Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Zetor 6245 po wciśnięciu pedału sprzęgła nie można włączyć biegu

06 Paź 2014 21:23 11265 17
  • Poziom 9  
    Witam, mam taki problem. W ciągniku zetor 6245 po wciśnięciu pedału sprzęgła nie mogę włączyć żadnego biegu, jest tylko zgrzytanie. Pedał wciska się lekko. Po naciśnięciu pedału sprzęgła kilka razy (pięć) pedał robi się twardy i wtedy dopiero mogę włączać lub zmieniać biegi. Jeżeli mi się uda włączyć dowolny bieg to znowu mam problemy z wyłączeniem i muszę albo gasić ciągnik albo wciskać pedał kilkakrotnie aby można było się zatrzymać. Ponadto jeśli mam włączony bieg i przy twardym pedale to przez chwilę mogę zmieniać biegi operując normalnie sprzęgłem ale jeśli jadę już dalej to sytuacja się powtarza, pedał jest miękki i nie mogę wysprzęglić biegu. Pompka sprzęgła i wyprzęgnik są dobre i odpowietrzone. Może miał ktoś taki problem to bardzo proszę o podpowiedź co jest przyczyną i jak można tą usterkę usuną aby dało się normalnie pracować ciągnikiem. Pozdrawiam.
    Darmowe szkolenie: Ethernet w przemyśle dziś i jutro. Zarejestruj się za darmo.
  • Poziom 21  
    Układ wygląda na zapowietrzony- w jaki sposób odpowietrzasz?
  • Poziom 9  
    Naciskam pedał aż do uzyskania twardego i tak trzymam a następnie druga osoba odkręca odpowietrznik aż do całkowitego cofnięcia się wysprzęglika i wtedy zakręca a ja puszczam pedał sprzęgła. Na początku było powietrze ale później już nie. Odpowietrzane było pięć razy.
  • Poziom 21  
    Niby procedura OK. Oczywiście płyn w zbiorniku jest?
  • Poziom 9  
    Płyn w zbiorniku był i jest. Pompkę i wysprzęglik założyłem już nowy ale nadal to samo. Na starych trochę było znać wycieku ale na nowym są suche.
  • Specjalista Maszyny Rolnicze
    Odkręć pokrywkę na obudowie sprzęgła i sprawdź stan łap, podkładek i samo ustawienie łap czy wszystkie są równo. Sprawdź też czy pomiędzy tłoczkiem pompki a trzpieniem, przy pedale który go naciska jest luz. Ma być.
  • Poziom 15  
    Będziemy zgadywać grzebałeś coś przy sprzęgle . Masz zbyt duży luz pomiędzy łożyskiem oporowym a łapkami. W łapkach wysprzęglających masz [kubki wysprzęglające - być może któryś jest dziurawy, pęknięty].
  • Poziom 9  
    Na razie jeszcze od zakupu parę lat temu nie grzebałem w sprzęgle, ciągnik też nie jest nowy, teraz pracuję drugim ciągnikiem. Z tego co widzę muszę zdemontować akumulator ze skrzynką aby dostać się do wziernika sprzęgła. Spróbuję jeszcze wymienić przewód łączący pompkę z wysprzęglikiem i spróbuję przekręcić pompkę aby przewód był od dołu może to lepiej odpowietrzy. A ze sprzęgłem to zajmę się jak będzie więcej czasu lub kiepska pogoda od prac polowych.
  • Poziom 15  
    Jeśli nic nie grzebałeś to na bank masz do wymiany nie znam poprawnej nazwy miseczki , kubki sprzęgła pierwszego stopnia . Prawdopodobnie masz jeden dziurawy . Wymień wszystkie 3 na nowe . Da się to zrobić przez okienko .
  • Poziom 9  
    Przesyłam z katalogu części zrobione zdjęcia sprzęgła, który element mam wymienić:
    Zetor 6245 po wciśnięciu pedału sprzęgła nie można włączyć biegu Zetor 6245 po wciśnięciu pedału sprzęgła nie można włączyć biegu
  • Poziom 15  
    W łapce nr. 23 masz otwór tam wchodzi nr.19 to kapelusz, miseczka bo ma taki kształt .U ciebie wkładka oporowa.
  • Poziom 9  
    Ok, teraz wiem co jest co, nie wiem czy w tym tygodniu dam radę się tym zająć, ale jak zrobię to dam znać czy pomogło, na razie dzięki i pozdrawiam.
  • Poziom 9  
    Witam ponownie.
    Zetor6245 miałeś rację, uszkodzone były wkładki oporowe i to wszystkie.
    Poniżej dołączam zdjęcie uszkodzonych wkładek, już wcześniej ktoś tam majstrował przy jednej ale nie chciało mu się wymienić na nową tylko została pospawana a koszt nowych to 7 zł.
    Przy wymianie należy bardzo uważać aby części przy odkręcaniu dźwigienki nie wpadły do środka, bo później jest problem z wyjęciem, ja zabezpieczyłem środek szmatką i nakrętka która spadła zatrzymała się na widoku i przy pomocy magnesu została wyciągnięta. Dla tych co będą to sami robili to zalecam opanowanie i bez zbędnych nerwów bo dostęp jest trudny ale wykonanie jest możliwe.
    Należy zdemontować akumulator ze skrzynką, następnie odkręcić wyprzęgnik i opuścić na przewodzie oraz pomocne też jest odkręcenie wyłącznika prądu wraz z pokrywą, które ułatwia obserwowanie lub doświetlanie. Koła przednie na wprost.
    Podczas wymiany pomocne okazuje się cofnięcie do środka sprzęgła do oporu śruby którą przymocowana jest dźwigienka, z której wykręcamy nakrętki, będzie lepsza możliwość cofnięcia dźwigienki oraz kontrola nad wkładką oporową aby nam nie uciekła. Po wymianie należy sprzęgło wyregulować, ja wyregulowałem tak jak miałem przed, tylko że teraz łapki mają jednakowe odstępy od łożyska oporowego.
    Przy okazji wyregulowałem też sprzęgło WOM bo dźwigienki nie były wszystkie równomiernie oddalone do łożyska oporowego i zauważyłem też że nie cofała się do końca linka wyłączająca WOM mimo sprężynek odciągających, była zatarta w pancerzu, zazwyczaj od dołu gdzie jest dużo kurzu, WD 40 załatwiło sprawę.
    Dziękuję za porady, może komuś też się taka informacja przyda. Zetor 6245 po wciśnięciu pedału sprzęgła nie można włączyć biegu
  • Poziom 1  
    Witam mam podobny problem w zetorze 6245 urwał mi się przewód na płyn przy kabinie wyciekł całkowicie zapowietrzyly mi się sprzeglo i hamulce moje pytanie jak dostać się do kabiny do tych pompek aby wymienić ten przewód .
  • Poziom 39  
    Odkręcasz ściankę grodziową pomiędzy kabiną a silnikiem, skręcona na cztery śruby sześciokątne M8. Następnie wyjmujesz ściankę "podłogową" z dwoma wycięciami na przewody i węże. Zwróć uwagę że przewody hamulcowe i sprzęgłowy są przypięte objemkami z blachy do śrub obudowy sprzęgła, podobnie z przebiegającymi tam pod kabiną przewodami paliwowymi i przewodem akumulator-rozrusznik. Nie mogą być poplątane, gdyż w wyniku ruchu kabiny na silentblokach mogą się pourywać (tak jest często po pseudomechanikach).
    Gdyby była konieczna wymiana pompek, to chyba łatwiejszy dostęp byłby po rozebraniu całej konsoli wewnątrz kabiny. Trzeba wyjąć deskę rozdzielczą, odkręcić kolumnę kierowniczą, "tapicerkę" przy przednich szybach i odkręcić konsolę skręconą na ok. 10 śrub sześciokątnych M8.
  • Poziom 10  
    Czym moze byc spowodowany duzy luz na dzwigni od 1 stopnia sporzegla tam gdzie dochodzi wysprzeghlik. Przez to wysprzeglik przy wciskaniu az sie tł9oczek wysuwa z wysprzeglika? Łozysko oporowe jest przy samych łapakch, mam wrazenie jakby to byl luz miedzy widelkami a tuleja przesuwna.