Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Renault Laguna I 2.0 8v 95r - Samochód gaśnie na lpg na niskich obrotach

07 Paź 2014 23:06 2367 10
  • Poziom 8  
    Witam!
    Otóż jakiś czas temu moja w/w Laguna(przebieg około 290 tys.) zaczęła dziwnie chodzić na gazie na zimnym silniku. Rano po odpaleniu (oczywiście na benzynie) silnik raczej chodzi poprawnie. Po przełączeniu na gaz falują obroty w zakresie 1200- 800 rpm. Tak się dzieje tylko na biegu jałowym gdy samochód sobie stoi odpalony. Gdy jadę nie mam żadnych zastrzeżeń, tzn samochód jedzie jak powinien itp. Problem pojawia się przy dojeździe do skrzyżowań, kiedy wciskam sprzęgło i samochód toczy się na luzie. Mianowicie spadają mu obrotu i gaśnie. Odpala po tym bez problemu, przełącza się na gaz i mogę jechać dalej do kolejnego skrzyżowania, gdzie sytuacja się powtarza. Ten objaw się pojawia do czasu gdy samochód się zagrzeje do normalnej temperatury pracy. Jest to irytująca sytuacja i nie powinno to mieć miejsca. Jak samochód jest ciepły to nie mam żadnych zastrzeżeń do niego, ma moc, chodzi równo, nie przerywa ni nic. Ale czasem gdy stoję na światłach, gdy mam nogę zdjętą z gazu to migają mi kontrolki od ładowania i smarowania. Nie wiem od czego to może być i żaden mechanik nie był wstanie zdiagnozować problemu, bo gdyż w jego oczach samochód działał poprawnie.
    Tutaj prośba do forumowiczów i ekspertów w tych dziedzinach, co sądzicie o tym przypadku, w którym kierunku powinienem iść z naprawą tego sprzętu?
    Posiadam instalację gazową sekwencyjną STAG, wtryski OMVL, parownik 140 hp( po wymianie membran.
    Dodam, że świece i przewody WN wymieniłem jakieś 3 tyś. km temu.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 37  
    Taki objaw miałem u siebie ( tylko bez kontrolek ) jak stanąłem na światłach silnik rozgrzany na gazie to potrafiły obroty spaść tak na oko do z 1000 do 500 i znów się podnieść. Wymieniłem filtr fazy lotnej i niby się poprawiło zaś w filtrze było coś jak olej ale o takim smrodzie że szok. Choć obecnie lekko problem powraca ale mi to tam już nie przeszkadza. Wymień filtr. Chyba że jest nowy.
    Zaś wężyki są całe niema nieszczelności w układzie podciśnienia?
  • Poziom 8  
    Filtra gazu nie wymieniałem jeszcze od czasu założenia sekwencji( mam ją dwa lata). Jeżeli miałbym robić coś z parownikiem to chyba wolę się zdecydować na nowy. Samochód chodzi poprawnie jak się rozgrzeje, nie ma wtedy wahań obrotów, wszystko działa idealnie. Filtr gazu też kupię i go wymienię. Tutaj się rodzi pytanie: jaki parownik polecacie mi, żebym kupił, jakiś dobry? Samochód ma 115 koni.
    Co do kontrolek to raczej to jest problem od silnika, bo jak już go kupiłem to tak miał.
  • Poziom 37  
    Jak wszystko jest OK to reduktor zostaw w spokoju na razie weź wymień filtr LPG fazy lotnej we. tez fazy ciekłej ale tego bym zostawił na razie a skupił się na lotnej a jak filtr powietrza? wymieniany na czas?
    Co do kontrolek.
    Akumulatora sprawdź ładowanie na jałowym biegu z obciążeniem ( światła włączone ) daj mu trochę obciążenia światła migacze długie. Popatrz jak to się ma do wartości 13.8V a 14.4V czy się mieści w tym przedziale.
    Zaś co do kontrolki oleju no tu nie wiem jak masz na poziomie olej to może jak spadają obroty spada wydajność pompy i czujnik reaguje. Tak samo może być z kontrolka ładowania. Ale zmierz sobie.

    U mnie jedyna oznaka jazdy na gazie to kontrolka silnika czek sie świeci ale skoro wszystko OK to olałem to prawdopodobnie co jest z mieszanka i sonda reaguje.
    Nie wiem nie wnikam już.
  • Poziom 8  
    Wymiana filtra fazy lotnej nic nie dała. Jak gasł, tak dalej gaśnie, gdy jest zimny. Ładowanie też jest w porządku.
  • Poziom 38  
    Wtryski do sprawdzenia na przepływ, zapewne ich wina, lub niepoprawne zestrojenie. Wrzuć pliki ze staga razem z osc jak się przełącza i faluje. Co to za reduktor 140hp ? Do tego sprawdź czy podciśnieniem nie ucieka gaz do kolektora. Jeśli działa na ciepłym to wtryski masz zaolejone zapewne.
  • Poziom 8  
    Byłem u gazowników i stwierdzili, że reduktor do wymiany. Wymieniłem i jest znaczna poprawa, ale mimo wszystko jeszcze czasem się zdarzy, że samochód zgaśnie. Po podłączeniu komputera do instalacji gazowej wyskoczyło sporo błędów (około 15). Zostały one usunięte i dziś jadę do ponownej regulacji i zobaczymy jak sprawa wygląda.
  • Poziom 38  
    Wymieniłeś...ok ale czy ustawiłeś mu poprawne ciśnienie takie jak na tamtym czy nie ruszałeś nic ?
  • Poziom 10  
    Co do kotrolek oleju i ładowania to mogą się zapalać od zbyt niskich obrotów silnika.

    Dodano po 1 [minuty]:

    I jeszcze jedno czasem zmiana stacji gazowej wystarcza.
  • Poziom 8  
    Wszystko było ustawione i skalibrowane...
    sali100 napisał:
    I jeszcze jedno czasem zmiana stacji gazowej wystarcza.


    Uwierz mi, że to nie pomogło.