Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Relpol
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Zmiana alternatora na mocniejszy.

jarewa 05 Paź 2014 10:35 3267 16
  • #1 05 Paź 2014 10:35
    jarewa
    Poziom 31  

    Mam taki dylemat auto doposażyłem w urządzenia, standardowo był Alternator 90A który też nie jest zbyt ciekawy bo daje 13,8V na obciążeniu tylko świateł.

    Dokładki
    Zmiana lamp przednich 110/220W w standardzie było 110/110W
    Zmiana lamp tylnych i przeciwmgłowy 55W (oryginalnie)
    Przeciwmgłowy przedni 110W
    Climatronic
    Wentylatory chłodnicy 360W
    Podgrzewane fotele
    Audio 450W rms

    Ogólnie nigdy mi się nie zdarzyło jeszcze żeby zabrakło prądu na rozruch ale nigdy nie używam urządzeń swobodnie. W standardzie przy takim wyposażeniu przeważnie auta mają 120A. Wiadomo że nigdy się nie używa wszystkich urządzeń naraz ale na jałowych spada mi napięcie na 13,2V i światła przygasają w rytm muzyki przy włączonej klimie i innym urządzeniu potrafi spaść do 12,8V Nie jeżdżę ekstremalnie i przeważnie w obrotach silnika 1,5-3 tyś/obrotów wiec alternator nie daje raczej pełnej 100% wydajności. Odcinki przeważnie max 20km. Myślę o takim alternatorze z mercedesa 150A który daje od 90-150A czy lepiej 120A? czy dać sobie spokój bo nie rozładował mi się jeszcze akumulator?

    Podłączyłem ostatnio akumulator 65Ah do prostownika automatycznego DECA i ładował mi 2h do pełnego naładowania.
    Zmiana alternatora na mocniejszy.

    0 16
  • Relpol
  • #2 05 Paź 2014 11:37
    domex32
    Moderator na urlopie...

    jarewa napisał:
    i światła przygasają w rytm muzyki przy włączonej klimie i innym urządzeniu potrafi spaść do 12,8V


    Musisz jeszcze pomyśleć o kondensatorze, tak ze dwa farady przy sprzęcie założyć, a co do alternatora, wydaje mi się ze dobra 120 powinna załatwić sprawę, bo czym większy tym bardziej będzie obciążał silnik, i po rozruchu, dużym prądem, będzie walił w akumulator.

    0
  • Relpol
  • #3 05 Paź 2014 11:50
    jarewa
    Poziom 31  

    domex32 napisał:
    bo czym większy tym bardziej będzie obciążał silnik

    To nie jest problem bo to stara jednostka i ma dobry dół. Nawet kompresora nie czuje.
    domex32 napisał:
    i po rozruchu, dużym prądem, będzie walił w akumulator

    No i właśnie mam dylemat nie zawsze słucham, choć im większy alternator tym niej rozładowany akumulator i nie powinien ucierpieć.


    Z drugiej strony co da kondensator jak źródło prądu do kitu?

    0
  • #4 05 Paź 2014 11:54
    Alfred_92
    Poziom 32  

    Jako akumulator energii przy nagłym wzroście obciążenia. Poczytaj sobie po co używa się kondensatorów w układach audio.

    0
  • #5 05 Paź 2014 11:55
    domex32
    Moderator na urlopie...

    jarewa napisał:
    No i właśnie mam dylemat nie zawsze słucham, choć im większy alternator tym niej rozładowany akumulator i nie powinien ucierpieć.


    Każde auto bierze prąd na postoju, jak masz wzmacniacz, markowe radio, to już masz 120 mA w standby'u, co za tym idzie po nocy akumulator będzie na pewno lekko rozładowany, dodaj do tego niską temperaturę, rozrusznik a potem strzał z 40 A w akumulator...

    Kondensator przy takich mocach jak pisałeś to standard, nawet jak będziesz miał dobry alternator, światła i tak będą migać, bo alternator nie nadąży, a kondensator choć po części odciąży alternator i nie będzie on tak dostawał w dupę.

    0
  • #6 05 Paź 2014 12:24
    jarewa
    Poziom 31  

    Czyli co zmiana na 120A i dołożenie kondensatora?

    A czy jak założę DRL to nie może zostać 90A?

    0
  • #7 05 Paź 2014 12:37
    tzok
    Moderator Samochody

    Możesz zdradzić co to za samochód? W nowszych samochodach nie da się od tak wymienić alternatora na jakiś zupełnie inny, pochodzący z innej marki.

    jarewa napisał:
    Podłączyłem ostatnio akumulator 65Ah do prostownika automatycznego DECA i ładował mi 2h do pełnego naładowania.
    Czyli albo nie był rozładowany albo jest już mocno zasiarczony.

    Nie licząc audio mieścisz się ze sporym zapasem w 1kW, czyli mniej ok 75A. Audio raczej nie bierze non stop 450W (byłbyś już głuchy), tylko w impulsie (stąd miganie świateł). Więc jeśli miałbyś sprawny alternator, regulator napięcia i wszystkie połączenia oraz sam akumulator, to alternator 90A spokojnie powinien dawać radę, chyba że non stop jeździsz na długich z halogenami i włączonym podgrzewaniem foteli.

    0
  • #9 05 Paź 2014 18:07
    jarewa
    Poziom 31  

    tzok napisał:
    Możesz zdradzić co to za samochód? W nowszych samochodach nie da się od tak wymienić alternatora na jakiś zupełnie inny, pochodzący z innej marki


    Stare auto z 91r Audi B4 co prawda nie ma możliwości zmiany o tak bez problemów bo mam maksymalnej mocy jaki był dostępny pod te mocowanie ale wyczaiłem że w mercedesie jest podobne mocowanie tylko jedno ucho muszę przerobić ale to nie problem i są dostępne do 150A

    tzok napisał:
    Czyli albo nie był rozładowany albo jest już mocno zasiarczony

    jarewa napisał:
    Ogólnie nigdy mi się nie zdarzyło jeszcze żeby zabrakło prądu na rozruch ale nigdy nie używam urządzeń swobodnie.


    No właśnie mam odczucie że nie był rozładowany bo miałem awarię przekaźnika i światło świeciło 3h i nadal z niego odpalałem wiec wykluczam jego zasiarczenie po drugie ten prostownik bada zasiarczenie.


    tzok napisał:
    Nie licząc audio mieścisz się ze sporym zapasem w 1kW, czyli mniej ok 75A


    Tak ale pisałem że nie jeżdżę z dużymi obrotami wiec w praktyce wykorzystuje jego 50% tylko mocy.


    Strumien swiadomosci swia napisał:
    Więć masz zepsutą instalacje lub sam alternator.
    I większy nic nie pomoże.


    Dla tego myślę wymieniać na większy czy zostawić jak by nie było jeszcze problemów nie miałem. A te spadki są też niepokojące bo niszczą aku.

    0
  • #10 05 Paź 2014 18:27
    tzok
    Moderator Samochody

    Zostaw jaki jest, tylko doprowadź go i instalację do porządku. Na wolnych obrotach i światłach mijania powinieneś mieć min. 13,8V i jest to absolutne minimum.

    0
  • #11 05 Paź 2014 18:38
    jarewa
    Poziom 31  

    No ale tyle mam. Próbowałem coś z tym zrobić lecz wszystko co robiłem nie było efektów. A między akumulatorem a alternatorem spadek max 0.1V wiec wykluczam zaśniedziałe styki.
    A co myślisz o kondensatorze?

    0
  • #12 05 Paź 2014 18:42
    Megawe
    Poziom 29  

    Sprawdź jaką temperaturę osiąga alternator, tylna pokrywa i stojan.

    0
  • #14 05 Paź 2014 19:21
    jarewa
    Poziom 31  

    Czyli do wymiany bo nic z nim już nie wykombinuje z dwóch nawet składałem jeden i ciągle to samo.

    0
  • #15 05 Paź 2014 19:30
    Pawel wawa
    Moderator Samochody

    A obudowa tylna wyczyszczona przed złożeniem? Od środka? Pewnie niezbyt dokładnie.

    -1
  • #16 05 Paź 2014 19:50
    jarewa
    Poziom 31  

    Wypucowane nie ma czego się czepić jak składałem. Jedynie takie info ze te regulatory w tych alternatorach miały 14v a nie 14,4v. Wkładałem hella 14,4 ale nie wiele dało.

    0
  Szukaj w 5mln produktów