Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Benq MS614 - kompletnie umiera po kilku minutach pracy

04 Paź 2014 10:08 2847 5
  • Poziom 11  
    Witam

W 2011 zakupiłem nowy projektor Benq MS614 (europejski odpowiednik to chyba MX615). Sprawował się bardzo dobrze, aż do około miesiąca temu, kiedy to zaczął się wyłączać, po paru minutach pracy. Szukałem w necie i znalazłem opisy podobnych przypadków, jednak mój problem ma to do siebie, że projektor kompletnie wyłącza się. Wiatraki nie pracują, diody nie świecą się. Zachowuje się tak jakby wyciągnięto wtyczkę z gniazdka. Po odczekaniu paru minut, powraca do świata żywych, sygnalizując to świeceniem się kontrolki POWER, tak jak w trybie stand by + czerwona dioda LAMP, w związku z nieprawidłowym wyłączeniem lampy. Uruchamiając go ponownie, problem się powtarza w dokładnie ten sam sposób jak opisałem wcześniej. Nie mam doświadczenia z projektorami dlatego poszukuje podpowiedzi. Projektor nie jest już na gwarancji, lampa ma ujechane ~250h, bo był rzadko używany. Nie wiem czy to może mieć jakiś związek ale na niedługo przed awarią zmieniłem źródło sygnału. Od zakupienia projektora, używałem go razem z laptopem, łącząc kablem SVGA z obu stron. Parę tygodni przed awarią spiąłem go z DVD kablem HDMI z obu stron i od tej pory, tylko tak go używałem.

Postanowiłem spróbować naprawić go samemu. Intuicja podpowiada, że coś jest nie tak w bloku zasilania. Jakakolwiek awaria, lampy, czy innej części nie powinna skutkować kompletnym wyłączeniem projektora, ale może nie mam racji. Nie będę filozofował, chętnie posłucham rad i podpowiedzi kolegów obeznanych z tematem. Z góry dziękuję za wszelkie informacje.
  • Spec od monitorów
    Ponieważ jest to projektor, 3D i na dodatek Benq więc raczej rewelacji nie spodziewaj sie!