Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Prosz, dodaj wyj徠ek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzi瘯i temu, 瞠 ogl康asz reklamy, wspierasz portal i u篡tkownik闚.

VW GOLF III 1.6-96r.-Zbyt niskie obroty biegu ja這wego

Karmel 560 14 Mar 2009 06:39 46824 55
  • #32 20 Mar 2009 13:00
    unknownARTSIT
    Poziom 1  

    witam. problem jaki tutaj poruszyli軼ie dotyczy tak瞠 mojego golfa IV z silnikiem 1.4 16v z 1998 roku. oto objawy: ga郾ie po wrzuceniu na luz przy du瞠j pr璠ko軼i, a przy hamowaniu niemal瞠 zawsze - zaobserwowa貫m, 瞠 dzieje si to wy陰cznie przy uzyskaniu temperatury 90 - zanim nie osi庵nie tej temperatury problem nie wyst瘼uje. moje obawy dotycz te rozruchu silnika poprzez wrzucenie biegu, gdy nie zauwa輳 瞠 zgas wcze郾iej, bo samoch鏚 jest bardzo wyciszony i nie s造cha - czy stanowi to jakie zagro瞠nia dla jednostki? dzi瘯uj z g鏎y za wskaz闚ki. pozdrawiam.

  • #33 29 Kwi 2009 14:52
    Fori81
    Poziom 1  

    Witam tak瞠 mam podobny problem. Na pocz徠ku raz na jaki czas obroty na biegu ja這wym schodzi造 mi do 200, nast瘼nie na zimnym silniku by brak mocy(przygazowanie aby m鏂 wyjecha z gara簑). Ostatnio obroty zacz窸y mi p造wa od 200 do 1000, przy falowaniu obrot闚 peda gazu dr篡. Przepustnica jest razem z silnikiem krokowym:( by豉 czyszczona i przyuczona. Odwiedzi貫m ju trzech elektryk闚, pierwszy nic nie by wstanie powiedzie(zero b喚d闚 na kompie), drugi i trzeci na nowo przyuczali przepustnice. Po ka盥ym przyuczeniu by spokuj na jakie dwa dni i na nowo p造wa造 obroty. Ostatnio podczas puszczenia auta w trakcie jazdy na bieg ja這wy zgas silnik...Ostatni elektryk m闚i 瞠 na 100% Przepustnica do wymiany... Co o tym s康zicie???

  • #34 01 Maj 2009 21:32
    vwPtasznik
    Poziom 1  

    witam wszystkich ja mam problem z golfem3 1.4 92r. znajomy spawal mi tlumik pod autem a gdy skonczyl zapalilem auto i nie chce mi chodzic na wolnych obrotach gasnie a gdy jade autem to szarpie musze pedalem gazu pompowac az nagdzeje sie auto i chodzi normalnie ale juz na wysokich obrotach nie wiem co sie dzieje moze ktos mi pomoze? :cry:

    Dodano po 10 [minuty]:

    witam wszystkich ja mam problem z golfem3 1.4 92r. znajomy spawal mi tlumik pod autem a gdy skonczyl zapalilem auto i nie chce mi chodzic na wolnych obrotach gasnie a gdy jade autem to szarpie musze pedalem gazu pompowac az nagdzeje sie auto i chodzi normalnie ale juz na wysokich obrotach nie wiem co sie dzieje moze ktos mi pomoze? Crying or Very sad

  • #35 04 Lis 2009 15:56
    rg_g
    Poziom 10  

    Witam,
    mam podobne problemy w Golfie III 1.6 AEE. Czy ktos mo瞠 podzieli si informacj, w jaki spos鏏 usun掖 problemy z obrotami na zimnym silniku i problemami z adaptacj przepustnicy?
    pozdrawiam.
    R.G.

  • #36 10 Lis 2009 00:25
    Andriu123
    Poziom 1  

    Witam.
    Mam identyczny problem z tym silnikiem AEE 1.6 w golfie 3 z 1997 roku + LPG
    Na ja這wym biegu gasnie a przy dodawaniu gazu szarpie.
    Zmienia貫m 鈍iece , przewody, palec rozdzielacza
    Jezdzi貫m na usuwanie z komputera b喚d闚 i regulacje gazu(sekfencja)
    Raz mi zmiejszali cisnienie gazu a raz zwiekszali takze zmeiniali dawke paliwa.
    Samochod ci篹ko wkr璚a sie w obroty do 2200 obr/min a pozniej nabiera si造.
    Nie wiem co mam w tym przypadku dalej robic juz zalamuje rece , je郵i ktos cos wie na ten temat prosze o kontakt:

    Moj nr GG 3870708

  • #37 15 Lis 2009 15:19
    ajni
    Poziom 20  

    Og鏊nie to radzi豚ym sprawdzi ci郾ienie jakie daje pompa paliwa. Cz瘰to przy zanieczyszczonym paliwie zatyka si sitko przez kt鏎e pompa zasysa paliwo w baku lub
    zu篡wa si sama pompa.

  • #38 23 Gru 2009 11:14
    ramzesgik
    Poziom 1  

    Ja r闚nie mam podobny problem. Na zimnym silniku nie ga郾ie na wolnych obrotach. Po rozgrzaniu i prze陰czeniu na LPG obroty sie wahaj 650 do 300 obr/min i czesto ga郾ie. Na benzynie wszystko w porzadku czasem tylko obroty si lekko wahaj. Prosze o rade co to moze byc

  • #39 27 Sty 2010 11:01
    SAWEK101
    Poziom 30  

    Witam i ja podepn si pod temat 瞠by nie zak豉da nast瘼nego ,jako nikt si tu nie kwapi do odpowiedzi mo瞠 przez to 瞠 to niew徠pliwie trudny temat .
    Ale mam pytanie czy mo磧iwe jest 瞠 komputer podaje za s豉by sygna lub nie wystarczaj帷o strome zbocze sygna逝 na sterowanie modu貫m cewki,co jest powodem s豉bej iskry i przez to k這poty z pewnym zap這nem.
    W moim aucie sprawdzone lub zamienione zosta這 wszystko co si da這 by貫m w trzech porz康nych warsztatach i nic ,powiedzieli ten typ tak ma ,adaptacja przepustnicy to chyba jaki mit bo widz 瞠 jako nikomu nic to nie daje tak samo jak i mi,zosta豉 tylko wymiana komputera ale nie mam zamiaru zamienia go na taki sam ,i mam pytanie czy podejdzie tu jaki inny komp samoch鏚 octavia 1,6 aee 98r,mo瞠 wypowie si kto do鈍iadczony?

  • #40 31 Sty 2010 18:52
    Zbyszek6000
    Poziom 10  

    Witam, panie SAWEK101 tak jak panu sprawdzali osprzet silnika tak robi warsztaty kt鏎e si nie znaj, trzeba wzi捷 w r瘯 miernik i pomierzy sygnaly wychodz帷e z czujnik闚, por闚nuj帷 z danymi technicznymi, a kompa od tak sobie nie mo積a podk豉da, musi by z autka co posiada taki sam osprz皻 i taki sam silnik.

  • #41 31 Sty 2010 20:05
    SAWEK101
    Poziom 30  

    Wi璚 pytam kto si zna by貫m mi璠zy innymi w serwisie skody i seata bo takie s w mie軼ie.
    Wiem ale nie chce takiego samego kompa jak m鎩 chyba 瞠 z innym softem bo jest niedorobiony,szuka貫m innego kompa ale w wielopunkcie i z t przepustnic to nie bardzo mo積a co znale潭 ,najlepszym rozwi您aniem by這by wgranie nowego softa ale nie znam nikogo by takie cuda robi w takich starych samochodach, po prostu nie op豉calne ,gdybym mia zwyk陰 instalacj gazow to sam bym przerobi go na jednopunkt,a tak mi troch jej szkoda,z drugiej strony najprostsze by by這 zrobienie w豉snego sterownika kt鏎y by sterowa silnikiem przepustnicy bo jak trzymam lekko nog na gazie to wszystko jest ok ,tylko raczej to nie spodoba si oryginalnemu choremu sterownikowi.
    Dodam 瞠 jak samoch鏚 kupi貫m to ju tak pracowa i przebieg ma ma造 170000 i wygl康a 瞠 oryginalny i s康z 瞠 tam ju z nim walczyli bo mia now przepustnic vdo i aparat zap這nowy i s康z 瞠 polegli i dlatego sprzedali samoch鏚.
    Ale zapewniam 瞠 ja si nie poddam.
    Co do kompa to najwa積iejszy jest osprz皻 silnika,a do mojego nada by sie od 1,4 lub 1,8 ,mo瞠 nie by by to orygina ale b璠zie chodzi lepiej ni m鎩, wiem bo kiedy robi貫m ju takie podmianki ,no i musi by z ca造m immo.

  • #42 01 Lut 2010 00:44
    burza11
    Poziom 13  

    gizmol napisa:
    Mam takie same objawy, z stalych obrotow okolo 850 ostatnio spadly one do okolo 600 ktore czesto podczas schodzenia z wyzszych obrotow w pierwszej fazie spadaja nieomal do wyganiecia silnika (zapala sie kontrolka ladowania lekko) nastepnie silnik stabilizuje sie na 600 obrotow ale np dobicie kierownica do skrajnego polozenia spowoduje zgasniecie silnika ( obciazenie przez pompe wspomagania). Szukalem czy nie lapie "lewego" powietrza i sciagnalem jeden z wezykow po prawej stronie pod filtrem powietrza i po jego zdjeciu (wezyka) nagle silnik stabilizuje sie na 850obr. wiec juz calkiem zglupialem. Czy ktos ma jakies przeczucie gdzie szukac ? Krokowiec ?

    Dodano po 1 [minuty]:

    PS
    dotyczy to kazego wezyka, kluczowe jest dodatkowe powietrze dostarczone poprzez krucce podcisnieniowe


    To proste, obroty regulowane s ilo軼i udost瘼nianego powietrza silnikowi, silnik na wolnych obrotach jest mozna powiedzie duszony brakiem powietrza, z t康 je郵i 軼i庵asz w篹yki podci郾ie udost瘼niasz wi璚ej owego powietrza i motor dostaje wi瘯szych obrot闚.
    U Ciebie problem tkwi w brudnej przepsutnicy, tak s康ze, nale篡 j zdemontowa i bardzo dok豉dnie umy, dlaczego? Poniewa kiedy zwolnimy peda gazu, nastawnik przepustnicy (NP w skrucie) reguluje obroty uchylaj帷 odrobine przepustnice, uchylenie jest nieznaczne i je瞠li pojawi si tam nagar to zmniejsza luke a zarazem zmniejsza przeplyw powietrza a za czym idzie silnik dostaje mniej powietrza i pracuje na coraz ni窺zych obrotach,
    Do przepustnicy dochodzi tak瞠 przew鏚 po kr鏒ce m闚i帷 id帷y z baku, ci庵nie on opary z niego, przechodzi przez co wygl康ajacego jak filtr, znajduj帷y sie w golfie chyba pod obudow filtra powietrza, to te jest istotne czy jest ten uk豉d dro積y,

    Po czyszczeniu przepustnicy obroty bed nieco wy窺ze,coko這 1300rpm, (zale篡 jak bardzo byla brudna przepustnica) po przejechaniu oko這 20km winno sie ustabilizowa, mo瞠sz tak瞠 zrobi adaptacj VAGiem i obroty bed odrazu takie jak powinny by

    Ten w篹yk kt鏎y 軼i庵asz i sie obroty stabilizuj to je瞠li on dochodzi do przepustnicy to wla郾ie jest ten co ci庵nie opary, a je郵i to ten co dochodzi od spodu do obudowy filtra powietrza to ja bym sprawdzi filltr powietrza mo瞠 by brudny i dodatkowo d豉wi silnik.

    Dodano po 19 [minuty]:

    SAWEK101 napisa:
    Wi璚 pytam kto si zna by貫m mi璠zy innymi w serwisie skody i seata bo takie s w mie軼ie.
    Wiem ale nie chce takiego samego kompa jak m鎩 chyba 瞠 z innym softem bo jest niedorobiony,szuka貫m innego kompa ale w wielopunkcie i z t przepustnic to nie bardzo mo積a co znale潭 ,najlepszym rozwi您aniem by這by wgranie nowego softa ale nie znam nikogo by takie cuda robi w takich starych samochodach, po prostu nie op豉calne ,gdybym mia zwyk陰 instalacj gazow to sam bym przerobi go na jednopunkt,a tak mi troch jej szkoda,z drugiej strony najprostsze by by這 zrobienie w豉snego sterownika kt鏎y by sterowa silnikiem przepustnicy bo jak trzymam lekko nog na gazie to wszystko jest ok ,tylko raczej to nie spodoba si oryginalnemu choremu sterownikowi.
    Dodam 瞠 jak samoch鏚 kupi貫m to ju tak pracowa i przebieg ma ma造 170000 i wygl康a 瞠 oryginalny i s康z 瞠 tam ju z nim walczyli bo mia now przepustnic vdo i aparat zap這nowy i s康z 瞠 polegli i dlatego sprzedali samoch鏚.
    Ale zapewniam 瞠 ja si nie poddam.
    Co do kompa to najwa積iejszy jest osprz皻 silnika,a do mojego nada by sie od 1,4 lub 1,8 ,mo瞠 nie by by to orygina ale b璠zie chodzi lepiej ni m鎩, wiem bo kiedy robi貫m ju takie podmianki ,no i musi by z ca造m immo.


    troche to chore co ty piszesz z tymi podmiankami ECU, to nie jest takie proste ale np je郵i zalo篡sz od 1.4 to masz np, krotszy czas otwarcia wtrysku i mog by wieksze jaja ni masz do tej pory,
    Jak ty chcesz go przerobi na monowtrysk???
    Jak my郵isz? po co konstruktorzy zrobili nastawniki przepusticy, silniczki krokowe itp?
    Bo je郵i by byla tylko jedna pozycja przepustnicy na wolnych to by by這 tak:
    na wolnych chodzi git:)
    W陰czam 鈍iatla, spada o 100rpm
    w陰czam nawiewy i grzanie szyb, spada o 200rpm,
    w陰czam klime, spada o 100rpm
    rusze kierk i motor zga郾ie:(
    Po to jest w豉郾ie ca造 uk豉d sterowania k徠em przepustnicy, po to aby korygowa obroty.
    Zamiast sie bawi w robienie osobnych uk豉dow czy monowtrysk闚 czy podmianek ECU(wi捫e sie te z nim IMMO) lepiej se zr鏏 dzi鏎e w przepustnicy wiert貫m 3 lub 4 i napewno sie poprawi :)
    przeczytaj m鎩 poprzedni post, mo瞠 Ci co podpowie.

  • #43 01 Lut 2010 09:12
    SAWEK101
    Poziom 30  

    Kolego my郵isz 瞠 jeszcze tego nie robi貫m tylko tak pisze na g逝pa,co do zniszczenia przepustnicy otworem wtedy to ju na pewno j dobije i nigdzie nie b璠 je寮zi ,a mam j prawie now vdo,pr鏏owa貫m ju wszystkiego co by這 opisane na elektrodzie.

  • #44 01 Lut 2010 10:46
    burza11
    Poziom 13  

    A objawy masz jak w temacie? Je郵i tak czyli za niskie obroty to uwierz mi 瞠 dziura w przepustnicy by pomog豉 cho to rozwi您anie jest wed逝g mnie ostateczne,
    Robi帷 dzi鏎e to tak jak by lekko uchyli przepustnice peda貫m gazu a lepsza jest dzi鏎a poniewa nastawnik mo瞠 nadal reg鏊owa przepustnic,
    Ale nie namawiam bo to jest troche bee :)

  • #45 01 Lut 2010 11:26
    SAWEK101
    Poziom 30  

    Pr鏏owa貫m dawa w kolektor troch wi璚ej powietrza lub mniej i efekt by jeszcze gorszy,obroty mam ok 900 ,ale s nie r闚nomierne i czasami ga郾ie na gor帷ym ,jak obserwowa貫m wskazania sondy i ruchy przepustnicy to niby komp stara si robi korekty w dobrym kierunku ale wychodzi mu to strasznie nieudolnie,uwag moj przyci庵a tu s豉ba iskra wg mnie i ona te mo瞠 robi takie fiksy bo sterowanie sam mieszank jest prawid這we,iskra jest czerwonkawa a zatem kiepska ,ale nie wiem co jeszcze mog tu zrobi za這篡 mocniejsz cewk tylko jak od poldka :D w starych poltkach iskra by豉 niebieska ,por闚nywa貫m iskr z lanosem i szwagier te mia podobn tylko 瞠 w lanosie wszystko ok,mo瞠 ma to te zwi您ek ze stopniem spr篹ania bo w skodzie jest a po 14bar i mo瞠 w tym te jest r騜nica.Kiedy mia貫m 豉d i objawy by造 podobne nier闚na praca i d豉wienie podczas raptownego wci郾i璚ia gazu i tam pomog這 zmniejszenie przerwy na 鈍iecach i jak r瘯 odj掖,ale teraz to troch inna bajka,pozamienia貫m ca造 uk豉d zap這nowy i 瘸dnych rezultat闚 iskra taka jak by豉 ,a co zabawniejsze jak kupi貫m 鈍iece orygina造 do gazu po 3 dychy jedno elektrodowe to w og鏊e nie chcia chodzi tylko prycha i strzela a teraz chodzi na 鈍iecach po 6z i jest o niebo lepiej :D

  • #46 01 Lut 2010 12:29
    Zbyszek6000
    Poziom 10  

    Panie SAWEK101, po pierwsze to ten przebieg co rzekomo posiada pa雟kie auto to jest strasznie maly w co nie wierze, bo na tym przebiegu auto powinno cykac jak zegareczek, a nie klopoty z nim i nie wiadomo kto pazurki wsadza, grzeba i poprzestawia. Ja sadze ze autko ma przejechane cos ze 400 000 ewentualnie 300 000 nie mniej. A po drugie co wy tu wypisujecie jakie robienie dziur, grom wie nie co, auto kiedy jak wyjecha這 z fabryki napewno chodzilo elegancko. Ja bym zabiera si od sprawdzenia ci郾ienia spr篹ania i ci郾ienia paliwa podawanego przez pomp.

    Dodano po 2 [minuty]:

    Bez tego sprawdzenia to mozecie zapomniec o szukaniu przyczyn z貫j pracy, troch my郵enia!!!!!!!

  • #48 01 Lut 2010 13:58
    Zbyszek6000
    Poziom 10  

    No to spr篹anie jest dobre, a ci郾ienie paliwa????? Mo瞠 przew鏚 powrotny jest zatkany i dlatego ga郾ie?????

  • #49 09 Lut 2010 19:59
    kalin_2005
    Poziom 9  

    jak kolego sprawdzi貫 ci郾ienie je郵i tak to podziel si z nami informacja mo瞠 co jeszcze si uda wymy郵i

  • #50 09 Lut 2010 20:07
    SAWEK101
    Poziom 30  

    Ci郾ienie paliwa oczywi軼ie w normie,po prostu nie mam si ju czego czepi a ta zaka豉 jak chodzi豉 tak chodzi,tak jak m闚i貫m moje podejrzenia padaj na s豉b iskr bo tylko tego mog si jeszcze czepi,ale nie wiem co mog jeszcze zrobi bo ca造 uk豉d zap這nowy by wymieniany i nadal jest tak jak by這,mo瞠 jakby za這篡 mocniejsz cewk albo przewody zap這nowe bez rezystor闚 to co by da這.

  • #51 11 Lut 2010 12:46
    jof
    Poziom 1  

    Witam mia貫m taki problem i wymienia貫m co sie da這 i okaza這 sie ze silniczek krokowy.Po zamontowaniu od陰czy貫m aku na 5min i problem znik

  • #52 20 Mar 2010 21:34
    SAWEK101
    Poziom 30  

    Mo瞠 kto si orientuj czy z osprz皻em do 1.6 aee wsp馧pracuje jaki inny sterownik opr鏂z marelli ,bo te silniki by造 montowane przecie i w vw i w seacie,
    zastanawiam si nad wymian sterownika, bo tylko to mi zosta這, tak my郵 瞠 mo瞠 ca造 koszt zamkn掖 by si w 200z komp + 100z immo to da這 by si znie嗆.

  • #53 20 Mar 2010 22:15
    melas
    Poziom 27  

    trzeba kupic orgina VAG i wtedy problem zniknie pozdr.

  • #54 21 Mar 2010 11:20
    SAWEK101
    Poziom 30  

    Niestety nie mam tyle kasy na program bo nie zajmuje si tym na co dzie.
    A w mojej okolicy ka盥y m闚i wymie przewody i przepustnic tylko 瞠 ja ju to przerabia貫m i nawet porz康ne warsztaty maj to gdzie, bo zabawy przy tym mo瞠 by du穎, tylko 瞠 samoch鏚 stary i niema za co skasowa 2 czy 5ty, taka prawda. Sam temat adaptacji to ja ju przerabia貫m kilka razy ,po adaptacji silnik zachowuje si troch dziwnie ale i tak silnik pracuje nie r闚no.

    Dodano po 3 [minuty]:

    A czy jak kto wie o co chodzi to da si g喚biej pogrzeba w sterowniku za pomoc vag i zmieni np parametry sterowania silniczkiem przepustnicy albo dawk paliwa podczas max obci捫enia silnika?

    Dodano po 49 [minuty]:

    Znalaz貫m polski vag za 400z na coma cena przyst瘼na , ale nie s康z 瞠bym tym co wi璚ej zrobi ni kasowanie usterek z pami璚i ecu kt鏎ych nie mam :D
    Wydaje mi si 瞠 potrzebny jest co najmniej vag-com albo tech.
    Obecnie mam vw-tool i te widz 瞠 w wersji ang da si co nim zrobi a ta polska nak豉dka to jakie nie porozumienie.

    Dodano po 1 [godziny]:

    Aha z dotychczasowej walki z aee najwi璚ej da這 przeniesienie sondy w kolektor wywierci貫m dziur i wspawa貫m i od tamtej pory silnik ju nie ga郾ie ale nadal nie chodzi r闚no,zrobi貫m to sam , a reszta kasy kt鏎a posz豉 na przewody, 鈍iece,aparat,cewk,przepustnic,diagnostyk zosta豉 wyrzucona w b這to bo jak chodzi tak chodzi.

  • #55 21 Mar 2010 13:20
    robin16mp
    Poziom 9  

    Witam

    Mo瞠 ten temat z forum golfa pomo瞠:
    Link

  • #56 21 Mar 2010 17:55
    SAWEK101
    Poziom 30  

    Tylko 瞠 u mnie zimny chodzi bez zarzutu ,problemy zaczynaj si jak jest gor帷y i obroty spadn poni瞠j tysi帷a, przepustnica zaczyna ko豉ta i silnik dostaje drgawek, jak sprawdza貫m mieszank na kompie ca造 czas rysuje prawid這wy wykres, a jak szybko depn na gaz to silnik dostaje czkawki, sygna na sondzie w tym momencie jest ok 1v wi璚 powinien i嗆 jak rakieta a on si zacina jak osio.Jak normalnie dodaje gazu to jest wszystko ok.