Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Europejski lider sprzedaży techniki i elektroniki.
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Jak podnieść obroty - maksymalne silnika dwusuwowego .

pawel980 05 Paź 2014 15:09 2478 10
  • #1 05 Paź 2014 15:09
    pawel980
    Poziom 16  

    Witam, jak znacznie podnieść maksymalne obroty silnika dwusuwowego, co trzeba przerobić oraz jak, znalazłem jedynie takie informacje jak kąty otwarcia okienek, trzymanie się tej reguły da rezultat?
    Rozrząd dla osiągów sportowych 2T dostrojony do obrotów:
    rpm-wydech/płuki/ssący
    6000-171-174/105-108/135-140
    7000-175-178/109-112/141-146
    8000-179-182/113-116/147-152
    9000-183-186/117-120/155-167
    Pozdrawiam ;)

  • #2 05 Paź 2014 15:18
    Pawel wawa
    Admin grupy Samochody

    Kolego, zadałeś zbyt ogólne pytanie. Bo od rodzaju paliwa, przez kształt tłoka, po masę koła zamachowego, punkt zapłonu - zależne są maksymalne obroty. Kształt i rodzaj wydechu też jest bardzo istotny. Dochodzi problem trwałości silnika.

  • #3 05 Paź 2014 15:24
    pawel980
    Poziom 16  

    Pawel wawa napisał:
    Kolego, zadałeś zbyt ogólne pytanie. Bo od rodzaju paliwa, przez kształt tłoka, po masę koła zamachowego, punkt zapłonu - zależne są maksymalne obroty. Kształt i rodzaj wydechu też jest bardzo istotny

    Czyli sama zmiana czasu otwarcia okien nie spowoduje zmiany maksymalnych obrotów i mam rozumieć ze jeśli okienkami nastroje cylinder jak podaje to książka np. na 10 tys obrotów - ten silnik może nigdy nie osiągnąć takich obrotów ze względu konstrukcji innych podzespołów?
    Pawel wawa napisał:
    Dochodzi problem trwałości silnika.

    Trwałość w tym wypadku nie odgrywa żadnej roli ;)

  • #4 05 Paź 2014 15:31
    Pawel wawa
    Admin grupy Samochody

    Ależ oczywiście. Wystarczy np, że zapłon nie nadąży. To tak dla samego zobrazowania złożoności tematu. A gdzie jeszcze, dolot, gaźnik, który musi podać odpowiednio większe dawki paliwa, tłumik, o którym wspominałem.

    Dodano po 1 [minuty]:

    pawel980 napisał:
    Trwałość w tym wypadku nie odgrywa żadnej roli :wink:
    Ale może być tak, że silnik osiągnie zadane obroty i skończy żywot natychmiast. Nie robisz tego jako maszynę do samozniszczenia...?

  • #5 05 Paź 2014 15:44
    pawel980
    Poziom 16  

    Pawel wawa napisał:
    Nie robisz tego jako maszynę do samozniszczenia...?

    Zasadniczo miałem na myśli wzrost obrotów powiedzmy o 1 - 2 tysiące i przeniesienie maksymalnej mocy silnika w wyższy zakres obrotów użytkowych by uzyskać wzrost maksymalnej mocy silnika.
    Oczywiście gardziel gaźnika ma być 32mm dostrojony odpowiednią dyszą główną oraz okno ssące równe powierzchni gardzieli gaźnika. Ma to sens jeśli silnik kręcił by większe obroty natomiast jeśli osiągał by powiedzmy tylko 7 obr/min taki gaźnik raczej by się nie sprawdził.
    Pawel wawa napisał:
    Wystarczy np, że zapłon nie nadąży

    W pilarkach spalinowych wszystko gra, nie mam żadnych danych co do ustawień ale nie ma tam żadnej odśrodkowej krzywki.

  • #6 05 Paź 2014 15:49
    Pawel wawa
    Admin grupy Samochody

    pawel980 napisał:
    Pawel wawa napisał:
    Wystarczy np, że zapłon nie nadąży

    W pilarkach spalinowych wszystko gra, nie mam żadnych danych co do ustawień ale nie ma tam żadnej odśrodkowej krzywki.
    to podałem dla zobrazowania sytuacji. Z przerywaczowym nie byłoby tak łatwo ;)

  • #7 05 Paź 2014 15:52
    pawel980
    Poziom 16  

    Pawel wawa napisał:
    Z przerywaczowym nie byłoby tak łatwo

    W moim silniku nie mam przerywacza, zapłon jest elektroniczny -moduł nie stanowi żadnej blokady jest to silnik z lat 90-tych.

  • #8 05 Paź 2014 16:50
    Rycho T
    VIP Zasłużony dla elektroda

    A tak dokładniej to o jakim silniku jest mowa?

  • #9 05 Paź 2014 17:44
    pawel980
    Poziom 16  

    Rycho T napisał:
    A tak dokładniej to o jakim silniku jest mowa?

    Jest to silnik prawdo podobnie rosyjskiej produkcji montowany niegdyś w motocyklach Romet ''minsk'' oznaczenia na gaźniku oraz na silniku są rosyjskie.
    Macie jakieś wskazówki jak dokładnie ustawić w tym silniku zapłon? jak nie przekręcam to silnik pracuje tak samo dobrze i ma moc.
    Cytuję pewien artykuł "motocross"
    Moc silnika można regulować opóźnianiem lub przyspieszaniem zapłonu. Aby tego dokonać należy zdjąć dekielek przy silniku, a następnie poluźnić trzy śruby mocujące motoplat. W zależności od potrzeb należy przekręcić korpus motoplatu w prawo, bądź w lewo. Aby nieco ująć mocy silnika, należy opóźnić zapłon, czyli przekręcić korpus w prawo, natomiast zwiększenie mocy następuje poprzez przekręcenie motoplatu w lewo.
    Zbyt późny zapłon powoduje opóźnienie momentu wystąpienia maksymalnego ciśnienia, a co za tym idzie, zmniejszenie ciśnienia indykowanego. Oba te przypadki powodują spadek mocy silnika i zwiększone zużycie paliwa.
    Czyli jak to ustawić jak wyprzedzenie zapłonu ma się do obrotów silnika?

  • #10 05 Paź 2014 18:24
    Muciek50
    Poziom 16  

    Te kąty owk co podałeś to nijak się mają do rzeczywistości , z Twoich opisów wynika że chcesz się brać za coś o czym w ogóle nie masz pojęcia. Żeby to miało ręce i nogi trzeba policzyć czasoprzekroje okien, dorobić dyfuzor pod konkretny cylinder, gaźnik 32 jest ok tyle że na symetryku bez membrany możesz mieć problem z uzyskaniem odpowiedniej powierzchni okna dolotowego. W seryjnym silniku Twoje kręcenie zapłonem nic nie da praktycznie , dopiero w przerobionych robi to większą różnicę.

  • #11 05 Paź 2014 18:30
    pawel980
    Poziom 16  

    Muciek50 napisał:
    z Twoich opisów wynika że chcesz się brać za coś o czym w ogóle nie masz pojęcia

    No to mnie zgasiłeś, po części to prawda. Chciałem po prostu ''usprawnić'' pogrzebać w zimę, mam dodatkowy cylinder + króciec.
    Jak bym wszystko wiedział to bym tutaj nie pisał.
    Muciek50 napisał:
    W seryjnym silniku Twoje kręcenie zapłonem nic nie da

    No jak nie kręcę to silnik pracuje tak samo...
    Muciek50 napisał:
    gaźnik 32 jest ok tyle że na symetryku bez membrany możesz mieć problem z uzyskaniem odpowiedniej powierzchni okna dolotowego

    Oryginalnie króciec dolotowy ma średnicę wewnętrzną 28mm i się rozszerza, silnik pracował z gaźnikiem o średnicy gardzieli 28mm, nie jest mi znana powierzchnia okna dolotowego ponieważ jeszcze nie robiłem takich pomiarów - nie jest to takie proste.

 
Black Friday do -15%
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Ferguson