Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Sklep ECSYSTEM
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

montaz bezprzewodowej kamery cofania w zderzaku

Jurek04 07 Paź 2014 18:30 14280 9
  • #1
    Jurek04
    Poziom 11  
    Montaż bzprzewodowej kamery cofania NavRoad pod nawigację tej firmy w zderzaku

    Wyciąłem tylko okrągły otwór na kamerkę. W pogodny dzień obraz w nawigacji jest w kolorze i dość wyraźny. Natomiast nocą w nieoświetlonym terenie na ekranie widać tylko ciemne kontury napotkanych przeszkód oraz ukazany tor bezpiecznej odległości w kolorze zielonym, żółtym oraz czerwonym. Od początku zielonego do końca czerwonego zaznaczenia jest odległość około 120cm, a koniec czerwonego około 30cm od przeszkody.
    Czy ktoś montował taką kamerę pod zderzakiem, ten sposób(zaznaczyłem kolorem zielonym) Zastanawiam się czy ledy na podczerwień nie powinny być także odkryte(kolor czerwony), na pewno osłabi trochę zderzak i straci na estetyce, ale jeżeli obraz nocny znacznie się poprawi? Lub wywiercić otwory na wprost led, może wystarczy fi 3 mm.
    W mojej Fieście mk6 lampa cofania jest tylko jedna (prawa strona) i to na pewno pogarsza sytuacje, cofając pomagam trochę światłami stopowymi.
    Może będę musiał wymontować ponownie zderzak i o zmierzchu sprawdzić działanie odkrytych led w podczerwieni.
    montaz bezprzewodowej kamery cofania w zderzaku
    Jest opis montażu na video, ale nic nie ma w tym temacie
    http://www.youtube.com/watch?v=wyGxsNFXRl0
    Przesyłam link do navigacji z tą kamerą
    http://www.euro.com.pl/nawigacja-samochodowa-...navroad-auro-s6-automapa-polska-xl.bhtml#opis
  • Sklep ECSYSTEM
  • #2
    elemen_th
    Poziom 29  
    Jak to mówią kolego, z kupy bata nie ukręcisz. Kamera jest słabej jakości z ciemnym obiektywem. Te diodki ir to też żart, zasięg ich to max 50cm żeby coś oświetliły.
  • Sklep ECSYSTEM
  • #3
    Marian B
    Poziom 35  
    Trzeba sobie zrobić lepsze światła cofania np. w ten sposób:
    http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=82366
    lub nawet założyć dodatkową/dodatkowe lampy do tyłu co najmniej z żarówkami 50W.
    Po tej przeróbce dużo lepszy obraz na monitorze kamery cofania. Octavia ma co prawda dwa światła cofania, ale przypuszczam, że i przy jednym, po zmianie żarowki będzie dużo lepiej.
    Wszystkie te "diody LED" montowane koło kamery to tylko "chwyt marketingowy" po to aby wyrwać większe pieniądze od nabywcy.

    Moja kamera cofania i monitor są opisane tu:
    https://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtopic.php?p=12029654#12029654
  • #4
    Jurek04
    Poziom 11  
    elemen_th napisał:
    Te diodki ir to też żart, zasięg ich to max 50cm żeby coś oświetliły.


    Te 50 cm doświetlenia w ciemnościach w końcówce cofania i ciasno zaparkowanych samochodach czasami pomagają bardzo dużo, lecz nie jestem pewien czy wiercenie otworów przy ledach da efekt, bo wycięcie otworu na kamerę+ledy w zderzaku będzie paskudztwem

    Marian B napisał:
    Octavia ma co prawda dwa światła cofania, ale przypuszczam, że i przy jednym, po zmianie żarowki będzie dużo lepiej.


    Fakt, brakuje drugiej lampy cofania, więc zacznę od wymiany żarówki na mocniejszą.
  • #5
    tzok
    Moderator Samochody
  • #6
    Jurek04
    Poziom 11  
    tzok napisał:
    Jeśli kamera nie ma filtra IR, to doświetlenie z tych diod sporo da... spokojnie doświetli na 1-2m.


    W opisie tej kamery brak informacji o filtrze IR
    http://allegro.pl/bezprzewodowa-kamera-cofania-do-nawigacji-navroad-i4685759998.html

    Czy ktoś może wrzucić link z żarówkami P35W lecz z normalnej wielkości bańką, lub halogenem pod tą oprawkę, nie wiem dlaczego wszystko co wyszukam jest już w archiwum
  • #8
    Jurek04
    Poziom 11  
    Marian B napisał:
    Oczywiście trzeba zrobić przejściówkę, lub podłączyć w dowolny inny sposób np. za pomocą złącza na przewodach


    Dzięki Marian B. Mam już punkt zaczepienia, żarówkę zakupię i będę kombinował. Jak będzie to dam znać
  • #9
    marseluss_2009
    Poziom 24  
    Wiem iż dawni nic się nie działo w tym wątku, ale dołożę coś od siebie. A mianowicie świata wsteczne używamy sporadycznie więc kombinowanie z drogimi ledami uważam za nie opłacalne, natomiast np. H3 o około dwukrotnie większej mocy niż orginale żarówki , jak najbardziej. Choć to nie wszystko. Kiedyś w maluchu wszystkie lampy oprócz mijania przerabiałem w ten sposób że pseudo odbłyśniki wykonane z białego plastiku wykleiłem folią aluminiową (w tamtych czasach tylko to miałem pod reka) . Efekt taki że kierunki, pozycja były niemal tak wyraźne jak w zachodnich autach, a wsteczny i przeciwmgielne świeciły aż miło. Dziś można by wysłać "odbłyśniki" świateł wstecznym do napylenia, czyli firmie która zajmę się regeneracją lamp przednich. Sądzę że taki zabieg znacząco poprawił by strumień światła z tyłu.
    Pozdrawiam
  • #10
    Tommy82
    Poziom 40  
    W tamtych czasach chrom w sprayu też pomagał