Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Volvo v40 - Zapowietrzajacy sie układ paliwa LUCAS

07 Paź 2014 19:56 16905 59
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 32  
    Umyj silnik. Zobacz czy nie poci się nigdzie z układu paliwowego. Czasami to obudowa wtryskiwacza przepuszcza. Wymień wszystkie wężyki przelewowe. Pompa gdy jest nieszczelna to jest nieźle upaprana. Żaden dodatkowy zaworek nic nie da.
  • Poziom 31  
    jedrysekjarek napisał:
    Czy takie rozwiązanie będzie bezpieczne dla silnika ???

    Nie. A poza tym to nic nie da.
    jedrysekjarek napisał:
    To znaczy jeżeli odpowietrzę układ pomiędzy pompą a filtrem za pomocą gruszki i sprawie że gruszka zrobi się twarda po pewnym czasie schodzi z nej paliwo przez rurkę powrotu z pompy.

    Tak ma być. Żadna pompa nie czegoś takiego.
    jedrysekjarek napisał:
    Wymieniłem zaworek w rurce powrotu na pompie ale niestety nie pomogło.

    Ten zaworek służy tylko do utrzymania ciśnienia 0,6-1,0 atm w obudowie w trakcie pracy. Po zgaszeniu silnika, to ciśnienie musi być zerowe.
    jedrysekjarek napisał:
    Auto po dłuższym postoju zapowietrza się.

    W jaki sposób to stwierdziłeś ?
    Prawdopodobnie masz problem z zapalaniem. Albo masz nieszczelność pomiędzy pompą a zbiornikiem, albo pompa podająca w pompie wtryskowej do wymiany.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 21  
    Jeżeli na krótkim obiegu nie było poprawy, a jak piszesz nie ma wycieku z pompy to problemem nie jest zapowietrzanie. Sprawdz lepiej grzanie świec.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 21  
    W takim razie zaciąga przez uszczelniacze ciegien przyspieszenia lub "ssania", bo uszczelke pod pokrywą pompy na razie wykluczam. łatwa naprawa oringi za grosze. Zastanawia mnie tylko dlaczego zaciaga powietrze przy krótkim obiegu, przecież wtedy nie ma ciagu :|
  • Poziom 27  
    dizba napisał:
    albo pompa podająca w pompie wtryskowej do wymiany


    Myślę że to chyba dobry kierunek.
  • Poziom 24  
    Cytuję

    jeżeli odpowietrzę układ pomiędzy pompą a filtrem za pomocą gruszki i sprawie że gruszka zrobi się twarda po pewnym czasie schodzi z niej paliwo przez rurkę powrotu

    Podmień gruszkę na drugą ,,, podobny przypadek mieliśmy. stara padła założona nowa i dalej to samo, z konieczności poszła używka o dziwo odpala bez problemu [ i teraz co ma gruszka do zapowietrzania]
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 21  
    Tak, trzeba odkrecic pokrywe pompy bo ciegna wychodzą do dołu.
  • Poziom 32  
    Czy układ gdzieś się poci? Jeśli jest sucho idealnie to pozostaje tylko nieszczelność na wężu zasilającym, może na filtrze, na złączkach przy filtrze, na zbiorniku itp.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 32  
    jedrysekjarek napisał:
    Mnie cały czas zastanawia dlaczego jak zablokuje powrót paliwa z pompy na noc to rano nie ma problemu.
    Gdyby to były oringi to paliwo by schodziło w takim przypadku, a pompa była by upaćkana. Nie ma możliwości sprawdzenia wtryskiwaczy na stole pod względem nieszczelności obudowy. Podałem już wszystkie wskazówki.
  • Poziom 31  
    wielecki napisał:
    W takim razie zaciąga przez uszczelniacze ciegien przyspieszenia lub "ssania"

    Bardzo dobre rozumowanie, ale dla pomp Boscha.
    W pompach DPC Lucasa, paliwo w korpusie służy tylko do smarowania oraz chłodzenia. W wielkim skrócie : "układ wtryskowy" w tych pompach znajduje się w głowicy.
    Jeszcze raz powtórzę :
    dizba napisał:
    Albo masz nieszczelność pomiędzy pompą a zbiornikiem, albo pompa podająca w pompie wtryskowej do wymiany.
  • Poziom 21  
    [/quote] Gdyby to były oringi to paliwo by schodziło w takim przypadku[/quote]

    nie koniecznie, oringi są w najwyższym punkcie pompy i nie działa na nie cisnienie paliwa, natomiast mogą puszczac podcisnienie. Ale mimo wszystko, nie wiem dlaczego zapowietrza sie na bańce. Jeżeli wycieków nie ma zapowietrzanie jest mało prawdopodobne, bo zostaje tylko uszczelnienie wałka pompy, rzadka sprawa.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 27  
    A jak silnik pracuje jak zaskoczy? Płynnie przyśpiesza? Chodzi cicho?
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Wstaw na próbę mechaniczny zaworek zwrotny, na zasilaniu pompy. Będziesz zadowolony z efektów...
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 21  
    Mam wrażenie że szukasz w złym kierunku. Zanim zaczniesz "powazną mechanikę" sprawdz granie świec. Sprawdż pobór pradu najlepiej mioernikiem cęgowym. Jak w większosci silnikow z pośrednim wtryskiem, powinien być pobór co najmniej 10A na świecę a może i 16, możesz sprawdzic dokładnie w specyfikacji. Swiece powinny też podgrzewć ciepły silnik!
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 21  
    W takim razie przed pomiarem kompresjii, mozna sprawdzić "ssanie" czyli czy urządzenie termokurczliwe, czy jak to zwał, zaciąga cięgno na zimnym silniku i czy działa wyprzedzanie kata wtrysku na zimnym silniku, o ile to tam masz (taka beczułka wkręcona w bok pompy z kabelkiem), po stacyjce na zimnym powinno tam być 12v.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 21  
    Na pewno sprawdzałeś czy od dołu pompy, w miejscu łaczenia głowicy pompy z korpusem nie ma wycieku?
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 27  
    A przez wężyki przelewowe na wtryskach się nie zapowietrza?
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 21  
    To zostaje ci zmierzyć kompresję, jak jest ok. i jestes pewien rozrządu i grzania świec to pompa na stół czyli w praktyce śmietnik.
  • Poziom 31  
    wielecki napisał:
    to pompa na stół czyli w praktyce śmietnik.

    Czy możesz rozwinąć tą myśl ?