Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Mikser Lexicon Alpha- Jaki do niego mikrofon?

MariaEm 04 Oct 2014 12:53 1524 3
    MariaEm
    Level 1  
    Witam,
    W czerwcu zakupiłam mikser Lexicon Alpha, którego polecił mi znajomy. Sprzęt został zakupiony pod kątem mikrofonu behringer c3, jednakże osoba, która mi go polecała, nie zwróciła uwagi na fakt iż ten mikser nie będzie odpowiadał parametrom mikrofonu. Oczywiście poszłam ślepo za jego radą (nie ukrywam, że jestem w tym temacie zielona i liczyłam na opinię kogoś bardziej rozgarniętego) i teraz stanęło na tym, że aby ten mikrofon mógł śmigać poprawnie, potrzebuję zasilacza fantomowego. Czy tak będzie w przypadku każdego mikrofonu, czy też są inne mikrofony studyjne będące zgodne z tym lexiconem, które nie będą potrzebowały tego zasilacza? Jeśli tak to jakie? Byłabym bardzo wdzięczna za odpowiedź.
    Pozdrawiam! :)
    alojzy7719
    Level 36  
    MariaEm wrote:
    Czy tak będzie w przypadku każdego mikrofonu?

Tylko w przypadku mikrofonów pojemnościowych. Najtańszą opcją jest zasilacz phantom.

Dodano po 3 [minuty]:

MariaEm wrote:
    czy też są inne mikrofony studyjne będące zgodne z tym lexiconem, które nie będą potrzebowały tego zasilacza?

Nie ma czegoś takiego, jak zgodność mikrofonu z interface-m audio (nazwanym przez Ciebie mikserem), mikrofony pojemnościowe wymagają zasilania phantom (chyba, że mają możliwość zasilania bateryjnego - np Rode NT3), oprócz lampowych posiadających własny zasilacz.
    adambyw
    Moderator of Acoustics
    Niestety bez inwestycji się nie obejdzie. Posłuchaj sobie w dziale FAQ i porównaj brzmienie mikrofonu dynamicznego i pojemnościowego. Oceń czy wolisz zainwestować w mikrofon dynamiczny czy zasilacz.
    b00l3r
    Level 23  
    MariaEm

Na rynku mamy szerokodostępne 3 typy mikrofonów:
    - pojemnościowe wymagające zasilania phantom
    - wstęgowe nie wymagające phantom