Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Mercedes Actros 2641 - Ginące światła i hamulce

05 Oct 2014 18:06 1962 7
  • Level 2  
    witam!
    Mam taki problem w swoim Mietku 2641 z 2007, podczas gdy na głównym wyświetlaczu pojawia się taki jak by akumulator z podwójnym sierżantem w środku to wyłączają się światła całkowicie i ginie jak by wspomaganie hamulca.Pomoże ktoś? Z góry dziękuję.
  • User removed account  
  • Level 23  
    Informacje z instrukcji obsługi:
    - zerwany pasek klinowy
    - uszkodzony alternator
    - napięcie w instalacji spadło poniżej 22V
  • Level 2  
    Wielkie dzięki za szybką odpowiedz.
    Na Rozruszniku była poluzowana śruba i trochę tam iskrzyło nie bardzo ale jednak.
    Ale po sprawdzeniu wiązki i po dokręcaniu nic się nie zmieniło więc przyczyna nie była chyba tu. A co do alternatora to coś może jest na rzeczy bo co prawda nic się tam z kablami niby nie dzieje to słyszałem że jak będzie przeładowywał to też takie cuda się będą działy, i nie wiem czy akurat to by miało coś wspólnego.
    Jeśli by ktoś w tej kwestii mógł pomóc to był bym wdzięczny
  • User removed account  
  • Level 2  
    Witam!
    Problem banalnie prosty. Okazało się że Regulator napięcia padł, duże skoki napięcia powodowały że komputer głupiał. Również Alternator okazał się do wymiany. Nowy Alternator i problem jak ręką odjął
  • Diesel injection systems specialist
    I tu kłania się regulamin. Gdybyś zmierzył napięcia najtańszym chińskim multimetrem za cenę paczki fajek to nie byłoby takich banalnych postow na objętości połowy elektrody!!!
  • Mercedes specialist
    lukaszklopot wrote:
    na głównym wyświetlaczu pojawia się taki jak by akumulator z podwójnym sierżantem w środku

    Tak na przyszłość: Ten "sierżant" pokazuje, że w instalacji jest PRZEŁADOWANIE lub NIEDOŁADOWANIE. Zależnie w którą stronę strzałki są skierowane. Wszystko jest wyjaśnione w instrukcji. Ale ludzie instrukcji nie czytają, bo to książka dla głupków którzy mają problem z obsługą zwykłego samochodu. Ponieważ konieczna była wymiana alternatora podejrzewam, że raczej mogło dojść jednak do przeładowania. W Atego oraz w Actrosach z podobnego rocznika (i wcześniejszych) zdarzała się usterka alternatora polegająca na "rozsypaniu się" mniejszego łożyska - tego od strony regulatora napięcia. Luźny koniec wirnika w przypadkowy sposób zwierał pierścień ślizgowy z masą co prowadziło do skokowego wzrostu napięcia, natomiast jego drgania wywoływały bardzo szybkie zużycie szczotek regulatora.