Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

MB Econic 2628 \'00 - błędy NR

Aluboy 07 Paź 2014 19:14 1434 13
  • #1 07 Paź 2014 19:14
    Aluboy
    Poziom 15  

    Witam ponownie,
    mam problem z poziomowaniem Econica, tzn. wyświetla mi błędy:
    NR 1 5041
    NR 1 5140
    NR 1 3020

    auto nie puszcza powietrza do poduszek, z kabiny można opuścić autko ale podnieść ani wypoziomować do jazdy już nie.

    0 13
  • #2 07 Paź 2014 22:38
    685832
    Użytkownik usunął konto  
  • #3 08 Paź 2014 06:17
    Aluboy
    Poziom 15  

    To raczej czujnik albo coś na kablach. Problem jest od pewnego czasu, tzn. kilka razy zdarzyło się, że nie podnosi ale jak poruszałem wtyczkami to wracał do normy. Od wczoraj już umarło na amen.

    0
  • #4 08 Paź 2014 10:40
    serwis_gh
    Specjalista - układy wtrysku Diesel

    1 3020 jest aktywny? Sprawdź wtyk i instalację w okolicy elektrozaworu. Do sprawdzenia reszty instalacji zobacz od miejsca połączeń pod atrapą, w tym typie będzie to wtyk 3.3 - dojdziesz po kolorach kabli. Czujniki ogarnij później, jak piny będą zasniedziale wymień całą kostkę razem z pinami. Czujniki ciśnienia często siadają.

    0
  • #5 08 Paź 2014 16:51
    Aluboy
    Poziom 15  

    Witam,
    kable przejrzane, padnięty był czujnik ciśnienia na lewym kole. Pozostałe błędy załapał pewnie jak sprawdzałem wtyczki przy zaworach (stacyjka była włączona).

    Wymieniłem czujnik na nowy i nie wyświetla już żadnych błędów, ale też nie reaguje w ogóle. Nie można sterować z kabiny ani w górę ani w dół, co więcej nie mam zasilania powietrzem na elektrozaworze. Nie znalazłem też z którego zbiornika ono jest. Przewód zasilający biegnie do jakiegoś elektrozaworu z czujnikiem, a do niego idą tylko cieńsze węże.

    Moje pytanie: Czy po wymianie czujnika ciśnienia trzeba go zakodować w komputerze?

    0
  • #6 08 Paź 2014 18:16
    serwis_gh
    Specjalista - układy wtrysku Diesel

    Potrzebne jest zerowanie, ale tylko do poprawnego wyświetlania nacisku na oś, prawidłowego reagowania do podnoszenia "leniwej" ośki. Z reguły, początkowe wartości zaprogramowane w sterowniki wystarczają. 1 na 10 wymaga ponownego programowania. Dane z czujników masz w wartościach MW sterownika NR w zakladce diagnosis panelu wskaźników.

    0
  • #8 09 Paź 2014 17:58
    Aluboy
    Poziom 15  

    Kolego bodek434 trafiłeś w sedno. Przyczyna braku powietrza na zaworze był jego brak w zbiornikach, a w nich nie było bo zawór, który pokazałeś puszczał dopiero od ok. 9,5 bara przy czym osuszacz (niedawno wymieniany cały) odbijał już przy 9,7 bara. W tej sytuacji zawór nie miał prawa puszczać powietrza do butli (jak już puszczał to bardzo mało). Podkręciłem trochę osuszacz do około 10,5 bara, a zawór ustawiłem na jakieś 8,5 bara, na drugi zbiornik bije przy 9,5 bara. Teraz ładnie się poziomuje.

    Przy okazji jeszcze jedno pytanie. Czy to prawidłowe, że osuszacz odbija przy 10,5 bara i odpuszcza aż powietrze spadnie do jakichś 7 bar. Czy można to jakoś doregulować?

    0
  • #9 09 Paź 2014 18:50
    685832
    Użytkownik usunął konto  
  • #10 09 Paź 2014 20:48
    Aluboy
    Poziom 15  

    Ciśnienie otwarcia mam ustawione na ok. 10.5 bara, ale czy można doregulować ciśnienie zamknięcia?

    0
  • #11 09 Paź 2014 21:31
    685832
    Użytkownik usunął konto  
  • #12 10 Paź 2014 06:21
    Aluboy
    Poziom 15  

    Za osuszaczem jest zawór z 6 wyjściami. I i II układ, chodzi Ci o wyjścia na zbiorniki od hamulców?

    0
  • Pomocny post
    #13 15 Paź 2014 21:37
    685832
    Użytkownik usunął konto  
  • #14 04 Lut 2015 16:24
    Aluboy
    Poziom 15  

    Po wymianie osuszacza na inny z ciśnieniem 12,5 bar wszystko działa jak należy.

    0