Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Neostrada - zrywanie połączenia

radeck0 05 Paź 2014 13:27 732 2
  • #1 05 Paź 2014 13:27
    radeck0
    Poziom 9  

    Witam,

    Tydzień temu (w ubiegły poniedziałek) panowie monterzy z Orange podpięli mi nową linię do domu (mieszkam na wsi, domek jednorodzinny) i podłączyli neostradę 10Mb/s.

    Od rana wszystko działało aż do wieczora, od godziny 19 zaczęło się zrywanie połączenia co około 20min. Na chwilkę - krótki reset, ale dość wkurzający..

    Dowiedziałem się, że przez 10 dni od założenia ma być włączony stabilizator i do tego czasu mogą dziać się różne rzeczy. To prawda? Powinienem to zgłaszać?

    Mam Sagemcom F@ST 2704.

    Zrzuty ze statystyk:
    Neostrada - zrywanie połączenia

    i z logów:

    Neostrada - zrywanie połączenia Neostrada - zrywanie połączenia

    P.S. Powinienem martwić się tymi "Kernel: intrusion"?

    0 2
  • #2 05 Paź 2014 14:39
    Rob888
    Poziom 17  

    radeck0 napisał:
    Witam,

    Tydzień temu (w ubiegły poniedziałek) panowie monterzy z Orange podpięli mi nową linię do domu (mieszkam na wsi, domek jednorodzinny) i podłączyli neostradę 10Mb/s.

    Monterów z Orange nie ma. Są tylko "serwisanci" z zewnetrznych firm tzw outsorcingowych pracujacy za minimalną krajowa pensję, więc nie spodziewaj się po nich poprawienia łącza bez prezentu.
    radeck0 napisał:

    Od rana wszystko działało aż do wieczora, od godziny 19 zaczęło się zrywanie połączenia co około 20min. Na chwilkę - krótki reset, ale dość wkurzający..

    czyli po 19:00 włączyli komputery sąsiedzi :)
    I zaczęły się przeniki zdalne zbliżne, przesłuchy itd. Jak jest takamożliwość to "serwisant" może cię przełączyć na "lepszą" parę kablową, wtedy sie powinno poprawić.
    radeck0 napisał:

    Dowiedziałem się, że przez 10 dni od założenia ma być włączony stabilizator i do tego czasu mogą dziać się różne rzeczy. To prawda? Powinienem to zgłaszać?

    Jeśli masz linię ok to działa od początku idealnie bez żadnych zerwań.
    Jeśli masz linię byle jaką , a taką masz, to żaden stabilizator nie pomoże.
    Masz tłumienie bardzo duże czyli 39 dB a przy usłudze jaką zamówiłeś Neostrada
    do 10 Mbit/s powinno być maksimum 31 dB co jest zachowane przy odległości 2,7 km od centrali. Patrz załącznik - tablice referencyjne dla ADSL, ADSL2+, VDSL - wytyczne w zakresie zasięgów dla świadczenia usług 24.03.2014
    Poza tym masz odstęp sygnał szum na granicy rozłączenia transmisji czyli zrywania czyli masz 6,4 dB.
    Rada nr 1.
    Zmiana instalacji wewnątrz budynku jednorodzinnego. jesli nie jest nowa, lub jest więcej gniazdek telefonicznych w budynku to koniecznie wymień kabel od puszki kablowej na zewnątrz budynku do modemu puść skrętkę komputerową (kabel skręcony najlepsze parametry transmisyjne) jedną parą a drugą parą w tej skrętce cofnij instalację poprzez mikro filtr (spliter) do pozostałych gniazdek w budynku.
    Pozwoli to zmniejszyć tłumienie nawet o kilka do kilkunastu decybeli.
    No chyba,że masz całkiem nowa instalację poprowadzoną tylko do tego jednego gniazdka z modemem wtedy pozostaje rada nr 2.
    Rada nr 2.
    Zgłaszać i zgłaszać non stop na infolinie.
    Serwisantów, gdy się pojawią w mieszkaniu skutecznie (np prezentem) poprosić o zmniejszenie tłumienia i zwiększenie stosunku S/N.
    Jeśli to nie pomoże rozwiązać umowę.

    0
  • #3 05 Paź 2014 15:03
    radeck0
    Poziom 9  

    Instalacja u mnie w domu jest nowa. Nie miałem podciągniętego w ogóle kabla do domu, w poniedziałek robili wszystko od 0.

    Poprzednio miałem radiówkę, totalne dno, dlatego postanowiłem zmienić na coś "po kablu" - głównie dlatego, że zacząłem studia zdalne na UW. Pani z infolinii oczywiście zapewniała o stabilności łącza... Sąsiedzi wokół PODOBNO nie mają żadnych problemów, ale mogą tego po prostu nie zauważać.

    Czyli w jednym zdaniu z jednej dziury wpadłem w drugą? I pozostaje mi męczyć dostawcę.. Super.

    0