Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Toyota Avensis D4D 2.0 - Avensis D4D 2.0 2004r Mocne kopcenie na czarno

sylwo126 07 Oct 2014 20:19 13137 3
Bosch Black Friday
  • #1
    sylwo126
    Level 9  
    Witam

    Mam nadzieję że nie będę się powtarzał, szukałem na forum podobnego przypadku do mojego ale niestety chyba nie trafiłem na odpowiedni post. Sprawa wygląda tak:
    Niedawno kupiłem Toyote Avensis D4D 2.0 116km 2004r, od samego początku samochód mocno kopcił, cena była okazyjna więc się skusiłem. Oddałem do znajomego mechanika który po korekcji stwierdził że przyczyną są lejące wtryski. Wysłałem więc do serwisu regenerującego który znalazłem w necie tj. Auto Diesel Serwis Wilczyce ul. Wrocławska 53. Części wróciły po regeneracji niestety samochód nadal mocno dymi,mechanik stwierdził że to może być przez nagar w układzie wydechowym ale przejechałem już 600km i nic się nie poprawiło. Dodam że korekcja o mechanika po wymianie wtrysków wygląda następująco:
    Komputer nr1:
    10.7
    8.5
    9.4
    11.4
    Komputer nr2:
    0.9
    0.7
    -0.3
    1.3
    Dodam że przed wysyłaniem wtrysków do regeneracji zacząłem od wyjęcia i wyczyszczenia EGR oraz intercoolera , jak się jednak okazało były w dobrym stanie. :-( jest jeszcze jedna rzecz która zastanawia mechanika, to jest fakt że auto bardzo dobrze wkręca się na obroty, nie zdarza się spadek mocy, spalanie w granicach 7litrów.
    W załączniku dodaje protokoły EPS z warsztatu z Wiczysk.
    Kamery 3D Time of Flight - zastosowania w przemyśle. Darmowe szkolenie 16.12.2021r. g. 10.00 Zarejestruj się
  • Bosch Black Friday
  • #2
    Don de Leon
    Level 24  
    Luzy zaworowe sprawdź.
  • Bosch Black Friday
  • #3
    sylwo126
    Level 9  
    Myślisz że luzy mogą być przyczyną tego kopcenia, a co sądzisz o korekcji i wynikach z regeneracji?
  • #4
    Karlos_N

    Level 10  
    Korekcja na pierwszym komputerze poza normą. Na drugim kompie ok.
    Dopuszczalna max odchyłka +/- 3.
    Upewnij się że są poprawne podkładki pod wtryskami (grubość). Częsty błędy mechaników !! Jeśli gniazda wtrysków były frezowane powinny być podkładki nadwymiarowe.
    Trafił do nas kiedyś taki przypadek Toyoty Avensis D-4D 2004r. We wcześniejszym warsztacie zanim auto trafiło do nas, auto miało wymiane uszczelki głowicy. Podczas demontażu wtryskiwaczy mechanik nie wyjął podkładek. Podkładki są jasnego koloru!! Można nie zauważyć że zostały w głowicy. Przy składaniu założone nowe podkładki i problem gotowy. Klient 2 miesiące dochodził co się stało. Wtryski poszły na sprawdzenie bo miały 300 tys. i wyrok że szrot !!! także testy wtrysków Denso na maszynie bez wartości wzorcowych raczej na niewiele się zdają. Auto przed wymianą uszczelki głowicy nie kopciło. Wymiana wtrysków nie przyniosła rezultatów.
    Podwójna podkładka powodowała zły strumień dawki paliwa, który nie był precyzyjny w komorę spalania. Auto też niemiłosiernie kopciło. Być może podkładka u Ciebie ma niewłaściwą gruboś . 1mm w różnicy grubości może już powodować bardzo duże pronblemy