Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Peugeot 206 1.4 hdi po przekłądce silnika z C3 nie odpala

borb 06 Oct 2014 17:50 7878 24
Automation24
  • #1
    borb
    Level 10  
    Witam
    Może ktoś już się spotkał z takim problemem i będzie mógł coś doradzić. Nie ukrywam że jesteście już chyba ostatnią deską ratunku ponieważ mechanicy rozkładają ręce i nie wiedzą już co robić.
    Opiszę w miarę dokładnie w czym problem.
    Jechałem autostradą około 140km/h i nagle zgasł silnik a temperatura podskoczyła powyżej 100. Po rozebraniu silnika okazało się że jest urwany jeden z zaworów i wypchnięty wałek. Uszkodzenia takie że zdecydowałem się na wymianę silnika. Zakupiłem silnik 1.4 hdi który był w Citroenie C3. Oznaczenia te same. Silnik był ze skrzynią, osprzętem i łapami. Skrzynia i łapy nie pasowały. Reszta osprzętu niby taka sama ale i tak zostały przełożone wtryskiwacze, pompa wtrysków, zawór EGR, przepływomierz i wszystkie czujniki. Właściwie można powiedzieć że cały osprzęt został przełożony. Pozostał rozrząd i rozrusznik. Teraz w czym problem. Auto kręci i nie zapala. Na plaku zapala. Po podłączeniu do komputera pokazało że był gdzieś źle podłączony plus i błąd zaworu EGR. Zawór został zaślepiony a błąd plusa wykasowany i więcej się nie wyświetlił. Po odpięciu komputera zauważyłem że z płyty BSI wypięty jest przewód z brązową kostką. Okazało się że jest to przewód od immobilizera więc go wpiąłem w jedyne możliwe miejsce. W między czasie zostały sprawdzone wszystkie wtryskiwacze, pompa wtrysków i rozrząd. Auto nadal nie odpala i już nie wiem co robić. Może ktoś się już tym spotkał. Może coś jeszcze trzeba zmienić przy przekładaniu silnika 1.4 hdi 8HZ z citroena c3 do peugeota 206.
    Z góry dziękuję za pomoc przy rozwiązaniu problemu
  • Automation24
  • #2
    fuelinyourblood
    Level 35  
    Walczylem z takim parchem kilka dni, z tym ze klient sam sobie przelozyl silnik do C2. Podobno silnik zapalil na chwile i zgasl. Przekopalem wszystko i nawet serwis citroena sie poddal. Nie wiem jak tam bedzie u ciebie ale powodzenia z zabojadem.

    O ile dobrze pamietam czujnik pol walu byl troche inny lub w innym miejscu. Sprawdz to.
  • #3
    Anonymous
    Anonymous  
  • #4
    borb
    Level 10  
    Dzięki za rady.
    Mam jeszcze pytanie czy może takie objawy jak opisałem powodować czujnik ciśnienia na listwie wysokiego ciśnienia? Przy wymianie listwa wysokiego ciśnienia i czujnik nie były przełożone od starego silnika. Silnik który został zamontowany ma 12000 przebiegu ale jest od auta które kilka lat stało i nie było odpalane więc może ten czujnik nie działać. Auto było diagnozowane komputerem i pokazało tylko błąd podłączenia plusa ( ale został usunięty i nie wraca ) oraz usterkę EGR ( też nie wraca ), zresztą po zaślepieniu EGR auto też nie odpalało.
    A i jeszcze skrzynia która była z kupionym silnikiem nie pasowała i została założona stara. Docisk, łożysko i tarcza sprzęgła zostały z nowego. Może tu być jakiś problem?
  • #5
    Anonymous
    Anonymous  
  • Automation24
  • #6
    Strumien swiadomosci swia
    Level 43  
    borb wrote:
    A i jeszcze skrzynia która była z kupionym silnikiem nie pasowała i została założona stara.

    To widocznie nie kupiłes takiego samego silnika.

    Podaj oznaczenia sterownika silnika.
    Podejrzewam inne silniki.
  • #7
    misiek-888
    Level 36  
    Poprawiałem po mechaniku . Problemem była subtelna róznica w kole od wałka rozrządu, nie pamietam czy w kole wału korbowego też. C3 jest zazwyczaj na Siemensie , a Peugeot na Bosch-u . Zaim zaczniesz rozkecać sprawdź synchronizacje Lexią.
  • #8
    fuelinyourblood
    Level 35  
    Tam bylo podobnie. Ale pomimo zmiany czujnika nie pomoglo.
  • #9
    misiek-888
    Level 36  
    Musi być coś zrobione, aby lekko nie było
  • #10
    borb
    Level 10  
    Oznaczenia z dowodu to 206 XA 1.4 HDI, 8HZ. Zakupiony silnik to również 8HZ. Sterownik to BOSCH 0281012528, EDC16C34, 9663475680.
    Różnica w skrzyni biegów polegała tylko na podłączeniu cięgien czy jak tam to się nazywa. Koło pasowe nie było wymieniane. Dziś mechanik mi się przyznał że przy podłączeniu komputera wyskakuje komunikat
    33 - dioda LED stanu systemu; zwarcie do masy
    - Stały

    Niestety nie wiedzą o co chodzi. Powiedziałem im że jeśli do czwartku nie naprawią to przyjeżdżam z linką i zabieram auto.
    Ma ktoś pomysł co z tym komunikatem?
    Pytanie do misiek-888 powiedz coś więcej o tej różnicy koła od wałka rozrządu - o co tu chodzi. Koła wyglądają tak samo.
  • #12
    Teodor85
    Level 20  
    Strumien swiadomosci swia wrote:
    Pytanie podstawowe czy sterownik jest odblokowany i czy widzi obroty.

    Każdy normalny by od tego zaczął, no ale jak błędy czytane zlewarką do oleju to nie ma co cudów oczekiwać.
  • #13
    Anonymous
    Anonymous  
  • #14
    bizon_126
    Level 31  
    Co prawda trochę inny przypadek ale z życia wzięty po przeszczepie 2,0 dci do laguny III nie odpala na plaku odpala i gaśnie z błędów brak synchronizacji wałka rozrząd ok
    Okazało się ze wałek rozrządu jest inny po przełożeniu zagadał brak błędów
    I lagunę specjalnie z paryża laweta do kraju przywieźli bo francuzi na to nie wpadli
    Podłącz lexie bo ma najwięcej parametrów do podejrzenia a inne komputery diagnostyczne różnie interpretują błędy
    ''Zobaczy czy ci pompa się kręci'' bo tam tez jest czujnik i bywają z nim problemy
  • #15
    Strumien swiadomosci swia
    Level 43  
    Teodor85 wrote:
    Strumien swiadomosci swia wrote:
    Pytanie podstawowe czy sterownik jest odblokowany i czy widzi obroty.
    ;
    Każdy normalny by od tego zaczął, no ale jak błędy czytane zlewarką do oleju to nie ma co cudów oczekiwać.
    Jeszcze w dodatku w jezyku kananejskim z zachodniego brzegu.
  • #16
    misiek-888
    Level 36  
    borb wrote:
    Pytanie do misiek-888 powiedz coś więcej o tej różnicy koła od wałka rozrządu - o co tu chodzi. Koła wyglądają tak samo.
    Nie pamiętam czym sie różniło i które koło , ale jestem pewien , że przełozyłem koła ze strego silnika i zapalił od strzała.
  • #17
    borb
    Level 10  
    Koła przełożone ale nic się nie zmieniło. Czekam na elektryka z PP2000. Niestety w moich okolicach znaleźć dobrego fachowca to ciężka sprawa.
    Dzięki wszystkim za pomoc i dam znać JAK odpali.
  • #18
    borb
    Level 10  
    Niestety auto nadal nie odpala. PP2000 pokazało błąd P0016. W kalkulatokrze silnika pokazuje komunikat: Stały błąd. Sygnał odniesienia cylindra. Brak synchronizacji z czujnikiem prędkości obrotowej silnika.
    Podpowie ktoś o co chodzi?
  • #19
    Anonymous
    Anonymous  
  • #20
    misiek-888
    Level 36  
    Nikt Ci palcem nie pokaże . Jeśli nie ma synchronizacji to nie zagada. Chłopie przecież ludzie ludzi robią !!!!
  • #21
    borb
    Level 10  
    Sprawa chyba rozwiązana. Uszkodzona była turbina - wirnik nawet nie drgnie. Prawdopodobnie jak urwał się zawór to jakiś kawałek dostał się do turbiny. Po odłączeniu turbiny auto zapala na dotyk. Zobaczymy co będzie jak kupię i założę drugą. Trochę rozczarowują kompetencje mechaników którzy podejmowali się naprawić auto a dopiero trzeci sprawdził turbinę.
    Na ta chwilę wszystkim dziękuję za pomoc
  • #23
    borb
    Level 10  
    Ja tam się na tym nie znam ale po odpięciu turbiny odpala i pracuje. Może wcześniej było coś z rozrządem który w międzyczasie był wielokrotnie ustawiany. Sam też nie widziałem jak palił na plaku a jedynie tak mówili mechanicy. Napiszę jaki efekt da wymiana turbiny.
  • #24
    Anonymous
    Anonymous  
  • #25
    jarekstryszawa
    Level 22  
    borb wrote:
    Napiszę jaki efekt da wymiana turbiny.

    Efekt lżejszej sakiewki? :D