruszka jest wciagnieta w tym czasie, kierownice chodza lekko. Turbina po regeneracji, czujnik doładowania bardzo dobry- sprawdzany manometrem, Egr czyszczony, teraz zsslepiony(jak odslepiam cisn doladowania lekko spada),Nieszczelnosci w dolocie nie widać. Wydechu jeszcze tylko nie sprawdzalem. Podczas przyspieszen na logach widac, ze turbina z lekkim opoznieniem ale w miarę nadąża za wymaganym ciśnieniem. Jakie powinno byc cisnienie doładowania na postoju ok 2000 obr? i podczas pracy Egr i od czego ono zależy? Co ma wplyw, (oprocz sztangi - jest ona wciągnięta) ze np na postoju przy 2000 obr. cisn dolad jest na poziomie 1100 hPa a podczas jazdy pod obciazeniem jest ono wyższe przy tych samych obrotach?
    pozdr.

    Dodano po 7 [minuty]:

    Intercooler też wyglada Ok. nie widac wybulen ani nieszczelnosci, powietrze przeplywa swobodnie.
    Jak sprawdzic turbine, aby byc pewnym czy jest ona wydajna i sprawna, czy może już niedomaga.
    Jakies patenty mile widziane.
    pozdr.

    2