Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Sklep HeluKabel
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Łączenie kabli telefonicznych, Orange.

rooneyasd 29 Lis 2014 22:34 16506 106
  • #91 29 Lis 2014 22:34
    dipol
    Poziom 33  

    Wawrzyniec -masz optymalne i stabilne dla 2Mb...o większej prędkości zapomnij...
    Pomiary wykonuje się nie modemem ...poczytaj w moich postach.
    rooneyasd ...zestawia ci sie na niecałe 10Mb...dół-wysyłanie masz przyciete
    Masz źle połączone przewody...b/pomarańczowy ma być z b/niebieskim lub b/czerwonym.Jak masz dwa białe to przewód jest roz/parowany i wtedy mamy duże tłumienie i spadek prędkości.
    Jak byś miał miernik Shark (analizator pętli abonenckiej) po 5 minutach wszystko wiadomo co na linii się dzieje. Modem nie jest miernikiem i niewiele z tego wynika.
    Trzeba zobaczyć pod/kanały przenoszące informację (internet).
    Poczytaj w moich postach.

  • Sklep HeluKabel
  • #92 29 Lis 2014 22:45
    bestboy21
    Poziom 39  

    dipol napisał:
    Wawrzyniec -masz optymalne i stabilne dla 2Mb...o większej prędkości zapomnij...
    Pomiary wykonuje się nie modemem ...poczytaj w moich postach.


    ????

  • #93 29 Lis 2014 22:57
    dipol
    Poziom 33  

    bestboy21 ....pomiary kolego o których piszę więcej doczytasz jak to sie robi w moich postach. Są to tak proste pomiary i banalne. Najważniejsze zachowanie sygnału wcz i jego zachowanie na parze symetrycznej....tłumienie,impedancja-Z, SWR.

  • Sklep HeluKabel
  • #94 29 Lis 2014 23:15
    bestboy21
    Poziom 39  

    dipol napisał:
    bestboy21 ....pomiary kolego o których piszę więcej doczytasz jak to sie robi w moich postach. Są to tak proste pomiary i banalne. Najważniejsze zachowanie sygnału wcz i jego zachowanie na parze symetrycznej....tłumienie,impedancja-Z, SWR.


    Ja nie przeczę ale chyba się koledze pomyliły tematy, na tłumieniu 11 to i ponad 10Mb można mieć a nie 2Mb.

  • #95 30 Lis 2014 09:04
    rooneyasd
    Poziom 20  

    dipol napisał:
    Wawrzyniec -masz optymalne i stabilne dla 2Mb...o większej prędkości zapomnij...
    Pomiary wykonuje się nie modemem ...poczytaj w moich postach.
    rooneyasd ...zestawia ci sie na niecałe 10Mb...dół-wysyłanie masz przyciete
    Masz źle połączone przewody...b/pomarańczowy ma być z b/niebieskim lub b/czerwonym.Jak masz dwa białe to przewód jest roz/parowany i wtedy mamy duże tłumienie i spadek prędkości.

    Przecież mam tak własnie podłączone tzw: pomarańczowy z czerwonym, biały z białym.
    Czy moja linia jest aż tak słaba?

  • #96 30 Lis 2014 11:08
    dipol
    Poziom 33  

    Jeżeli tak jest to poprawnie,pytanie na których kabelkach jest DSL a z tym bywa czasami pełna dowolność, odpowiedź masz na Sharku po 5 minutach i wszystkie mankamenty twojego przyłącza i instalacji domowej .Na 4 km od centrali nie spodziewaj się na kablach czwórkowych cudów.poprawę będziesz miał na kablach pęczkowych lub PON Ľ światłowód).
    Podstawa to POMIARY sprzętem dedykowanym do tego celu. Modem modemowi nie równy...stosunek S/N jest każdego inny...
    Coraz mniej ludzi którzy mają pojęcie o tym co robią...firmy zewnętrzne,czasu coraz mniej ,ludzie z łapanki.Brak możliwości prawidłowego określenia parametrów twojej linii od centrali skutkuje w/w problemami.Zgłoś do operatora o wykonanie pomiarów zgodnych z WT (jeżeli mają człowieka który to potrafi).Codziennie to wykonuje i przed włączeniem nowego abonenta muszę wykonać pomiary do BOK i określić na ile ma mieś ustawioną prędkość internetu.
    To jest prędkość do półek dsl/VDSL twojej centrali.

  • #97 30 Lis 2014 11:14
    bestboy21
    Poziom 39  

    dipol napisał:
    Jeżeli tak jest to poprawnie,pytanie na których kabelkach jest DSL a z tym bywa czasami pełna dowolność, odpowiedź masz na Sharku po 5 minutach i wszystkie mankamenty twojego przyłącza i instalacji domowej .Na 4 km od centrali nie spodziewaj się na kablach czwórkowych cudów.poprawę będziesz miał na kablach pęczkowych lub PON Ľ światłowód).
    Podstawa to POMIARY sprzętem dedykowanym do tego celu. Modem modemowi nie równy...stosunek S/N jest każdego inny...


    Skąd te 4km, o ile mnie pamięć nie myli 1km=9-11db a tutaj mamy 11db Att.
    Na 4 km to faktycznie czasami idzie ledwo 6Mb a tutaj mamy ponad 9Mb i jest jeszcze zapas SNR.
    Więc co kolega gada o 2Mb i 4km ?
    Rozdwojenie jaźni czy jak ?
    https://obrazki.elektroda.pl/2136584200_1417290272.png

    -Orange nie do wszystkiego wysyła Sharka
    -Tłumaczenie kowalskiemu co to ten Shark nie potrafi jest bez sensu, równie dobrze można tłumaczyć jak zoperować pieprzyka laserem i co to pomoże tej Stefci co ma pimpola na czole ??

  • #98 30 Lis 2014 11:25
    rooneyasd
    Poziom 20  

    dipol
    Niestety nie mam takiego urządzenia :(
    Dodam jeszcze że, białą żyle sprawdzałem na dwóch białych żyłach(kabel czarny od TP) to na jednym działało zdecydowanie gorzej i podłączyłem pod ten drugi biały i było lepiej. Fakt nie sprawdziłem wtedy parametrów linii.
    Może inaczej, głównie chodzi mi o to aby przywrócić UPLOAD. Jeśli jest to wina DLM, to muszę czekać.

    Dodano po 3 [minuty]:

    bestboy21
    Czyli niby według statystyki linii jest w miarę OK?, niski UPLOAD jest spowodowany DLM?. Jeśli TAK to nie pozostaje mi nic innego jak czekać.

  • #99 30 Lis 2014 11:30
    dipol
    Poziom 33  

    POMIARY...możesz uzyskać 6Mb ale będziesz cały czas cykliczne rozrywanie synchronizacji musi być "zapas na niestabilność łącz przy zestawieniu na 6Mb na Sharku prawidłową prędkością i stabilną jest 2Mb dla klienta...nie ma czasu na jazdę i kombinowanie i użeranie się z reklamacjami.
    Polecam POMIARY!!

    Dodano po 4 [minuty]:

    rooneyasd zgłoś reklamację niech wykonają pomiary w twoim gniazdku jak opisałem .To jest podstawa a potem trzeba wyciągnąć poprawne wnioski z pomiarów, usunąć usterki, poprawić instalację, ???.

  • #100 30 Lis 2014 11:34
    bestboy21
    Poziom 39  

    dipol, ale tu stabilnie działa owe 9Mb, brakuje tylko uploadu (przy marginesie 30), nakręciłeś się jak katarynka i chyba nie czytasz co się pisze.

  • #102 30 Lis 2014 14:33
    W.Wojtek
    Specjalista od telefonów

    JAk na tak po..soloną instalacje zwłaszcza na drutach do instalacji elektrycznej to REWELACJA..

  • #103 30 Lis 2014 14:46
    bestboy21
    Poziom 39  

    W.Wojtek napisał:
    JAk na tak po..soloną instalacje zwłaszcza na drutach do instalacji elektrycznej to REWELACJA..


    Kiedyś się tak robiło i nic na to nie poradzisz.
    Za 10 lat jak kupisz mieszkanie bez gniazdka ethernet w łazience też będziesz płakał , no bo jak tu w pralce soft zmienić :lol: :lol: albo sprawdzić webcamem w lodówce co dokupić na kolację (stojąc ze smartfonem w kolejce) .

    I będzie "jaki router kupić do lodówki żeby było wi-fi" tak jak teraz ludzie cudują z multiroomem "żeby kabelka przez pół mieszkania nie ciągać".

  • #104 30 Lis 2014 15:34
    rooneyasd
    Poziom 20  

    Dobra skoro parametry są OK. To teraz mam czekać i sprawdzać kiedy DLM "oda" mi prędkość?. Czy jest możliwość jakaś aby przyśpieszyć ten proces?.

  • #105 30 Lis 2014 15:46
    bestboy21
    Poziom 39  

    rooneyasd napisał:
    Dobra skoro parametry są OK. To teraz mam czekać i sprawdzać kiedy DLM "oda" mi prędkość?. Czy jest możliwość jakaś aby przyśpieszyć ten proces?.


    Oficjalnymi drogami to technicy zgłaszają usunięcie usterki i wtedy ktoś łaskawie resetuje DLM albo i nie, na twoim miejscu odpuścił bym sobie beton na infolinii tylko zgłosił to przez formularz na stronie orange , jak jakaś Zosia przeczyta zgłoszenie i nie zrozumie (bo na 2 dniowym szkoleniu nie było ;p) to zawoła kogoś do pomocy a jak się dzwoni na infolinię to zazwyczaj kończy się na dzwonieniu 20 razy (no bo przecież Zosia nie powie : Pan poczeka, zawołam kolegę) zanim odbierze ktoś kto wie coś więcej jak z tego 2 dniowego szkolenia ;)

    Ich wiedza nt. DLM kończy się na zdaniu "proszę poczekać 10 dni, trwa stabilizacja linii" w końcu dane muszą być streszczone na tym szkoleniu małpek telefonicznych ;)

    Tak wygląda ta praca, klient dzwoni z problemem X , małpka klika na monitorze i dostaje odpowiedź , jeśli nie ma w spisie danego problemu to zaczyna się zabawa ;) w "kto jest większym idiotą, abonent czy małpka".

    Aby dostać banana naciśnij guziczek ;)

  • #106 01 Gru 2014 21:50
    rooneyasd
    Poziom 20  

    Napisałem do Orange i dostałem odpowiedź:
    "Przekazałam zgłoszenie w tej sprawie do naszych techników. Czas realizacji zgłoszenia to maksymalnie 24 godziny"
    Będę czekał, zobaczymy czy coś zdziałają :)

  • #107 04 Gru 2014 17:32
    rooneyasd
    Poziom 20  

    Witam,
    Dzisiaj przywrócili mi pełną prędkość internetu :).
    Tylko nie wiem czy to zasługa DLM czy techników. Kontaktowałem się z Orange i usługa miała być naprawiona w 24h, ale nic się nie naprawiło. Więc napisałem po raz drugi i dostałem dzisiaj odpowiedź że znów została wysłana informacja do Techników że mają sprawdzić konfigurację. Ja po odczytaniu tak dla sprawdzenia sprawdziłem prędkość, jak widać na zdjęciu jest wszystko OK.
    Bardzo dziękuje WSZYSTKIM za pomoc w rozwiązaniu problemu.
    Pozdrawiam rooneyasd.
    Łączenie kabli telefonicznych, Orange.

  Szukaj w 5mln produktów