Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Astra II 1.6 16V vs. Golf 4 - Który lepszy??

steganos 12 Oct 2014 20:37 9744 47
  • #31
    dominik8484
    Level 12  
    Ja bym brał golfa z tych dwóch. Żona ma 4 rok i na razie tylko tłumik zgnił, przełącznik awaryjnych(przerywacz kierunków) i amory przód, a tak to olej, klocki świece itp. Astra niby ma 100 kucy ale nie czuć ich. Golf przynajmniej nie zardzewieje a przy tej cenie auta blacharki robić się nie opłaca. Każde zajechane auto się psuje. Dla tych aut 150 000km (czyli 90% golfów i astr) przebiegu to jest sporo i będą się psuć, nawet jak to będzie corolla to też się będzie psuć.

    Co do gazu w turbo to dobre podzespoły i będzie latać.
  • #32
    wichurewicz
    Level 25  
    dominik8484 wrote:
    Golf przynajmniej nie zardzewieje

    Robili je z aluminium?
  • #33
    dominik8484
    Level 12  
    Osobiście wole usterki mechaniczne gdzie wymieniam np. skrzynie i dalej latam niż ciągła walka z rdzą, która zaczyna się od błotników poprzez progi a kończąc na podłodze. To jest trochę jak walka z wiatrakami i przy umiejętnościach naszych "szpeców" to szkoda nerwów i pieniędzy. Jak golf 4 nie bity to korozja praktycznie nie występuje.
  • #34
    potek22
    Level 9  
    wichurewicz wrote:
    Przejedź się Alfą Romeo, Subaru albo BMW, a potem Golfem albo inną padaką i sam zobaczysz.
    czyli ze golf i astra ma miękkie zawieszenie? To chyba plus?
  • #35
    potek22
    Level 9  
    Możecie mi wyjaśnić co to znaczy prowadzi się jak taczka?
    Jak AR, subaru i bmw się prowadzi np w stosunku do opla i vw?
  • #36
    dominik8484
    Level 12  
    potek22 wrote:
    czyli ze golf i astra ma miękkie zawieszenie? To chyba plus?


    Golf nie ma miękkiego zawieszenia (przynajmniej na oryginalnych sprawnych amortyzatorach) ale ma miększe niż np. focus I. Chodzi o to że przy np. 120km/h jadąc golfem czy astrą czujesz że auto nie zachowuje się tak pewnie jak auta z lepszymi zawieszeniami. Albo jadąc szybko w zakręcie występują większe przechyły i jest większa możliwość że się z niego wypadnie. Tylko że lepsze zawieszenie = droższa eksploatacja. Alfa, bmw czy subaru to auta o charakterze sportowym a więc i zawieszenia mają tak dobrane aby więcej potrafiły. Golf czy astra to auta miejskie i z założenia mają być tanie w utrzymaniu, to i mają proste zawieszenia a nie wielowahaczowe np. jak alfa.

    Dodano po 7 [minuty]:

    potek22 wrote:
    Możecie mi wyjaśnić co to znaczy prowadzi się jak taczka?


    Tego to też nie rozumiem, mam Audi A6 4.2 v8 na sportowym zawieszeniu (amortyzatorach bilstein b6 - żółte) a żona golfa 4 i często prowadzę golfika wiadomo przepaść jest, ale jeździ się normalnie jak autem tej klasy.
  • #37
    wedsew
    Level 16  
    dominik8484 wrote:
    A tego typu stwierdzenie to bardziej pasuje do poloneza.


    Nie opowiadaj bajek, jak nie znasz tematu.

    Golf 4 faktycznie ma zawieszenie taczkowate - twarde, źle wybiera dziury, skacze na koleinach i ogólnie zachowuje się topornie. Do tego zawias jest po prostu głośny i wszystko się tłucze na dziurach. Komfort zerowy. Nie żeby Astra jakoś znacząco się różniła, ale i tak jest bardziej komfortowa.

    Nazwać Poloneza taczkowatym to chyba nagłupsza rzecz, jaką można wymyśleć. Akurat Polonez jest bardzo miękki, zdecydowanie za bardzo. O ile dziury wybiera doskonale, o tyle na prostej drodze trochę go nosi a na zakrętach podpiera się lusterkami. Komfortem jazdy bije na głowę i Golfa i Astrę, tyle że trzeba z nim walczyć na drodze, co większość ludzi od tego auta odrzuca. Jak się jednak nie ma aspiracji rodem z szybkich i wściekłych, to Polonez jest całkiem sensowną opcją w swojej cenie.
  • #38
    dominik8484
    Level 12  
    A to o to wam chodzi ze stwierdzeniem "taczkowatość" czyli, że skacze. To i faktycznie do poloneza to nie pasuje, już edytuje swój błąd.

    wedsew wrote:
    twarde, źle wybiera dziury, skacze na koleinach i ogólnie zachowuje się topornie. Do tego zawias jest po prostu głośny i wszystko się tłucze na dziurach. Komfort zerowy


    Jeżdżę golfem 4 średnio raz w tygodniu i mi nie skacze, tłucze itp. i dla mnie prowadzi się przyzwoicie, przynajmniej jak na ten segment. Może to co opisujesz dotyczy innej wersji silnikowej np. diesel. Z wad jakie zauważyłem to że jest mało stabilny przy prędkościach powyżej 100km/h i zawias nie jest stworzony do szybkiej, agresywnej jazdy.
  • #39
    mickemaster
    Level 27  
    Witam, Problem korozji dotyczył chyba Opli z przed 20 lat. U mnie w rodzinie kilka autek tej marki:
    1) Astra F 1995- w tym roku pierwsze drobne zaprawki i to tylko z jednej strony na błotniku!
    2) Astra G 1998- dwa bomble średnicy 5 mm na błotnikach
    3) Astra G 1999- dwa bomble średnicy 5 mm na błotnikach
    4) Zafira A 2002 - zero rdzy
    5) Astra H 2004- zero rdzy

    Problemy z rdzą miały: Astra F przed liftem, Astra F po lifcie ale produkowana w Polsce, Vectra A i Vectra B.
    Pozdrawiam
  • #40
    nioop

    Home appliances specialist
    Problem rdzy występuje również w Astrach G niezależnie od rocznika.. Na pewno w mniejszym stopniu niz w F jednak jest to w dalszym ciągu duzy problem..
    Chciałbym też obalić mit Opla jako tanie auto w utrzymaniu, otóz z własnego doświadczenia wiem, że Astra G 1.6 16V jest autem bardzo drogim w utrzymaniu, na poziomie aut o dwie klasy wyżej. dlatego stanowczo odradzam.. Gdybym teraz stał przez wyborem czy wziąść Łade czy Astre G bez wahania wybór padł by na Łade :)
  • #41
    mickemaster
    Level 27  
    Nie wiem, może auta z mojego podwórka są jakieś cudowne. Nie rdzewieją a i nie psują się. Poza rzeczami eksploatacyjnymi (rozrząd, oleje filtry) czasem trzeba wymienić np. piastę za 100 zł albo tuleje zawieszenia po 20 czy 30 zł. Co jest takiego drogiego w utrzymaniu w astrze G? Może trafiłeś na zrujnowany egzemplarz?
  • #42
    nioop

    Home appliances specialist
    Własnie nie.. Moja Astra była zadbana, od I właściciela z Polskiego salonu..
    Naprawdę bardzo zadbana a co chwilę coś się w niej działo..
    Sprzęgło - 1200zł plus robota, chłodnica 190zł, rozrząd 600zł - także są to spore kwoty na rzekomo bardzo tanie w użytkowaniu auto..

    Posypało się sprzęgło ( winny uszczelniacz skrzyni ) , dwa dni po naprawie chłodnica zaczeła cieknąć, po około tygodniu po wymianie poszła pompka sprzęgła przy pedale, po wymianie miesiąc jazdy i posypał się komputer (rzekomo stała przypadłość) - Tak wyglądały ostatnie dwa miesiące użytkowania Astry, przy komputerze postanowiłem ze nie będę go robił tylko sprzedam w takim stanie oby się tylko auta pozbyć. Tym bardziej, że korozja tego auta nie oszczędzała. Z tego co właśnie widzę, na forach opla Astry G - Korozja to wielki problem wszystkich kierowców Oplów, więc nie wiem jakim cudem tyle Opelków u Ciebie korozja omija całkowicie.. ;)

    Obecnie poruszam się BMW serii 5, 2000r z benzynowym silnikiem 2.0 plus LPG - Jak na razie nie trafiłem na część do BMW, która by była droższa niż do Opla a średnio są o połowę tańsze. Na pewno zawieszenie będzie droższe, ale jest to konstrukcja wielowahaczowa , także trzeba brać pod uwagę ilość elementów. Z tym, że teraz mogę z własnego doświadczenia przedstawić, że BMW jest tańsze w użytkowaniu niż Opel Astra G i o dziwo przecież Astra a seria 5 to niebo a ziemia pod każdym względem.
  • #43
    mickemaster
    Level 27  
    nioop wrote:
    Własnie nie.. Moja Astra była zadbana, od I właściciela z Polskiego salonu..
    Jak widzisz I własciciel z polskiego salonu często= ruina. W dodatku kierowca nie umiał posługiwać się sprzegłem. Mechanikowi tez niezbyt naprawy wychodziły.
    nioop wrote:
    Sprzęgło - 1200zł plus robota, chłodnica 190zł, rozrząd 600zł

    Nie skomentuję...zwłaszcza chłodnicy bo strasznie droga.
    Pozdrawiam
  • #44
    nioop

    Home appliances specialist
    mickemaster wrote:

    Nie skomentuję...zwłaszcza chłodnicy bo strasznie droga.


    No według mnie ceny są może nie tyle zaporowe, co jednak drogie..
    Skoro do BMW serii 5, które jest o dużą klase wyżej chłodnice można kupić za 120-150zł , baa.. Mało tego.. Która ma w sobie odrazu zbiornik wyrównawczy i jest dwa razy większa..
    Gdzie sprzęgło kosztuje 800zł pomimo tego, że przenosi zdecydowanie większą moc na tylni napęd.
    Gdzie wymiana raz na 10-15 lat łańcucha rozrządu kosztuje tyle co w Astrze rozrząd na pasku..
    Stąd nie wiem dlaczego Astra jest uznawana za najtańsze w utrzymaniu auto, skoro taniej jest utrzymać auto bardziej prestiżowe z wyższego segmentu.

    Tym bardziej ze dochodzi problem korozji..
    Nie rozumiem też pojęcia ze z polskiego salonu to musi być trup.. Z jakiego powodu? Jak kupujesz od handlarza z przebiegiem 150 tys km z niemiec to musi być koniecznie lepsze ?- Bardzo ciekawi mnie takowy sposób rozumowania..

    Aczkolwiek najbardziej mnie ciekawi fakt w jaki sposób kierowca musi obsługiwać sprzęgło by przy tym nie uszkodzić uszczelniacza skrzyni biegów ? Napewno wielu forumowiczów też z chęcią się dowie ;)
  • #45
    mickemaster
    Level 27  
    Patrząc np. na ceny sprzegieł w IC to do BMW wygladają one tak :
    http://www.iparts.pl/auto-czesci/sprzeglo-kom...2003-06,520-i-136km,16-1449-14186-100051.html
    a do Opla tak:
    http://www.iparts.pl/auto-czesci/sprzeglo-kom...009-12,1-6-16v-101km,84-3405-8995-100051.html
    Które z nich są tańsze?

    Chłodnice BMW:
    http://www.iparts.pl/auto-czesci/chlodnice-wo...2003-06,520-i-136km,16-1449-14186-100103.html

    Chłodnice Opel:
    http://www.iparts.pl/auto-czesci/chlodnice-wo...005-05,1-6-16v-101km,84-4203-9695-100103.html


    Nie upieram się, że Opel jest lepszy od BMW jednak części są dwukrotnie tańsze niż do Bawarii (dokładnie odwrotnie niz kolega podaje). Po prostu trafiłeś na felerny egzemparz i tyle. Jeśli chodzi o moje uwagi odnośnie pierwszych właścicieli i aut z polskiego salonu to chodziło mi o to, że taki zakup może być równie ryzykowny jak od handlarza z DE. Np. biedny Polak kupił auto za ostatnie pieniądze, zaraz po gwarancji zalewa mineralnym (bo tańszy), kupuje części zamienne samych renomowanych(inczej) firm np. Hart czy AD;), a potem są takie kwiatki a nie inne ;)
    Pozdrawiam
  • #46
    nioop

    Home appliances specialist
    No dobrze..
    Z tego co widzę to bardzo proszę się przyjrzeć dokładniej, bo kolega zaprzecza sam sobie..
    Bardzo proszę porównać sobie jeszcze raz ceny sprzęgieł kompletnych tych samych firm
    Bo do Opla jako auta dla kowalskiego jest kupe chińskich zamienników, do BMW części produkują raczej tylko renomowane firmy, dlatego porównujemy #KOMPLETNE# sprzęgła tych samych firm.

    BMW:
    Sprzęgło - komplet LuK 623 3230 00 - Bmw 5 (E39) 520 i 150KM
    Bmw 5 (E39) 520 i 150KM
    Sprzęgło - komplet - Bmw 5 (E39) 520 i 150KM
    Sprzęgło - komplet
    Dodaj do koszyka
    Przechowaj
    Porównaj
    Sprzęgło - komplet
    Producent:
    LuK
    Seria:
    SAC
    Kod produktu: 623323000
    Jednostka: komplet
    Dostępność towaru: dostępny
    Cena: 616,00 zł z VAT / komplet


    Opel:
    Sprzęgło - komplet LuK 621 3027 33 - Opel ASTRA G Hatchback (F48_, F08_) 1.6 16V 101KM
    Opel ASTRA G Hatchback (F48_, F08_) 1.6 16V 101KM
    Sprzęgło - komplet - Opel ASTRA G Hatchback (F48_, F08_) 1.6 16V 101KM
    Sprzęgło - komplet
    Dodaj do koszyka
    Przechowaj
    Porównaj
    Sprzęgło - komplet
    Producent:
    LuK
    Seria:
    RepSet Pro
    Kod produktu: 621302733
    Jednostka: komplet
    Dostępność towaru: dostępny
    Cena: 1147,00 zł z VAT / komplet


    Noż, jak można mi wmawiać ze jest na odwrót.. Proszę nie odebrać ze usiłuje zrobić na złośc itp, ale niech autor tematu wejdzie sobie w powyższe linki i sam zobaczy co ile kosztuje..
    A tutaj mówimy o dwóch skrajnych samochodach - Kompakcie dla kowalskiego i prestiżowe BMW . Też naprawdę zdziwiły mnie ceny w sklepie gdy po zakupie BMW kupowałem eksploatacyjne części.
    To że mogłem trafić na felerny egzemplarz - Nie zaprzeczę, auto pod względem technicznym wydawało się być naprawdę dobre.. Co i jak poprzedni właściciel zakładał - tego nie wiem, w książce serwisowej była tylko wzmianka np "wymiana sprzęgła" i tyle..
    ja natomiast starałem sie zakładać częsci lepsze.. A mimo to ciągle coś sie sypało.. Piszę tylko to czego ja doświadczyłem.. Być może po prostu miałem pecha do tego auta.
  • #47
    mickemaster
    Level 27  
    nioop wrote:
    Być może po prostu miałem pecha do tego auta.

    Możliwe, że tak było. Podobnie jest z akumulatorami centra futura- jedni chwalą a inni narzekają ;) Niech zgadne który z nas jest typ pierwszym, a który drugim ;)
  • #48
    wichurewicz
    Level 25  
    E39 prestiżowe? Zaiste niezwykłe są wszystkie znaczenia słowa "prestiż".