Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Astra II 1.6 16V vs. Golf 4 - Który lepszy??

steganos 04 Paź 2014 10:20 7512 47
  • #1 04 Paź 2014 10:20
    steganos
    Poziom 29  

    Witam zastanawiam się nad kupnem samochodu, ale chodzi mi o kwestie eksploatacji. Co sądzicie na temat silników w Astrze II 1.6 16v i WV Golf IV 1.4 16v, na który z tych dwóch samochodów byście się zdecydowali. Wiem że Astra mocniejsza bo ma 100 KM a Golf tylko 75KM. Które z tych aut ogólnie lepiej kupić. Proszę o pomoc zależy mi na czasie.

    0 29
  • #2 04 Paź 2014 10:44
    elemen_th
    Poziom 29  

    Jeden i drugi prowadzi się jak taczka, w astrze lepszy silnik za to w VW lepsze zabezpieczenie antykorozyjne. Eksploatacja i trwałość na zbliżonym poziomie.

    0
  • #3 04 Paź 2014 13:40
    steganos
    Poziom 29  

    Co byś kupił ?? Astra jesz za 6500 a WV za 6800?? Chodzi mi o to że słyszałem że w tym VW silniki to padaki i ciągle coś się psuje;(

    Dodano po 23 [sekundy]:

    Wiesz dopiero co zdałem prawko na początek takie auto dla mnie to bajka.

    Dodano po 37 [sekundy]:

    Jest jeszcze Mazda premacy 1.8 za 6800 może ktoś o tym aucie coś wie.

    0
  • #4 04 Paź 2014 13:48
    elemen_th
    Poziom 29  

    Jeżeli masz wybór tylko z tych 3 to kup to w najlepszym stanie. Mazdy nie bierz bo będzie pewnie cała zgnita.

    0
  • #5 04 Paź 2014 13:55
    steganos
    Poziom 29  

    Mazda jest w idealnym stanie tylko martwi mnie cena części. Słuchaj a co byś polecił tak do 6500 - 7000 zł??

    0
  • #6 04 Paź 2014 13:56
    xDanielQ
    Poziom 9  

    Mazdy z doświadczenia nie polecam. :P Ja bym wybrał VW przynajmniej nie posypie się za szybko blacha. :) Do tego pozwoli trochę zaoszczędzić, bo mniejszy silnik= mniejsze spalanie do tego (u mnie palił jakieś 5-6 l przy jeździe trasa/miasto w dieslu).

    -1
  • #7 04 Paź 2014 14:15
    steganos
    Poziom 29  

    Ale czytałem wiele opinie że w VW 1.4 ciągle coś się psuje. Wypowie się ktoś na ten temat??

    0
  • #8 04 Paź 2014 15:41
    elemen_th
    Poziom 29  

    Golf 4 w dobrym stanie z pewnych rąk będzie lepszy niż zajechana astra czy mazda. Oglądaj auta pod względem technicznym głównie, budżet nieduży więc nie będzie to pojazd pierwszej świeżości.

    0
  • #9 04 Paź 2014 15:53
    steganos
    Poziom 29  

    A co powiecie na audi a4 1.8 150 KM kombi, albo Honda Civic 1.4 16v 76KM?? cena audi jak i zarówno mazdy troszkę mniejsze od poprzednich.

    0
  • #10 04 Paź 2014 16:03
    cirrostrato
    Poziom 36  

    A ja Mazdy z doświadczenia polecam, w rodzinie 323C od 2005 (rocznik1995), wymienione parę lat temu amortyzatory tył, potem chłodnica(250zł), w zeszłym roku łożyska przód, niedługo pójdzie do ludzi (niestety tanio bo lata swoje ma) bo wózek wnuczki słabo wchodzi do środka. Miałem 626 2.0D i miło wspominam (napisałem kiedyś dlaczego sprzedałem), teraz kolejna 626 2.0D w zeszłym roku wymieniona chłodnica klimy i wszystkie amorki, zero wycieków, oleju nie bierze, miodzio, w sumie nudna bo leję paliwo i jadę. Niech się wypowiadają ludzi, którzy MĄDRZE kupili Mazdę lub inne auto a nie zajeżdżonego (ale taniego) trupa, ceny zamienników na poziomie cen części do Poloneza (miałem), jak się dba (jak coś puka to się wymienia a nie czeka aż się urwie) to Mazda jest miła w użytkowaniu, jak się zabezpiecza na czas to też tak szybko nie rdzewieje. Ja polecam np. 323F ale mądrze kupioną.

    0
  • #11 04 Paź 2014 21:38
    nioop

    Specjalista AGD

    A ja z doświadczenia odradzam Astre z tym silnikiem.
    Koszty utrzymania auta są monstrualne, auto srednio raz na miesiąc miało awarie unieruchamiając samochód. Co chwile zacina się zawor EGR (potem juz sam czyściłem i wymieniałem, nie pomaga, ten typ tak ma) Rdzewiało, silnik był mulasty pomimo swoich 100 kucyków, auto było niewygodne, po pokonaniu większej trasy nie mogłem wysiąść z auta bo czułem się jak połamany..

    Ogólnie jedyny chyba tylko plus za pakowność auta w kombi..
    Reszta same minusy
    Zdecydowanie odradzam
    Golfa nie miałem, więc się nie wypowiadam..

    0
  • #12 05 Paź 2014 09:54
    kry1972
    Poziom 18  

    Witam, razem z ojcem kupiliśmy samochody, ojciec Golfa 4 1.6 16v + gaz, ja Avensis T22 1.6 VVT-i. Oba pojazdy z 2001r. W Avce po zakupie, wymieniłem świece, oleje i filtry, rozrząd na łańcuszku, więc mam spokój. Oraz zrobiłem hamulec ręczny ( łapał przy samej górze ) i całkowitą antykorozję ( zalecenie diagnosty ). Obecnie leję paliwo, dolewam olej ( VVT-i z tego okresu trochę go biorą ) i śmigam bezproblemowo. Ojciec po zakupie powymieniał oleje, filtry + rozrząd. Ponadto w ciągu roku, borykał się wiecznie z elektryką, nie dawno miał problem z centralnym zamkiem, oraz wymienił skrzynie biegów. W tamtym tygodniu zapalił mi się check engine silnika, ( sonda do wymiany ). Porównując te 2 auta, Golf jest dużo mniej przestronny ( inny segment ), komfort jazdy o niebo gorszy, mniejszy bagażnik oraz awaryjność, która może nieźle zdołować właściciela. Moim zdaniem za tą kwotę, kup obojętnie jaki samochód, byle to nie był Golf 4, chyba że od 1 właściciela, ( najlepiej emeryta ) w nienagannym stanie technicznym, serwisowanym w ASO. Legendarna bezawaryjność Golfów, skończyła się zapewne na wersji Golf 3. Pozdrawiam.

    0
  • #13 06 Paź 2014 09:38
    steganos
    Poziom 29  

    Zakupiłem już Audi A4 B5 Avant 1.8 Turbo 150 KM. Samochód ma swoje lata ale jest zadbany. Po Polsce nie jeździł praktycznie. Jak myślicie dobry wybór??

    0
  • #14 06 Paź 2014 11:06
    elemen_th
    Poziom 29  

    Jak w tym budżecie to raczej nie ale obym się mylił a Ty byś był zadowolony. Na pewno nie będzie ekonomiczny ani tani w eksploatacji.

    0
  • #15 06 Paź 2014 17:37
    steganos
    Poziom 29  

    Mylisz się bo jest pełno tego w tych cenach. Oczywiście do tego doszedł nowy akumulator, wymiana opon z przodu i uszczelka pod klawiaturą. Drogie części do tego to jakaś legenda bo są na poziomie VW. Trochę na pewno spali ale gaz założę.

    0
  • #16 06 Paź 2014 18:33
    elemen_th
    Poziom 29  

    Gaz do turbo droższy, spalanie większe do tego bardzo "trwałe" zawieszenie ale to Ci wyjdzie w praniu :) Niech służy!

    0
  • #17 06 Paź 2014 19:54
    steganos
    Poziom 29  

    Kilka osób oceniło już zawieszenie w mojej sztuce na stan bdb. Jedynie amortyzator prawy tylni do wymiany. Poza tym nie będę tym na razie prawie jeździł bo i tak w delegacji pracuje:) To tylko tak na weekendy bo dobrze się tym jeździ jest mocne i dobrze wygląda:) Jak nie będę dawał z tym rady to to sprzedam:) Temat do zamknięcia.

    0
  • #18 06 Paź 2014 21:34
    zed71
    Poziom 22  

    amorki wymienia się kompletami- jak jest tylko prawy to i lewy idzie do wymiany ;-)

    0
  • #19 06 Paź 2014 21:39
    nioop

    Specjalista AGD

    A czym się różni instalacja gazowa do zwykłego 1.8 a do 1.8 z turbo ?
    No chyba, że komuś wciśnięto "droższą" instalację ;) do turbo :]

    Audi te napewno nalezy do aut obecnie jezdzących do tanich w utrzymaniu..
    Ekonomiczne ? Hmm.. Z LPG będzie bardzo ekonomiczne.. Na benzynie to wiadomo..

    Zawieszeniem straszą wszyscy naokoło , jednak to nie są juz lata 90-te, teraz mamy kupe dobrych zmienników w dobrych cenach.. A zawieszenie owszem było skomplikowane ale w latach 90-tych, teraz każde nowsze auto ma na przodzie i tyle o wiele bardziej skomplikowane i jakoś jezdzą, serwisują..

    Więc nie bardzo wiem dlaczego tak chłopaka straszycie..
    Wiedług mnie dobrze zrobił, że nie wziął jakiegoś Stilo czy Astre..

    Wybór auta naprawdę dobry , oby służyło :)

    0
  • #20 06 Paź 2014 22:28
    zed71
    Poziom 22  

    wszystkie instalacje sekwencyjne są "zbudowane" tak samo (wtryski, parownik, centralka itp) ale ... różnią się jakością ;-) a ta zmienia się z ceną. można kupić np zarówno wtryski za 30zł/szt jak i za 200zł/szt. działają na takiej samej zasadzie ;-)
    silniki z turbo wymagają lepszych komponentów (to dotyczy nie tylko silników z turbo) ;-) ogólnie na instalacjach lpg nie "wolno" oszczędzać przy montażu - pozniej mści się to w eksploatacji ;-)

    0
  • #21 07 Paź 2014 09:29
    steganos
    Poziom 29  

    Mechaników się pytałem to mówili że do tego auta nie musi być sekwencja ale byłoby lepiej, gdyby była.

    Dodano po 41 [sekundy]:

    Poza tym auto prowadzi się rewelacyjnie. Na pewno dużo lepiej niż opelki moich kolegów, które są dużo nowsze.

    Dodano po 43 [sekundy]:

    zed71 napisał:
    amorki wymienia się kompletami- jak jest tylko prawy to i lewy idzie do wymiany :wink:


    To się wymieni dwa :) Patrzyłem na ceny i nie straszą, a tego się przecież co miesiąc nie wymienia:)

    0
  • #22 07 Paź 2014 10:19
    elemen_th
    Poziom 29  

    nioop napisał:
    gazowa do zwykłego 1.8 a do 1.8 z turbo ?
    Zwykłe 1.8 ma mniej mocy, dawka paliwa w wolnossącym silniku jest inna więc do turbo potrzeba mocniejszego reduktora i wydajnych wtrysków. Owszem można jeździć na alasce i valtekach w V8 ale później stąd się biorą powiedzonka, że LPG niszczy silnik.

    0
  • #23 07 Paź 2014 10:54
    steganos
    Poziom 29  

    Turbina niby działa cały czas, ale z tego co wyczytałem to pompuje w pełni dopiero jak tak dajesz 2,5 tys obrotów czyli przeważnie przy wyprzedzaniu. Przy spokojnej jeździe turbina nie gra aż takiej roli chyba.

    Dodano po 27 [sekundy]:

    elemen_th napisał:
    Owszem można jeździć na alasce i valtekach w V8 ale później stąd się biorą powiedzonka, że LPG niszczy silnik.


    To tylko V5:P

    Dodano po 12 [minuty]:

    Gaz na dobrych podzespołach, taki który nie będzie zajeżdżać silnika i pozwoli na jazdę z pełną mocą 2400 pln, troszkę drogo... Ale myślę że można to w ratach załatwić więc się przymierzam żeby założyć jakoś na wiosnę.

    0
  • #24 07 Paź 2014 11:05
    elemen_th
    Poziom 29  

    Akurat 2400 to nie wydaje mi się, żeby była dobra instalacja z dobrym montażem ale to jest cały czas Twoje auto i Twój wybór.

    0
  • #25 07 Paź 2014 12:31
    steganos
    Poziom 29  

    Dzwoniłem do kilku punktów i wszędzie jest cena 2400 około na lepszych podzespołach. Ja nie wiem w jakim ty świecie żyjesz że najpierw mówiłeś że nie ma tego auta w tym budżecie a jest mnóstwo. Mój wuja za 5,5 wyłapał nawet 1.9 tdi i już jeździ dłuższy czas bez problemów żadnych i to jeszcze ma wszystkie fotele w skórze. Co do gazu mój ojciec jakieś 5 lat temu płacił za sekwencje 2000 zł i chodzi wszystko do dziś tylko była tańsza bo mniejszy silnik i zwykły.

    Dodano po 4 [minuty]:

    Jesteś takim specjalistą to mam prośbę:) Wiesz może do czego służy przycisk na panelu klimatronika przedstawiający kwadrat z kreskami w środku?? Lusterka?? Siedzenia??

    Dodano po 1 [minuty]:

    Chyba że to tylna szyba nie wiem.

    Dodano po 1 [minuty]:

    Astra II 1.6 16V vs. Golf 4 - Który lepszy??

    Dodano po 24 [sekundy]:

    Ten po prawej stronie pomiędzy strzałkami.

    0
  • #26 07 Paź 2014 16:40
    kuzyntosiek
    Poziom 6  

    to oznacza nawiew z nawiewów głównych tak jakby środkowych :)

    0
  • #27 07 Paź 2014 20:12
    nioop

    Specjalista AGD

    elemen_th napisał:
    Zwykłe 1.8 ma mniej mocy, dawka paliwa w wolnossącym silniku jest inna więc do turbo potrzeba mocniejszego reduktora i wydajnych wtrysków. Owszem można jeździć na alasce i valtekach w V8 ale później stąd się biorą powiedzonka, że LPG niszczy silnik.


    Dokładnie.. Z tym, że jeżeli ktoś zakłada gaz do swojego auta to bez znaczenia czy to jest wolnossący czy turbo to zakłada zawsze lepsze podzespoły..
    Ja u siebie mam wolnossącą jednostkę w LPG i podzespoły z najwyższej półki..
    Co innego u handlarzy.. Instalacja to instalacja, bez znaczenia czy turbo czy nie, czy boxer czy nie.. Zawsze zakłada się lepszą instalację.. Bo tutaj oszczędności bardzo szybko się mszczą..
    Wydaje mi się ze do pięciocylindrówki instalacja za 2400zł powinna być dobra..
    Duże znaczenie tutaj ma miejscowośc w której zakładamy..
    Osobiście doświadczyłem róznicy : Warszawa 4700zł , woj.lubelskie 3600zł , te same podzespoły, obydwa zaufani gazownicy.. - Także różnica jak widać monstrualna..

    Największe znaczenie ma tutaj sam gazownik.. Poszukaj na forach którego polecają w Twojej okolicy, bo często niby to ładny warsztat a ludzie bez pojęcia..

    Ja bardzo pochwalam Twój wybór auta.. Choć może osobiście wolałbym wolnossącą jednostkę, ale to jednak rynek w dużej mierze decyduje jakie auto się kupi.. Bo jak coś się znajdzie w dobrym stanie to się bierze a nie wybrzydza :)
    Duży plus tego auta to ocynk..
    Zawalidroga to też nie jest a jest to auto jeszcze z czasów kiedy samochody tworzyli inżynierzy a nie księgowi.. Więc auto posłuży jeszcze długo..Wiele rzeczy też można samemu robić..

    0
  • #28 07 Paź 2014 22:40
    steganos
    Poziom 29  

    nioop napisał:
    Największe znaczenie ma tutaj sam gazownik.. Poszukaj na forach którego polecają w Twojej okolicy, bo często niby to ładny warsztat a ludzie bez pojęcia..


    Jest u mnie w okolicy firma, o której są bardzo dobre opinie:)

    nioop napisał:
    Duży plus tego auta to ocynk..

    I to nawet podwójny:)

    nioop napisał:
    Wiele rzeczy też można samemu robić..

    No już wymieniłem akumulator i opony:) Przez pomyłkę mam teraz z przodu 205, a z tyłu 195:) Jakie to ma znaczenie??

    Jutro wymieniam uszczelkę pod klawiaturą chociażby mógł to w sumie odpuścić ale wolę o to auto dbać:)

    Dodano po 1 [minuty]:

    nioop napisał:
    te same podzespoły

    Słyszałem coś że podzespoły są jakoś łączone i niby dobry podzespół tej samej firmy może składać się z różnych np słabszych elementów:)

    0
  • #29 12 Paź 2014 18:03
    potek22
    Poziom 7  

    A co to znaczy że auta prowadzą sie jak taczki? Ze to taczkowozy?

    0
  • #30 12 Paź 2014 19:55
    wichurewicz
    Poziom 24  

    Przejedź się Alfą Romeo, Subaru albo BMW, a potem Golfem albo inną padaką i sam zobaczysz.

    0