Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

[Rozwiązano] Omega B x30xe - x30xe ustawienie rozrządu nie pasuje

06 Paź 2014 22:33 6699 6
  • Poziom 15  
    Witam wiem że tematów na temat ustawienia rozrządu, ale mam faktycznie problem.
    Robiony był mały remont pierścienie, docieranie zaworów uszczelniacze zaworowe,zimeringi i tp.
    Ustawiłem na znaki z obudową wszystkie koła wał na znak na dole obudowy pompy.
    Pierwsza prawa głowica wszystko się zgadza, bolce(kliny) na wałkach 1 wałek 1 bolec, 2 -2 bolec i tak aż do 4.
    Na prawej głowicy krzywki 1 cylindra skierowane na siebie 45* czyli ok.
    Omega B x30xe - x30xe ustawienie rozrządu nie pasuje
    Problem jest w lewej głowicy jako że wiadomo że 1 i 4 cylinder chodzą razem znaczy to że na 4 cylindrze krzywki powinny być obrócone o 180* względem 1 cylindra a tu wałki wyglądają tak.
    Omega B x30xe - x30xe ustawienie rozrządu nie pasuje
    Źle ustawione są wałki względem kół.
    Jak przestawię wałki poprawnie czyli 180* od zapłonu na 1 cylindrze to nie będzie pasować koła na znaki i na czujnik.
    Omega B x30xe - x30xe ustawienie rozrządu nie pasuje
    Już kombinowałem na wszystkie sposoby i nie pasuje obracałem koła na klinach i nic nie pomaga.
    Tak powinno być Omega B x30xe - x30xe ustawienie rozrządu nie pasuje
    Omega B x30xe - x30xe ustawienie rozrządu nie pasuje
    Jak ustawię rozrząd na wszystkie znaki to wałki wyglądają tak
    wałki 1 i 2 Omega B x30xe - x30xe ustawienie rozrządu nie pasuje
    3 i 4 wałek Omega B x30xe - x30xe ustawienie rozrządu nie pasuje lub obrócone o 180*
    Jak obrócę wał o 360* i ustawię tylko 3 i 4 wałek tak jak być powinien czyli pod kątem 45* do siebie to po obróceniu 360* i obracaniu dookoła na każdym cylindrze się zgadza czyli współpracujące tłoki jedne zawory na zmianie a drugiej głowicy na zapłonie i wszystko się zgadza tylko co z ustawieniem kół rozrządu 3 i 4 wałka Omega B x30xe - x30xe ustawienie rozrządu nie pasuje
    Nie paczcie na brak paska to na pokaz zdjęć.
    Już nie wiem jak to ustawić.
    Darmowe szkolenie: Ethernet w przemyśle dziś i jutro. Zarejestruj się za darmo.
  • Poziom 15  
    Wałki sprawdzałem już 3 razy wałki a i g wydechowe i ssące sprawdzałem według serwisówki nawet zdemontowałem je i okazało się że są praktycznie identyczne oprócz wysokości wykorbień.
    Każdy bolec wszystkich wałków który wchodzi w koła patrzy prosto w pierwsze wykorbienie dlatego ważne jest 1 wałek dziura nr 1 wałek 2 dziura w kole nr2 i tak dalej.Tak zrealizowane jest obrócenie wałka 1 względem 2 tak samo 3 i 4 przy czym koła 1 i 2 są takie same i 3 i 4 też są takie same, wałki też ssące i wydechowe są takie same przy czym ssące i wydechowe mają wykorbienia większe o 0,5 mm bodajże.
    Jakaś masakra już sprawdziłem wszystkie możliwości obrócenia kół względem wałków.
    Najśmieszniejsze jest to że kilka lat temu robiłem 2.5 miałem ten sam problem i nie pamiętam jak go rozwiązałem.
    Sprawdziłem wałki tak że przyłożyłem wałek ssący do wydechowego dlatego widziałem że bolec patrzy wprost na 1 wykorbienie wałków.
    3 tygodnie wcześniej mechanik wymieniał rozrząd i po wymianie omega zaczęła ciężej palić podejrzewam że ustawił na znaki a wcześniej nie była i dlatego zaczęła ciężej palić.
    Później panewka powiedziała papa dlatego remont, po remoncie rozrząd się nie zgadza a wszystko było oddzielnie układane części głowic pr le.
    Zbytnio nie możliwe aby zamienić wałki zwłaszcza że literowe oznaczenie się zgadza.
    Jak ustawię 1 i 2 wałek na znaki a 3 i 4 na zmianę na 4 cylindrze (chodzą razem 1 z 4 tłok ), sprawdzam 360* wał, jest ok czyli wykorbienia ssący i wydechowy 45* do siebie czyli zapłon ale koła nie pasują na znaki obojętnie czy jest na zapłonie czy na zmianie.
    Każdy kolejny tłok w górnym zwrotnym punkcie to zapłon lub w drugiej głowicy zawory na zmianie.
    Czyli wszystko jak ma być ale co ze znakami na kołach i czujnik wałka nie pasuje z zapłonem w cylindrze 1.
  • Poziom 1  
    tloki 1 i 4 faktycznie chodza razem, ale maja naprzemienne suwy;) dlatego krzywki sa odwrocone jak 1 ma sprezanie to 4 ma wydech
  • Poziom 15  
    Temat był też na forum omegi dostałem pdf stworzony przez kogoś ze zdjęciami z ustawienia rozrządu i co ciekawe ma tak samo jak ja.
    Czyli jeśli jest zapłon na 1 cylindrze to na 4 cylindrze powinna być zmiana a nie jest.
    Co można rozumieć pod pojęciem zmiana, to taki ustawienie które po lekkim obróceniu wału w prawo bądź w lewo otwiera naprzemiennie zawór ssący lub wydechowy.
    Tak ale tu tak nie jest jak wynika z instrukcji w pdf ze zdjęciami strona 24 to krzywki są skierowane do siebie pod kątem 45* ale na dół, przy czym krzywki na pierwszym cylindrze są skierowane na siebie ale pod kątem 45* w górę,a według logiki powinny opierać się o szklanki robiąc lekkim ruchem prawo lewo otwierać zawór ssący lub wydechowy.
    Pierwszy raz się spotkałem z takim ustawieniem.
  • Poziom 13  
    Ze zdjęcia wynika że jak na pierwszym masz sprężanie to na 4 masz zmianę czyli zamyka się wydechowy a otwiera ssący czyli tak powinno być.
  • Poziom 15  
    Temat zamknięty