Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Audi 100/200 C3 2,2t - wymiana cewki zapłonowej na inną

elektrycznyAmator 03 Paź 2014 12:08 2469 11
  • #1 03 Paź 2014 12:08
    elektrycznyAmator
    Poziom 7  

    Mam u siebie w audi 100/200 cewkę z modułem zapłonowym nr 443905105A jak na zdjęciu.
    Okazuje się, że taka cewka nie jest łatwo dostępna.
    W związku z tym chciałbym zamienić taką cewkę na nowszą, ale zrodził się problem, który nie jest może aż tak skomplikowany dla niektórych.
    Problem jest taki, że starego typu cewka ma wtyk 2-pin, a nowy 3-pin.
    W sumie, z tego co zorientowałem się to nowsza cewka z wtykiem 3-pin jest opisana na internecie, natomiast ta starsza nie. Oprócz tego, w każdej są dodatkowe dwie wtyki-szybkozłącza (konektory) o oznaczeniu 15 i 1, wiec tu nie jest problem.
    Moze jest ktoś, kto wie czy jest możliwa taka zmiana bez większej ingerencji w instalację elektryczną.
    Jakie sygnały wchodzą do starej wtyczki 2-pin? Audi 100/200 C3 2,2t - wymiana cewki zapłonowej na inną Audi 100/200 C3 2,2t - wymiana cewki zapłonowej na inną

    0 11
  • #2 03 Paź 2014 13:00
    Pawel wawa
    Moderator Samochody

    Jeśli masz uszkodzoną samą cewkę, to możesz śmiało podmienić. Wystarczy cewka ze zdjęcia po prawej, demontujesz moduł zapłonowy i dorabiasz wyprowadzenia. Podłączasz je do starego układu, tam gdzie była podłączona stara cewka.

    0
  • #3 03 Paź 2014 16:40
    elektrycznyAmator
    Poziom 7  

    Problem w tym, ze moduł jest zepsuty, sama cewką nie zawracałbym wam głowy.

    0
  • #4 03 Paź 2014 17:07
    Pawel wawa
    Moderator Samochody

    Podaj dokładnie kod silnika, rocznik i co siedzi w aparacie zapłonowym? Nigdzie nie widzę 2.2T. Jest 2.2 bez turbo lub 2.3 z turbo.

    Dodano po 1 [minuty]:

    Nie ma problemu, żeby zrobić instalację jak w Golfie, na cewce z modułem, który pokazałeś.

    0
  • #5 03 Paź 2014 18:05
    elektrycznyAmator
    Poziom 7  

    Marka: AUDI
    Model: 5000 CS (nadwozie takie jak 100/200 typ 44 lub C3)
    Typ nadwozia: SEDAN 4 DR
    Silnik: 2.2L L5 FI
    Seria: TURBO

    http://www.audiklub.org/dane/5000/c3.html

    Dane Techniczne » Audi » 5000 » C3 » 5000CS Turbo

    Model
    » Wersja 5000CS Turbo
    » Kod C3 (44)
    » Lata produkcji 1984-1988

    Silnik
    » Oznaczenia b.d.
    » Pojemność (cm3) 2226
    » Typ
    » Moc KM (kW) / obr/min. 165 (121) / 5500
    » Moment obr. (Nm / obr/min.) 240 / 3000
    » Średnica x skok tłoka (mm) 81,0x86,4
    » Stopień sprężania 7.8
    » Liczba zaworów na cylinder 2
    » Ilość oleju 5
    Audi 100/200 C3 2,2t - wymiana cewki zapłonowej na inną

    u gory sa wtyki 1 / 15 - czyli te konektorki wsuwane, to zdaje sie sa wtyki do samej cewki?

    tutaj inny rzut tej cewki z modulem po lewej

    Audi 100/200 C3 2,2t - wymiana cewki zapłonowej na inną

    Cewka 443905105A
    VW 443 905 105A
    HITACHI CMIT-204


    Silnik w aparacie zaplonowym ma czujnik halla, oraz na wiencu drugi czujnik - polozenia walu korbowego.

    0
  • #6 03 Paź 2014 18:21
    Pawel wawa
    Moderator Samochody

    Już lepiej, teraz potrzeba oznaczenia ze sterownika silnika, albo podpowiesz, masz czujnik położenia wałka i wału i dodatkowo czujnik Hala w aparacie zapłonowym? System, rzadko spotykany KA JETRONIC?

    0
  • #7 03 Paź 2014 18:25
    elektrycznyAmator
    Poziom 7  

    Silnik w aparacie zaplonowym ma czujnik halla, oraz na wiencu drugi czujnik - polozenia walu korbowego.
    Wtrysk mechaniczny jak w starym Messerschmittcie. ;)

    0
  • #8 03 Paź 2014 18:31
    ociz
    Moderator Samochody

    Pawel wawa napisał:
    Nigdzie nie widzę 2.2T

    Bo to dokładnie 2226 cc pojemności więc różnie podają.
    Kod silnika MC.

    0
  • #9 03 Paź 2014 19:50
    Pawel wawa
    Moderator Samochody

    Tak się właśnie domyślałem, ale ja mam, że to tylko w Quatro stosowany silnik. Stąd też wątpliwości. Tak czy inaczej, da się przerobić na cewkę ze zdjęcia. Prostsze jednak jest naprawienie starego modułu.

    0
  • #10 03 Paź 2014 20:54
    elektrycznyAmator
    Poziom 7  

    To bardzo prosze o podpowiedz jak naprawic ten modul?
    Mozna wydlubac z innego.
    Nie da sie odczytac nazwy tego modulu, jedyna rzecz jest taka, ze on tez jest z 2 nozkami.

    0
  • #11 03 Paź 2014 21:15
    Pawel wawa
    Moderator Samochody

    Oddaj do kogoś, kto Ci naprawi, będzie tak samo sprawny jak fabryczny. Będzie wiedział jak się do niego dobrać i jakich użyć zamienników. Sam tylko nieodwracalnie uszkodzisz.

    0
  • #12 05 Paź 2014 11:36
    elektrycznyAmator
    Poziom 7  

    No, ale kolego, pisales, ze da sie tak zrobic jak w golfie, zamiast naprawiac - to jak sie to da?

    0