Witam
Może ktoś już się spotkał z takim problemem i będzie mógł coś doradzić. Nie ukrywam że jesteście już chyba ostatnią deską ratunku ponieważ mechanicy rozkładają ręce i nie wiedzą już co robić.
Opiszę w miarę dokładnie w czym problem.
Jechałem autostradą około 140km/h i nagle zgasł silnik a temperatura podskoczyła powyżej 100. Po rozebraniu silnika okazało się że jest urwany jeden z zaworów i wypchnięty wałek. Uszkodzenia takie że zdecydowałem się na wymianę silnika. Zakupiłem silnik 1.4 hdi który był w Citroenie C3. Oznaczenia te same. Silnik był ze skrzynią, osprzętem i łapami. Skrzynia i łapy nie pasowały. Reszta osprzętu niby taka sama ale i tak zostały przełożone wtryskiwacze, pompa wtrysków, zawór EGR, przepływomierz i wszystkie czujniki. Właściwie można powiedzieć że cały osprzęt został przełożony. Pozostał rozrząd i rozrusznik. Teraz w czym problem. Auto kręci i nie zapala. Na plaku zapala. Po podłączeniu do komputera pokazało że był gdzieś źle podłączony plus i błąd zaworu EGR. Zawór został zaślepiony a błąd plusa wykasowany i więcej się nie wyświetlił. Po odpięciu komputera zauważyłem że z płyty BSI wypięty jest przewód z brązową kostką. Okazało się że jest to przewód od immobilizera więc go wpiąłem w jedyne możliwe miejsce. W między czasie zostały sprawdzone wszystkie wtryskiwacze, pompa wtrysków i rozrząd. Auto nadal nie odpala i już nie wiem co robić. Może ktoś się już tym spotkał. Może coś jeszcze trzeba zmienić przy przekładaniu silnika 1.4 hdi 8HZ z citroena c3 do peugeota 206.
Z góry dziękuję za pomoc przy rozwiązaniu problemu
Może ktoś już się spotkał z takim problemem i będzie mógł coś doradzić. Nie ukrywam że jesteście już chyba ostatnią deską ratunku ponieważ mechanicy rozkładają ręce i nie wiedzą już co robić.
Opiszę w miarę dokładnie w czym problem.
Jechałem autostradą około 140km/h i nagle zgasł silnik a temperatura podskoczyła powyżej 100. Po rozebraniu silnika okazało się że jest urwany jeden z zaworów i wypchnięty wałek. Uszkodzenia takie że zdecydowałem się na wymianę silnika. Zakupiłem silnik 1.4 hdi który był w Citroenie C3. Oznaczenia te same. Silnik był ze skrzynią, osprzętem i łapami. Skrzynia i łapy nie pasowały. Reszta osprzętu niby taka sama ale i tak zostały przełożone wtryskiwacze, pompa wtrysków, zawór EGR, przepływomierz i wszystkie czujniki. Właściwie można powiedzieć że cały osprzęt został przełożony. Pozostał rozrząd i rozrusznik. Teraz w czym problem. Auto kręci i nie zapala. Na plaku zapala. Po podłączeniu do komputera pokazało że był gdzieś źle podłączony plus i błąd zaworu EGR. Zawór został zaślepiony a błąd plusa wykasowany i więcej się nie wyświetlił. Po odpięciu komputera zauważyłem że z płyty BSI wypięty jest przewód z brązową kostką. Okazało się że jest to przewód od immobilizera więc go wpiąłem w jedyne możliwe miejsce. W między czasie zostały sprawdzone wszystkie wtryskiwacze, pompa wtrysków i rozrząd. Auto nadal nie odpala i już nie wiem co robić. Może ktoś się już tym spotkał. Może coś jeszcze trzeba zmienić przy przekładaniu silnika 1.4 hdi 8HZ z citroena c3 do peugeota 206.
Z góry dziękuję za pomoc przy rozwiązaniu problemu