Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Dodatkowe zabezpieczenie w warsztacie

01 Maj 2005 11:39 1311 14
  • Poziom 10  
    Witam wszystkich.
    Jestem początkującym, więc proszę o wyrozumienie i o pomoc.
    A mianowicie mam problem dotyczący, jak by to powiedzieć(napisać) chciałem zrobić taką szafę do mojego domowego warsztatu.
    A jest w szafie stycznik normalnie włącz wyłącz i 2 gniazdka zwykłe przemysłowe. I do tego 4 bezpieczniki topikowe. A dokładniej 3 na przewodach fazowych:
    2 na gniazdkach
    1 na wejściu do szafy
    Ale mam jeszcze jeden na przewodzie zerowym też na wejściu do szafy. Wiem uczono mnie, że nie powinno się stosować bezpieczników na przewodzie zerowym, ale to jakieś jest dodatkowe zabezpieczenie, bo przecież nie wiadomo gdzie będzie faza a gdzie zero jak się odwrotnie „wsadzi” wtyczkę od szafy
    I teraz mój problem jak jest jakaś zwara w gniazdku to powinien „wywalić” bezpiecznik na przewodzie fazowym tego gniazdka. Ale tak nie jest żaden bezpiecznik nie „wyskoczył” tylko główny w domu. A tego właśnie chce uniknąć.
    Proszę o pomoc, bo naprawdę nie mam pojęcia, co zrobić.
    Może zmniejszyć bezpieczniki, bo mam 2x10A i 2x16. Może prąd zwarciowy był mniejszy niż wartość bezpiecznika??
    Dzięki za odpowiedzi (aha mam możliwość przysłania zdjęć, ale nie wiem czy można)
  • Pomocny post
    Poziom 39  
    Przede wszystkim jakbyś mógł umieścić schemat całości...
    Wtyczki raczej nie da się wsadzić "odwrotnie", a umieszczanie bezpiecznika przy przewodzie zerowym chyba nie jest zbyt dobrym pomysłem...
    Zobacz że jeżeli spali się ten bezpiecznik, a będziesz korzystał z dwóch urządzeń jednofazowych (dodatkowo o różnym poborze mocy) to na skutek przesunięcia się punktu gwiazdowego... zrobi się małe kuku ;)
    Żeby nie wywaliło bezpieczników w domu - powinna być zachowana selektywność...