Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Europejski lider sprzedaży techniki i elektroniki.
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Volvo v40 - Zapowietrzajacy sie układ paliwa LUCAS

07 Paź 2014 19:56 9867 59
  • #1 07 Paź 2014 19:56
    341440
    Usunięty  
  • #2 08 Paź 2014 14:40
    żałosna udręka
    Poziom 31  

    Umyj silnik. Zobacz czy nie poci się nigdzie z układu paliwowego. Czasami to obudowa wtryskiwacza przepuszcza. Wymień wszystkie wężyki przelewowe. Pompa gdy jest nieszczelna to jest nieźle upaprana. Żaden dodatkowy zaworek nic nie da.

  • #3 08 Paź 2014 14:56
    dizba
    Poziom 28  

    jedrysekjarek napisał:
    Czy takie rozwiązanie będzie bezpieczne dla silnika ???

    Nie. A poza tym to nic nie da.
    jedrysekjarek napisał:
    To znaczy jeżeli odpowietrzę układ pomiędzy pompą a filtrem za pomocą gruszki i sprawie że gruszka zrobi się twarda po pewnym czasie schodzi z nej paliwo przez rurkę powrotu z pompy.

    Tak ma być. Żadna pompa nie czegoś takiego.
    jedrysekjarek napisał:
    Wymieniłem zaworek w rurce powrotu na pompie ale niestety nie pomogło.

    Ten zaworek służy tylko do utrzymania ciśnienia 0,6-1,0 atm w obudowie w trakcie pracy. Po zgaszeniu silnika, to ciśnienie musi być zerowe.
    jedrysekjarek napisał:
    Auto po dłuższym postoju zapowietrza się.

    W jaki sposób to stwierdziłeś ?
    Prawdopodobnie masz problem z zapalaniem. Albo masz nieszczelność pomiędzy pompą a zbiornikiem, albo pompa podająca w pompie wtryskowej do wymiany.

  • #4 08 Paź 2014 19:44
    341440
    Usunięty  
  • #5 08 Paź 2014 20:03
    wielecki
    Poziom 20  

    Jeżeli na krótkim obiegu nie było poprawy, a jak piszesz nie ma wycieku z pompy to problemem nie jest zapowietrzanie. Sprawdz lepiej grzanie świec.

  • #6 08 Paź 2014 20:12
    341440
    Usunięty  
  • #7 08 Paź 2014 20:32
    wielecki
    Poziom 20  

    W takim razie zaciąga przez uszczelniacze ciegien przyspieszenia lub "ssania", bo uszczelke pod pokrywą pompy na razie wykluczam. łatwa naprawa oringi za grosze. Zastanawia mnie tylko dlaczego zaciaga powietrze przy krótkim obiegu, przecież wtedy nie ma ciagu :|

  • #8 08 Paź 2014 20:37
    markslew
    Poziom 27  

    dizba napisał:
    albo pompa podająca w pompie wtryskowej do wymiany


    Myślę że to chyba dobry kierunek.

  • #9 08 Paź 2014 20:38
    ALIBABA I
    Poziom 22  

    Cytuję

    jeżeli odpowietrzę układ pomiędzy pompą a filtrem za pomocą gruszki i sprawie że gruszka zrobi się twarda po pewnym czasie schodzi z niej paliwo przez rurkę powrotu

    Podmień gruszkę na drugą ,,, podobny przypadek mieliśmy. stara padła założona nowa i dalej to samo, z konieczności poszła używka o dziwo odpala bez problemu [ i teraz co ma gruszka do zapowietrzania]

  • #10 08 Paź 2014 20:39
    341440
    Usunięty  
  • #11 08 Paź 2014 21:06
    wielecki
    Poziom 20  

    Tak, trzeba odkrecic pokrywe pompy bo ciegna wychodzą do dołu.

  • #12 08 Paź 2014 21:09
    żałosna udręka
    Poziom 31  

    Czy układ gdzieś się poci? Jeśli jest sucho idealnie to pozostaje tylko nieszczelność na wężu zasilającym, może na filtrze, na złączkach przy filtrze, na zbiorniku itp.

  • #13 08 Paź 2014 21:14
    341440
    Usunięty  
  • #14 08 Paź 2014 21:49
    żałosna udręka
    Poziom 31  

    jedrysekjarek napisał:
    Mnie cały czas zastanawia dlaczego jak zablokuje powrót paliwa z pompy na noc to rano nie ma problemu.
    Gdyby to były oringi to paliwo by schodziło w takim przypadku, a pompa była by upaćkana. Nie ma możliwości sprawdzenia wtryskiwaczy na stole pod względem nieszczelności obudowy. Podałem już wszystkie wskazówki.

  • #15 08 Paź 2014 22:29
    dizba
    Poziom 28  

    wielecki napisał:
    W takim razie zaciąga przez uszczelniacze ciegien przyspieszenia lub "ssania"

    Bardzo dobre rozumowanie, ale dla pomp Boscha.
    W pompach DPC Lucasa, paliwo w korpusie służy tylko do smarowania oraz chłodzenia. W wielkim skrócie : "układ wtryskowy" w tych pompach znajduje się w głowicy.
    Jeszcze raz powtórzę :
    dizba napisał:
    Albo masz nieszczelność pomiędzy pompą a zbiornikiem, albo pompa podająca w pompie wtryskowej do wymiany.

  • #16 08 Paź 2014 22:36
    wielecki
    Poziom 20  

    [/quote] Gdyby to były oringi to paliwo by schodziło w takim przypadku[/quote]

    nie koniecznie, oringi są w najwyższym punkcie pompy i nie działa na nie cisnienie paliwa, natomiast mogą puszczac podcisnienie. Ale mimo wszystko, nie wiem dlaczego zapowietrza sie na bańce. Jeżeli wycieków nie ma zapowietrzanie jest mało prawdopodobne, bo zostaje tylko uszczelnienie wałka pompy, rzadka sprawa.

  • #17 15 Paź 2014 00:04
    341440
    Usunięty  
  • #18 15 Paź 2014 00:10
    markslew
    Poziom 27  

    A jak silnik pracuje jak zaskoczy? Płynnie przyśpiesza? Chodzi cicho?

  • #19 15 Paź 2014 00:47
    Pawel wawa
    Admin grupy Samochody

    Wstaw na próbę mechaniczny zaworek zwrotny, na zasilaniu pompy. Będziesz zadowolony z efektów...

  • #20 15 Paź 2014 09:04
    341440
    Usunięty  
  • #21 15 Paź 2014 10:10
    wielecki
    Poziom 20  

    Mam wrażenie że szukasz w złym kierunku. Zanim zaczniesz "powazną mechanikę" sprawdz granie świec. Sprawdż pobór pradu najlepiej mioernikiem cęgowym. Jak w większosci silnikow z pośrednim wtryskiem, powinien być pobór co najmniej 10A na świecę a może i 16, możesz sprawdzic dokładnie w specyfikacji. Swiece powinny też podgrzewć ciepły silnik!

  • #22 15 Paź 2014 10:24
    341440
    Usunięty  
  • #23 15 Paź 2014 10:49
    wielecki
    Poziom 20  

    W takim razie przed pomiarem kompresjii, mozna sprawdzić "ssanie" czyli czy urządzenie termokurczliwe, czy jak to zwał, zaciąga cięgno na zimnym silniku i czy działa wyprzedzanie kata wtrysku na zimnym silniku, o ile to tam masz (taka beczułka wkręcona w bok pompy z kabelkiem), po stacyjce na zimnym powinno tam być 12v.

  • #24 15 Paź 2014 11:53
    341440
    Usunięty  
  • #25 15 Paź 2014 12:56
    wielecki
    Poziom 20  

    Na pewno sprawdzałeś czy od dołu pompy, w miejscu łaczenia głowicy pompy z korpusem nie ma wycieku?

  • #26 15 Paź 2014 16:41
    341440
    Usunięty  
  • #27 15 Paź 2014 17:14
    markslew
    Poziom 27  

    A przez wężyki przelewowe na wtryskach się nie zapowietrza?

  • #28 15 Paź 2014 17:23
    341440
    Usunięty  
  • #29 15 Paź 2014 20:49
    wielecki
    Poziom 20  

    To zostaje ci zmierzyć kompresję, jak jest ok. i jestes pewien rozrządu i grzania świec to pompa na stół czyli w praktyce śmietnik.

  • #30 15 Paź 2014 21:34
    dizba
    Poziom 28  

    wielecki napisał:
    to pompa na stół czyli w praktyce śmietnik.

    Czy możesz rozwinąć tą myśl ?

 
Black Friday do -15%
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Ferguson