Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
OxomiOxomi
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Volvo v40 - Zapowietrzajacy sie układ paliwa LUCAS

07 Oct 2014 19:56 18456 59
  • User removed account  
    [30.03.2021, darmowy webinar] Nowoczesna diagnostyka maszyn, monitorowanie i przewidywanie awarii. Zarejestruj się
  • OxomiOxomi
  • Level 33  
    Umyj silnik. Zobacz czy nie poci się nigdzie z układu paliwowego. Czasami to obudowa wtryskiwacza przepuszcza. Wymień wszystkie wężyki przelewowe. Pompa gdy jest nieszczelna to jest nieźle upaprana. Żaden dodatkowy zaworek nic nie da.
  • OxomiOxomi
  • Level 32  
    jedrysekjarek wrote:
    Czy takie rozwiązanie będzie bezpieczne dla silnika ???

    Nie. A poza tym to nic nie da.
    jedrysekjarek wrote:
    To znaczy jeżeli odpowietrzę układ pomiędzy pompą a filtrem za pomocą gruszki i sprawie że gruszka zrobi się twarda po pewnym czasie schodzi z nej paliwo przez rurkę powrotu z pompy.

    Tak ma być. Żadna pompa nie czegoś takiego.
    jedrysekjarek wrote:
    Wymieniłem zaworek w rurce powrotu na pompie ale niestety nie pomogło.

    Ten zaworek służy tylko do utrzymania ciśnienia 0,6-1,0 atm w obudowie w trakcie pracy. Po zgaszeniu silnika, to ciśnienie musi być zerowe.
    jedrysekjarek wrote:
    Auto po dłuższym postoju zapowietrza się.

    W jaki sposób to stwierdziłeś ?
    Prawdopodobnie masz problem z zapalaniem. Albo masz nieszczelność pomiędzy pompą a zbiornikiem, albo pompa podająca w pompie wtryskowej do wymiany.
  • User removed account  
  • Level 21  
    Jeżeli na krótkim obiegu nie było poprawy, a jak piszesz nie ma wycieku z pompy to problemem nie jest zapowietrzanie. Sprawdz lepiej grzanie świec.
  • User removed account  
  • Level 21  
    W takim razie zaciąga przez uszczelniacze ciegien przyspieszenia lub "ssania", bo uszczelke pod pokrywą pompy na razie wykluczam. łatwa naprawa oringi za grosze. Zastanawia mnie tylko dlaczego zaciaga powietrze przy krótkim obiegu, przecież wtedy nie ma ciagu :|
  • Level 27  
    dizba wrote:
    albo pompa podająca w pompie wtryskowej do wymiany


    Myślę że to chyba dobry kierunek.
  • Level 26  
    Cytuję

    jeżeli odpowietrzę układ pomiędzy pompą a filtrem za pomocą gruszki i sprawie że gruszka zrobi się twarda po pewnym czasie schodzi z niej paliwo przez rurkę powrotu

    Podmień gruszkę na drugą ,,, podobny przypadek mieliśmy. stara padła założona nowa i dalej to samo, z konieczności poszła używka o dziwo odpala bez problemu [ i teraz co ma gruszka do zapowietrzania]
  • User removed account  
  • Level 21  
    Tak, trzeba odkrecic pokrywe pompy bo ciegna wychodzą do dołu.
  • Level 33  
    Czy układ gdzieś się poci? Jeśli jest sucho idealnie to pozostaje tylko nieszczelność na wężu zasilającym, może na filtrze, na złączkach przy filtrze, na zbiorniku itp.
  • User removed account  
  • Level 33  
    jedrysekjarek wrote:
    Mnie cały czas zastanawia dlaczego jak zablokuje powrót paliwa z pompy na noc to rano nie ma problemu.
    Gdyby to były oringi to paliwo by schodziło w takim przypadku, a pompa była by upaćkana. Nie ma możliwości sprawdzenia wtryskiwaczy na stole pod względem nieszczelności obudowy. Podałem już wszystkie wskazówki.
  • Level 32  
    wielecki wrote:
    W takim razie zaciąga przez uszczelniacze ciegien przyspieszenia lub "ssania"

    Bardzo dobre rozumowanie, ale dla pomp Boscha.
    W pompach DPC Lucasa, paliwo w korpusie służy tylko do smarowania oraz chłodzenia. W wielkim skrócie : "układ wtryskowy" w tych pompach znajduje się w głowicy.
    Jeszcze raz powtórzę :
    dizba wrote:
    Albo masz nieszczelność pomiędzy pompą a zbiornikiem, albo pompa podająca w pompie wtryskowej do wymiany.
  • Level 21  
    [/quote] Gdyby to były oringi to paliwo by schodziło w takim przypadku[/quote]

    nie koniecznie, oringi są w najwyższym punkcie pompy i nie działa na nie cisnienie paliwa, natomiast mogą puszczac podcisnienie. Ale mimo wszystko, nie wiem dlaczego zapowietrza sie na bańce. Jeżeli wycieków nie ma zapowietrzanie jest mało prawdopodobne, bo zostaje tylko uszczelnienie wałka pompy, rzadka sprawa.
  • User removed account  
  • Level 27  
    A jak silnik pracuje jak zaskoczy? Płynnie przyśpiesza? Chodzi cicho?
  • VIP Meritorious for electroda.pl
    Wstaw na próbę mechaniczny zaworek zwrotny, na zasilaniu pompy. Będziesz zadowolony z efektów...
  • User removed account  
  • Level 21  
    Mam wrażenie że szukasz w złym kierunku. Zanim zaczniesz "powazną mechanikę" sprawdz granie świec. Sprawdż pobór pradu najlepiej mioernikiem cęgowym. Jak w większosci silnikow z pośrednim wtryskiem, powinien być pobór co najmniej 10A na świecę a może i 16, możesz sprawdzic dokładnie w specyfikacji. Swiece powinny też podgrzewć ciepły silnik!
  • User removed account  
  • Level 21  
    W takim razie przed pomiarem kompresjii, mozna sprawdzić "ssanie" czyli czy urządzenie termokurczliwe, czy jak to zwał, zaciąga cięgno na zimnym silniku i czy działa wyprzedzanie kata wtrysku na zimnym silniku, o ile to tam masz (taka beczułka wkręcona w bok pompy z kabelkiem), po stacyjce na zimnym powinno tam być 12v.
  • User removed account  
  • Level 21  
    Na pewno sprawdzałeś czy od dołu pompy, w miejscu łaczenia głowicy pompy z korpusem nie ma wycieku?
  • User removed account  
  • Level 27  
    A przez wężyki przelewowe na wtryskach się nie zapowietrza?
  • User removed account  
  • Level 21  
    To zostaje ci zmierzyć kompresję, jak jest ok. i jestes pewien rozrządu i grzania świec to pompa na stół czyli w praktyce śmietnik.
  • Level 32  
    wielecki wrote:
    to pompa na stół czyli w praktyce śmietnik.

    Czy możesz rozwinąć tą myśl ?