Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Relpol przekaźniki
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Citroen Berlingo FL po 2005 - automatyczny wyłącznik świateł do jazdy dziennej

08 Paź 2014 00:25 2568 1
  • Poziom 2  
    Witam i pozdrawiam,

    Czytam forum od jakiegoś czasu i nie potrafię wyciągnąć wniosków :) a w podobnych tematach nerwowo. Uratował by mnie schemat wyprowadzeń BSM. Ale do rzeczy.

    Obiekt: Citroen Berlingo 1.6 HDI 90KM rok 2008 (rocznik przełomowy ale mój to starsza wersja 2005-2008). VIN: VF7GJ9HXC8J057391

    Zamontowane dodatkowe diodowe światła do jazdy dziennej, ale nie podłączone elektrycznie. Przewody doprowadzone w okolice skrzynki BSM (siemens BSM B3). Automat wbudowany w światła potrzebuje:
    1. +12V tzw. z za stacyjki - czyli pojawiające się tylko przy przekręconym kluczyku
    2. +12V pojawiające się z włączeniem świateł pozycyjnych
    3. Masa

    Teraz moja prośba - z której wtyczki i którego pinu wziąć potrzebne sygnały?
    Do tej pory miałem do czynienia z samochodami z klasyczną (załącznikowo/przekaźnikową) instalacją i trochę obawiam się podpinać byle gdzie w tym samochodzie.

    Podsumowując:
    1. Z której wtyczki i którego pinu w BSM wziąć +12V załączane po przekręceniu kluczyka uwzględniając pobór prądu rzędu max. 1A i najlepiej, żeby na tym samym zasilaniu nie wisiał jakiś strategicznie ważny podzespół? Jeśli nie da się takiego obciążenia podłączyć to z którego pinu da się wysterować dodatkowy przekaźnik?
    2. Z której wtyczki i którego pinu w BSM wziąć +12V załączane razem ze światłami postojowymi? Wolałbym wpinać się w skrzynce niż do przewodu koło reflektora. Tu pobór prądu max 15mA.

    Masa to nie problem oczywiście, problemem dla mnie jest wybranie odpowiedniego pinu z kilku załączanych stacyjką i namierzenie pinu zasilającego światła postojowe ( jeśli takowy jest w BSM).

    Od razu zaznaczam, że mowa tu o dodatkowych światłach, a nie o załączaniu wbudowanych świateł dziennych, ani o automatycznym załączaniu świateł mijania jako dziennych, ani o tzw. światłach skandynawskich.


    Z góry dziękuję za pomoc,
    jeszcze raz pozdrawiam,

    boortek
  • Relpol przekaźniki
  • Poziom 2  
    Od razu przepraszam, że piszę post jeden pod drugim, ale mam teraz inne pytanie.

    Znalazłem opis wtyczek z BSM.... ale po francusku. Translator google średnio radzi sobie z tekstami technicznymi dlatego proszę o podpowiedź.

    1. Wtyczka czarna 16-to pinowa na pinie numer 2 napięcie pojawia się po włączeniu zapłonu, ale po wyłączeniu spada powoli i zanika dopiero kilka sekund po przekręceniu kluczyka w momencie kiedy słychać odpuszczany przekaźnik. W opisie jest "épissure d 1 + après-contact protégé par fusible numéro 17" co z grubsza znaczy "splot d 1 + styk po zapłonie zabezpieczony bezpiecznikiem numer 17". I nic mi to nie mówi - czy ktoś jest w stanie sprawdzić co to jest i podpowiedzieć czy można się tam podpiąć?

    2. Wtyczka zielona 16-to pinowa na pinie 12 napięcie pojawia się z zapłonem, znika natychmiast po wyłączeniu zapłonu... ale... wg w/w opisu to jest kalkulator sterujący silnika. A to jest jak najbardziej strategiczny podzespół do którego nie chciałbym się podłączać. Czy mam rację z tym pinem czy jest na nim coś innego?

    Przy mocy ok 10W to nie jest problem ale wolałbym sygnał który zanika na czas pracy rozrusznika (np. jak radio) a tego sam nie potrafię sprawdzić.

    Schematy/opisy to jedno ale doświadczenie jest nieocenione (mi jego brak) żeby ocenić gdzie można, a gdzie się nie podpinać.

    Czy ktoś pomoże?

    pozdrawiam,
    boortek